Krimpfolie verwerken

M'n Robbe charter is zover dat ik krimpfolie moet gaan aanbrengen. Dat heb ik nog nooit gedaan, en ik heb zelfs het gereedschap nog niet. Volgens meegeleverde handleiding (Duitstalig, "OraCover") heb ik een soortement strijkbout nodig (hier in Vlaanderen heet dat een strijkijzer) en een heteluchtblazer en nog wat klein spul. Maar erg duidelijk is de tekst niet (of ik heb niet genoeg geduld met dat kartoffelkoeterwaals...?) en er blijven nog wat vragen:

-) is een huis-tuin-en-keukenstrijkbout ook bruikbaar?
-) zijn er alternatieven voor de heteluchtblazer? welke temperaturen moet die halen? is de heteluchtblazer een alternatief voor het strijkijzer of een aanvulling?
-) is er ergens op het www een filmpje te vinden dat me kan inspireren?

Excuus als deze vragen al 1000 keer gesteld werden, ik vond niet zo direct iets met de zoekfunctie en de links in de FAQ-sectie lijken niet te werken.
Dank voor iedere bruikbare reactie!

Zo snel en zo'n nuttige reacties, prachtig is dat! Het filmpje is inderdaad zeer leerzaam. Tips blijven welkom, maar ik ben al vèèl verder op een kwrtiertje tijd, bedankt!

Zelfs met een klassiek strijkijzer werkt het wel, is alleen iets onhandiger (lees: lomper) ;-)
Het enige wat je niet moet doen is gaan stomen :-D

Zelfs met een klassiek strijkijzer werkt het wel, is alleen iets onhandiger (lees: lomper) ;-)
Het enige wat je niet moet doen is gaan stomen :-D
Daar krijg je lamme armen van...
Reis strijkijzer kost maar 10 euro folie bout 30/40
Tip doe een oude theedoek om de onderkant zo voorkom je dat je onderkant van je bout dezelfde kleur word als je folie;)

Een gewoon strijkijzer is qua temperatuur gewoon geschikt. Bijkomend voordeel is dat je meteen verschillende bezoeken aan de sportschool uitspaart vanwege het gewicht van het strijkijzer. Zelf werk ik met een reisstrijkijzer (3x woordwaarde?) dat wordt even warm,is lichter en kostte destijds twee gulden op de Koninginnemarkt.
Een hete luchtblazer is vooral handig als je grotere vlakken wilt opspannen zoals op een vleugel. Eerst goed vast zetten met een strijkijzer is wel noodzakelijk.
Een verfstripper, ook hete lucht is vanwege de te hoge temperatuur niet geschikt.

groet,

Erik

Folieboutje koop je ook voor rond de 23 euro, van BMI. Moet zeggen dat ik dat toch wel één van mijn betere bestedingen vind. Je kunt er beter mee in hoekjes komen, de Teflon zool voorkomt plakken, temperatuur is goed in te stellen en hij houdt beter vast dan een strijkijzer.

Back