Kyosho dst, HPI MT2, 1:10 truggy?

2e hands:
- Probeer niet veel meer dan de helft van de oorspronkelijke aanschaf te betalen.
- Ga er van uit dat de motor versleten is, start in ieder geval de motor, rij hem warm en voel hoe de compressie van de motor is.
- Controleer of de electronica goed functioneert en van een redelijk merk is.

2e hands:
- Probeer niet veel meer dan de helft van de oorspronkelijke aanschaf te betalen.
Dat is zowiso mijn budget zo ongeveer. 200 euro, misschien iets meer, liever iets minder. Er staan al MT2's op voor rond de 200 euro.

- Ga er van uit dat de motor versleten is, start in ieder geval de motor, rij hem warm en voel hoe de compressie van de motor is.
Er staan een aantal advertenties waarbij staat dat de auto nog niet heel oud is, en zien er dan ook bijna als nieuw uit. Als deze motortjes verkeerd zouden zijn ingereden of iets, kun je dat dan ook zien/horen/voelen? Of is het als ze lopen, ze rijden, maken een mooi geluid goed?

- Controleer of de electronica goed functioneert en van een redelijk merk is.
Dit moet wel lukken. Ik vind het voldoende als er HPI servo's en een ontvanger en zender van HPI bij zitten prima. Een fail safe koop ik indien niet aanwezig zelf wel :) Als er beter in zou zitten is dat alleen maar mooi!

Igor

Er staan een aantal advertenties waarbij staat dat de auto nog niet heel oud is, en zien er dan ook bijna als nieuw uit. Als deze motortjes verkeerd zouden zijn ingereden of iets, kun je dat dan ook zien/horen/voelen? Of is het als ze lopen, ze rijden, maken een mooi geluid goed?
Iets wat er netjes uit ziet hoeft niet veel soeps te zijn.

Een motortje die slecht is ingereden kan na 1 of 2 liter al op zijn, vandaar mijn reactie; ga er van uit dat de motor op is...dan kan je hiermee nooit de mist in gaan.

Van een motor kun je pas vaststellen of ze goed zijn als ze goed warm zijn gereden en dan de compressie voelen. Alleen als je ervaring hebt kun je dit goed vaststellen, zeker met de verschillende merken en types motoren en ook verschillende motorinhoud (een 2,5 cc geeft minder compressie dan een 4,6 cc). Daarbij kan een motor gepinched zijn zodat ie goed en nieuw lijkt terwijl hij in werkelijkheid al 20 liter gehad heeft.

Als je onervaren bent; nieuwe kopen of een ervaren persoon meenemen die kan bepalen of de motor goed is (en hou daarbij er rekening mee dat ook een ervaren persoon niet door de motor heen kan kijken).

Nanda is een vrij nieuw merk op de markt in NL, dus je zit wel aan een beperkt aantal leveranciers gebonden. Verder is er absoluut niks mis mee en ga je veel lol aan zo'n truggy beleven.

Ik ben een noop op dit gebied, maar ik heb hier op het MBF een auto gewonnen en wel deze:

NandaRacing Auto - BD-8T Truggy RTR (MN 1003)

Hij is nog niet bij mij afgeleverd maar is volgens de specificaties wel bijna compleet.
Voldoet wel aan je eisen: Truggy, brandstof, wel schaal 1:8.....

Misschien iets voor je?

Wat voor prijs had je in gedachten? En weet iemand meer over dit merk? (edit: of wilde je hem niet aan me verkopen,:rolleyes: dan heb ik het verkeerd begrepen)

KlaasJan, PB :)

Wat voor prijs had je in gedachten? En weet iemand meer over dit merk? (edit: of wilde je hem niet aan me verkopen,:rolleyes: dan heb ik het verkeerd begrepen)

Nee ik wilde hem niet verkopen, maar je alleen op een idee brengen!!
Ik ben benieuwd wat het voor ding is, dus ga eerst zelf kijken of ik hem aan de praat kan krijgen.

Ziet er goed uit, alleen zit het helaas boven mijn budget. Ik koop nu misschien de robtronic mantis over van KlaasJan. Ook 1:8. Ziet er goed uit. En is volgens mij wel een wat bekender merk.

Ik ben ook al heel veel (voor mij) onbekende merken tegen gekomen, volgens mij prul uit china. Volgens mij kan ik daar beter niet aan beginnen of denken jullie hier anders over?

Wat komt er tegenwoordig niet uit China?
En wij als modelbouwvliegers halen toch ook bijna alle zooi bij HK? en dat is dan wel goed genoeg?:)

Daar heb je gelijk in. Maar met vliegtuigen is het minder lastig qua onderdelen. Dat fix je zelf snel weer even. En Dan spreek je trouwens vooral over electro onderdelen. Ik vraag me af of een brandstof/ nitro motortje goed werkt.

Het motortje gaat niet zo snel kapot, de volgende onderdelen vereisen geregeld vervanging (qua motor dan):
- Gloeiplug
- Koppeling
- Koppelingslagers
- Koppelingsklok
- Trekstarter

Voor de rest zal een auto blijven rijden zonder al te veel onderhoud, lagers moet je af en toe vervangen. Soms een diff repareren. En dan de kosten van schades die je zelf rijdt.

Even vragen aan de mede forummers,
Denken jullie dat ik aan deze Robitronic Mantis een goede koop heb?
Robitronic Mantis
(excuseer mij als ik deze vraag niet mag stellen??)

Laatst bewerkt door een moderator:
er moet nog een zenderset bij en servo's je zal dan ver over je budget gaan
goede zenderset kost op zijn minst €80/€100
ook heb je 2 servo's nodig goede servo's hitec of savox ofso kosten rond de €40/€60 of meer zelfs

er moet nog een zenderset bij en servo's je zal dan ver over je budget gaan
goede zenderset kost op zijn minst €80/€100
ook heb je 2 servo's nodig goede servo's hitec of savox ofso kosten rond de €40/€60 of meer zelfs

Buiten dat? Ik wil eventueel mijn budget wat veranderen, en heb samen met KlaasJan een mooie prijs gevonden. Kompleet (rijklaar)

ik kan zelf niks over die auto zeggen omdat ik hem niet kan zien dus en er mee rijden dus kan ik niet beoordelen of hij goed is of niet
let ook op de assen ze mogen niet krom zijn

ik zou geen mt2 kopen want hij is gediscontineuded dat betekent dat er een stopzetting heeft plaatsgevonden verder is het het oude model van de mt2 want de nieuwe is de mt2 g3.0.
verder ben ik het meest bekend in hpi.
kijk anders even verder.
is het erg als het een 2wd is??
heb ik zelf ook een HPI firestorm 10T

Laatst bewerkt:
Persoonlijk lijkt/leek mij 1:10 een mooie maat om hier in de buurt te rijden. Ik wil het eerlijk gezegd ook een beetje low-budget houden, want mijn vliegtuighobby vraagt ook wel wat. Verder ''slurpen'' 1:10 auto'tjes minder als de 1:8 denk ik, maar misschien is dit wel minimaal.

De inferno (truggy) vind ik ook heel mooi (buggy vind ik niet mooi), alleen toch weer flink wat duurder als de dst. €399,- tegen €229,-

Verder hoef ik ook niet echt te springen met de auto, gewoon ofroad rijden (ook onroad) lijkt me genoeg. Als de hobby me erg bevalt zou ik altijd nog kunnen overwegen groter te gaan rijden. Maar wil de hobby het liefst op een laag pitje houden.
dat ligt aan de motor inhoud
3cc is zuiniger als b.v. 4.6cc

Back