Ik heb inmiddels de auto van KlaasJan al ontvangen, nog geen foto's gemaakt. Hij rijd perfect! Motortje is volgens mij nog prima! Hij start vrij snel, en loopt lekker. Ik heb nog niets afgesteld. Hij staat erg rijk, en zuipt vrij veel kostbare nitro heb ik het idee, misschien binnenkort even afstellen, teminste, poging wagen tot.
Wel heb ik een probleempje, vanaf een van de eerste keren starten had ik al een probleempje met de trekstart, een soort van doorslippen, en soms dat hij de laatste paar cm niet meer helemaal lekker terug 'in' ging. Nu wilde ik vandaag even gaan rijden, maar de trekstart slipte weer door, ik kwam er achter dat de trekstart niet meer goed vast zat, 2 van de 4 schoefjes waren weg en de andere zaten los. Alles terug aangedraaid, en proberen te starten, gaat de trekstarter niet meer terug naar binnen.
Ik denk dat de trekstart kapot is, of is deze te repareren? Zo nee, waar kan ik het best een nieuwe trekstart kopen?
Volgens mij is het deze:
Axial 28/32 Engine Pullstart Assy (zonder one-way lager) -
25 euro in Nederland, 15 euro incl verzenden uit America...
Axial Pull Start PULLSTART SAVAGE X K4.6 K5.9 - eBay, Cars, Trucks Motorcycles, RC Engines, Parts Accs, Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 04-jun-10 03:03:36 CEST)
Verder heb ik nog een vraagje over de rem, deze doet het niet heel goed, hij remt wel, maar niet echt fel. Is deze in te stellen?
Als er foto's nodig zijn hoor ik het wel.
Igor
Edit;
Inmiddels verder gekeken als mijn neus lang is... Trekstarter opengemaakt, en ik ben tot ontdekking gekomen dat de veer op het einde is geknapt. Ik dacht "Ach, dat fix ik even" springt die hele veer er uit. Ik denk dat het nog te maken is. Beetje pielen.
Is het heel erg schadelijk trouwens als er en beetje zand in het gat van de trekstart is gekomen? Want dat is volgens mij al gebeurt omdat de trekstart los heeft gezeten?
Edit 2:
Trekstart gemaakt!!! Het oprollen van alles tegelijk is me gelukt (gelukkig!) Hij werkt nu weer! Nu nog 3 passende schroefjes vinden, iemand een idee waar?