Kyosho dst, HPI MT2, 1:10 truggy?

Hallo allemaal,
Even voor de duidelijkheid. Dit topic is van vorig jaar. Vanaf post 19 gaat het verder van dit jaar.

Ik wil een 2e hands truggy kopen. 1:10, maar omdat veel mensen zeggen dat 1:8 leuker is, overweeg ik dat ook nog.
Mijn budget is 200 euro, 250 euro wil ik compleet rijklaar zijn met baterijen, brandstof en alles.

Igor

Ik heb inmiddels de Robitronic Mantis gekocht. Ik ben dus voorzien! Zaterdag komt hij binnen. Misschien post ik wel een foto!

Igor

dat ligt aan de motor inhoud
3cc is zuiniger als b.v. 4.6cc

Denk je?
Verbruik is niet alleen iets met cc's maar met de hele opzet van het blok en uitlaat. Een slecht geconfigureerde 3cc kan meer verbruiken dan een goed geconfigureerde 4.6cc

Verdiep je eens in de technieken van 2-takt en dan met name het deel over een resonantie-uitlaat in combinatie met de spoeling. Je zult dan leren dat vuile gassen doorgespoelt worden met verse mengsel en helaas (!!!!) ook verse mengsel doorstroomt naar de uitlaat.

Gisteravond nog baterijen/accu's van de aldi gehaald. Vandaag een blik nitro. Morgen als het goed is een grote doos met de grote verassing!

Igor

Voor je zender kun je wel normale alkaline gebruiken. Voor de auto minimaal oplaadbare batterijen, maar aan te raden is om een humppack te gebruiken.

Ik ga in eerste instantie oplaadbare batterijen gebruiken voor beide doelen. Ik bestel binnenkort even een accu voor de ontvanger. Ik weet dat dit veiliger is.

Ik had nog een vraagje. Voorheen heeft de auto altijd op 20% tornado nitro 'offroad' gereden. Ik ben vandaag naar Quartel geweest om nitro te kopen, en heb een blik gekregen waar een sticker op zit, waar op staat "Clean Power, CAR, 20NM" De man bij Quartel vertelde mij dat dit offroad was, en is ook afgerekend onder "2.5 liter 20% Oil+ (Tornado) Monst. Truck. Maar dit kan ik helemaal niet terug vinden op het blik.

Heb ik nu de goede?

Edit;
Deze heb ik (alleen dan 20 NM en 2,5 L)
432-624-thickbox.jpg

Volgens mij had ik deze moeten hebben.
433-625-thickbox.jpg

Maakt het veel verschil? Ik heb nu waarschijnlijk niet die "Oil+" Ik ben nog niet zo goed met afstellen.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn vorige post net veranderd.
De auto heeft altijf op 20% "offroad" nitro gereden, ik heb nu 20% "CAR" nitro gekocht. Waar volgens mij minder olie in zit. Zal ik hiervoor quartel bellen, of gaat dit ook gewoon lukken?

Igor

Dat gaat ook gewoon goed werken ;)

In de car versie zit genoeg olie , de oil+/offroad versie zit wat extra olie in maar das niet echt nodig.

Bij een volgend blik zou ik wel naar een 25% versie kijken.
Daar zal de grote .28 net wat beter op lopen en makkelijker op af te stellen zijn ;)

Denk je?
Verbruik is niet alleen iets met cc's maar met de hele opzet van het blok en uitlaat. Een slecht geconfigureerde 3cc kan meer verbruiken dan een goed geconfigureerde 4.6cc

Verdiep je eens in de technieken van 2-takt en dan met name het deel over een resonantie-uitlaat in combinatie met de spoeling. Je zult dan leren dat vuile gassen doorgespoelt worden met verse mengsel en helaas (!!!!) ook verse mengsel doorstroomt naar de uitlaat.

Als ik het goed heb wordt dit gecompenseerd door de tegendruk van een expansieuitlaat?

Die speciale offroad brandstof is bocht, heb er wel eens een blik van gehad en de motor liep rottig en was lastig af te stellen. Koop gewoon normale 20% of 25% (die je nu hebt zeg maar) daarop loopt je motortje beter. Die offroad brandstof is gewoon een verkooptruc en nog duur ook.

Oke, dan gaan we dat proberen. Misschien dat ik dan de volgende keer ook 25 procent nitro ga proberen. Kun je zonder al te veel afstel werk verwisselen van brandstof? Aangezien ik dat nog onder de knie moet krijgen.

Ik heb vandaag alle accu's/batterijen opgeladen. en alles klaargelegd zodat ik morgen direct wanneer hij binnen is kan beginnen. Als het weer het toelaat tenminste.

Je moet eerst een liter inrijden, dan is je motor pas afgesteld. Als je van brandstof wisselt zal je een beetje moeten finetunen maar de afstelling zit dan in ieder geval al redelijk in de juiste richting.

Als je overstapt van de ene brandstof op de andere de hoofdnaald gewoon een halve slag opendraaien en dan opnieuw afstellen.

Omdat je hem meteen al een stuk rijker zet kan je dan nooit de fout in gaan met te arm rijden ;)

Even ter verduidelijking, ik heb een 2e hands robitronic mantis gekocht. Hij heeft al/pas 3,5 liter "gereden". Maar is dus wel al ingereden. Ik ontvang hem afgesteld en wel.

Igor

Ben het er helemaal mee eens, als je een onbekende auto opnieuw gaat afstellen stel je de HSN altijd eerst een halve slag open en vanaf dat punt langzaam met 1/8 slag armer, totdat je een 100% scherpe afstelling hebt. Wil je veilig doen, dan zet je hem vanaf die 100% weer een ietsje rijker.

Back