Kyosho inferno MP7.5 Sports 3

FusioN zei:
Ik zit met een lastig probleempje... hoe ik mijn inferno ook afstel (rijk, arm), het zelfde probleem stelt zich....

Na het afstellen rijdt mijn auto zoals het hoort... trekt goed op, haalt goeie snelheden. Maar na ongeveer 15 seconden (ofzo) rijden, begint hij minder power te krijgen bij het gas geven. Als ik gas geef, gaat ie lager in de toeren, geeft ie een doffer geluid, tot ie uiteindelijk uitvalt.... ik vermoed dat hij verzuipt, maar als ik hem dan wat armer zet, krijg ik hetzelfde probleem... ook als ik hem véél armer zet (voor zover ik hem dan nog in gang krijg)...

Heb er tot nu toe een 3 liter nitro door gereden zonder veel problemen, maar nu begint ie lastig te doen...

iemand enig idee?

Dit duidt juist op een te arm mengsel, een goed afgestelde motor zal de 1e minuut rijtijd (meestal een ronde of 2-3 op een circuit)nodig moeten hebben om op te warmen en zal aanvoelen alsof ie te rijk staat.
Naarmate de 1e minuut vorderd zal je merken dat de motor steeds beter doortrekt totdat die eenmaal op temperatuur is.
Jij zegt juist dat ie de eerste 15 seconden wel goed rijd, dan is de motor nog koud en rijd ie goed op een te arm mengsel.
Probeer het volgende, je start de motor dan zet je de hoofdsproeier 1 tot 2 volle slagen rijker (hij moet lekker rijk staan).
Dan ga je met de rijke instelling een minuut of 2 rond rijden zodat de motor op temperatuur komt.
Na de 2 minuten ga je de hoofdsproeier met 1/4 slagen dicht draaien, na elke 1/4 slag rij je weer een minuut of 2 zodat je ook duidelijk kan merken hoe de motor reageert op deze verandering.
Mocht de tank leeg raken en je zit nog niet op de juiste afstelling, bij tanken en de motor niet laten afkoelen maar lekker verder rijden en met een 1/4 slag dicht blijven draaien totdat die op toptoeren mooi doorloopt zonder te viertakten.
Als je de hoofdsproeier naar wens hebt afgesteld kan je nog kijken of de opneemsproeier nog bijgesteld moet worden.

Met de speeksel test kan je kijken hoe de temperatuur is mocht je geen temperatuur meter hebben.
 
Thanks voor de info... heb het geprobeerd, maar niet echt veel resultaat

misschien geen onbelangrijke opmerking: ik heb dat probleem sinds het plaatsen van een deftige fuel filter (big daddy). De darmen zijn zo kort mogelijk gehouden (zonder knikken), en ze zijn volledig luchtdicht... nergens lekken

kan het zijn dat ik deze in de verkeerde richting heb gemonteerd? langs welke kant moet de nitro binnen stromen? De kant met het kleine fijne gaatje vanbinnen, of de kant met de "filtersteentjes"

vage omschrijving, i know, maar ik weet niet hoe ik anders de binnenkant van zo'n fuel filter moet omschrijven
 
hey

ik ben van plan om me er ééntje aan te schaffen...maar ik wiet niet acht goed hoe ik hem roderen en hoe ik hem de eerste keer moet starten enzo... plz reacties..
mvg
pieter.
 
ik heb er ook een en er zit een zeer duidelijke en gebruiksvriendelijke handleiding bij waar alles instaat betreft de eerste keer starten
 
Weet er iemand welke motoren (rond de 100 a 150 euro) die je op de kyosho inferno 3s kan monteren zonder iets te moete aanpasse of te vervangen. mijn is niet zo goed behandelt geweest (beginneling betreft nitro) maar rij enkel voor de fun. Originele motoren blijken vrij duur te zijn...?

danku
 
hey

ik ben van plan om me er ééntje aan te schaffen...maar ik wiet niet acht goed hoe ik hem roderen en hoe ik hem de eerste keer moet starten enzo... plz reacties..
mvg
pieter.

Een aantal opmerkingen:

1) deze reactie is het niet waard om een oud topic omhoog te kicken
2) roderen ofwel inlopen is al heel veel besproken en staat zelfs in de stickies (WOT)
3) je hebt dit topic via de zoekfunctie gevonden, mogelijk met iets meer zoeken had je ook de antwoorden op je overige vragen gevonden.
4) iedere RTR auto komt met een handleiding en dus ook iets over hoe te starten en te "roderen"
5) wil je dit van te voren zeker weten dan zoek je de manual even bij de site van de fabrikant
 
Weet er iemand welke motoren (rond de 100 a 150 euro) die je op de kyosho inferno 3s kan monteren zonder iets te moete aanpasse of te vervangen. mijn is niet zo goed behandelt geweest (beginneling betreft nitro) maar rij enkel voor de fun. Originele motoren blijken vrij duur te zijn...?

danku



Picco P3 met trekstarter. Alleen andere motorsteunen erbij en bocht voor de uitlaat. Kosten +/- 135 eur
 
kyosho inferno

ja ik heb zelf z`n auto maar ik ben er niet helemaal blij mee want ik heb steed problemen met het tandwiel en hen nu weer een probleem met de veering (dus vaak probleemen) :D
 
ja ik heb zelf z`n auto maar ik ben er niet helemaal blij mee want ik heb steed problemen met het tandwiel en hen nu weer een probleem met de veering (dus vaak probleemen) :D
ik heb zelf ook de auto en heb er nog geen problemen mee gehad.
idd wat doe je dan met de auto waardoor je problemen met de vering hebt?
 
Je kunt het best op off-road terrein rijden. Op straat kan ook wel, maar dan zullen je banden snel slijten, en je moet zeker opletten dat je niet te lang in hoge toeren blijft rijden. Op de weg heb je namelijk nouwelijks weerstand en schiet je motor makkelijk hoog in de toeren.
Oja en nog een tip wat beginners vaak leuk lijken te vinden: ga geen donuts draaien, dat slaat op wat ik hier boven al gezegd heb: te lang hoog in de toeren en snelle slijtage van banden.
 
Leuke auto om mee te beginnen, ga lekker op een grasveldje of stukje zand rijden. Niet te hoge jumps maken en natuurlijk nergens tegen aan botsen:p, dan ga je er veel lol aan beleven. Zou er wel meteen een humpack ontvanger accu bijnemen en een failsafe.

P.S jammer dat Toemen een beetje met de advies prijs overdrijft met die 400+. Ik kocht deze namelijk 3 jaar geleden al voor E320,-
 
Ik heb hem, en heb tot op heden nog geen slechte punten gevonden.

Kyosho is hoe dan ook een merk dat zijn naam al lang heeft waar gemaakt.


ik ga er mij ook eentje kopen , ik denk dat hij goed is maar 1 slecht punt zie ik zo al in youtube filmpjes : dat dom japanees geluid van die motor ! daar erger ik mij wel echt aan , weet iemand of je daar nog een of andere sportuitlaat op kunt zetten dat het geluid vele mooier is ? lekker ruig , zoals muscle !
 
ik ga er mij ook eentje kopen , ik denk dat hij goed is maar 1 slecht punt zie ik zo al in youtube filmpjes : dat dom japanees geluid van die motor ! daar erger ik mij wel echt aan , weet iemand of je daar nog een of andere sportuitlaat op kunt zetten dat het geluid vele mooier is ? lekker ruig , zoals muscle !

Ja smaken verschillen he. Enne, nee dat kan niet :rolleyes: ... het blijft een 2takt nitromotor die erg veel toeren draait, muscle zal het dus nooit worden met een andere pijp.
 
Een "voller" geluid kan je bv. halen met een EFRA 053 of een 2052 uitlaat. Als het hoger toerental je niet aanstaat kan je er ook een 4 takt op zetten.
 
ik ben nog totaal n00b he maar dat is het eerste veranderinkje dat ik wil aanbrengen ! morgen ga ik mijn allereerste kopen maar heb er al een paar brushless gehad maar eerste op naft !
 
heb er deze morgen een gekocht !hoeveel mag een viertaktje kosten dan ?:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:
 
Back
Top