FusioN zei:Ik zit met een lastig probleempje... hoe ik mijn inferno ook afstel (rijk, arm), het zelfde probleem stelt zich....
Na het afstellen rijdt mijn auto zoals het hoort... trekt goed op, haalt goeie snelheden. Maar na ongeveer 15 seconden (ofzo) rijden, begint hij minder power te krijgen bij het gas geven. Als ik gas geef, gaat ie lager in de toeren, geeft ie een doffer geluid, tot ie uiteindelijk uitvalt.... ik vermoed dat hij verzuipt, maar als ik hem dan wat armer zet, krijg ik hetzelfde probleem... ook als ik hem véél armer zet (voor zover ik hem dan nog in gang krijg)...
Heb er tot nu toe een 3 liter nitro door gereden zonder veel problemen, maar nu begint ie lastig te doen...
iemand enig idee?
Dit duidt juist op een te arm mengsel, een goed afgestelde motor zal de 1e minuut rijtijd (meestal een ronde of 2-3 op een circuit)nodig moeten hebben om op te warmen en zal aanvoelen alsof ie te rijk staat.
Naarmate de 1e minuut vorderd zal je merken dat de motor steeds beter doortrekt totdat die eenmaal op temperatuur is.
Jij zegt juist dat ie de eerste 15 seconden wel goed rijd, dan is de motor nog koud en rijd ie goed op een te arm mengsel.
Probeer het volgende, je start de motor dan zet je de hoofdsproeier 1 tot 2 volle slagen rijker (hij moet lekker rijk staan).
Dan ga je met de rijke instelling een minuut of 2 rond rijden zodat de motor op temperatuur komt.
Na de 2 minuten ga je de hoofdsproeier met 1/4 slagen dicht draaien, na elke 1/4 slag rij je weer een minuut of 2 zodat je ook duidelijk kan merken hoe de motor reageert op deze verandering.
Mocht de tank leeg raken en je zit nog niet op de juiste afstelling, bij tanken en de motor niet laten afkoelen maar lekker verder rijden en met een 1/4 slag dicht blijven draaien totdat die op toptoeren mooi doorloopt zonder te viertakten.
Als je de hoofdsproeier naar wens hebt afgesteld kan je nog kijken of de opneemsproeier nog bijgesteld moet worden.
Met de speeksel test kan je kijken hoe de temperatuur is mocht je geen temperatuur meter hebben.