Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
strutter zei:Heb op US forum wat afmetingen opgevraagd van hoofdliggers en alu vleugelpennen
strutter zei:Mijn romp gaat gedeeld worden vlak achter de achterste ligger van de ondervleugel
Da's inderdaad wel een lekker stevige constructie zo! ('bombenfest' zoals onze buren zeggen!)Teus zei:Is het geen idee om de aluminium 1/3 profielen van GTM te gebruiken en daarin 6 mm verenstaal voor de stevigheid/bevestiging?
Meer mijn vakgebied: Staal en Roest Vast Staal zijn qua eigenschappen flink anders, zeker wat sterkte, hardheid, taaiheid, weerstandmomenten etc betreft, bovendien bevat het landingsgestel natuurlijk vier van die poten die in verband met elkaar hardgesoldeerd zijn, krachten worden dus verdeeld!, maar jouw optie van Alu met verenstaal is ook niet gek, dat gewicht kan de kist best hebbenTeus zei:Even in de TC catalogus gekeken, en de 1/3 profielen zijn 19,7mm x 9 mm en maar 0,4mm dik! Waar sta ik dan met mijn gedachte als ik de 1mm van Ralf al e.v.t. te slap vond!
Vindt het ook niet verkeerd dat je je profiel al hebt dan net als de TC pijpTeus zei:Is het geen idee om de aluminium 1/3 profielen van GTM te gebruiken en daarin 6 mm verenstaal voor de stevigheid/bevestiging? Ik heb nu op mijn fokker ook alles met 6mm zitten, wel wat gewicht, maar dat mag wel voor zo'n kist.
Frank, jij bent hier onze profielen-deskundige en jij kunt ons dus vertellen wat juist is :!:Frank Hartog zei:En het vleugelprofiel ?
Gewoon origneel houden?, dat is moeilijk te vinden trouwens, maar de meest bronnen geven voor het middendeel Gottingen 418 en naar de tip waarschijnlijk het dunnere Gottingen 388
Op een Duits forum trof ik de instelhoeken gemeten aan het origineel: Vleugel (onder en boven gelijk) +3; Stabilo +4 !!! (de Tiger Moth heeft ook zoiets)
Frank