Large scale Fokker DVII

Ha Lex,

Daar hebben ze schuim/noppenfolie voor bedacht toch? :p
't is ook maar een idee, wat ik al zei eenieder kan het voor zichzelf beslissen of hij het wel of niet toepast

Leek mij zelf alleen wel handig, kun je je struts ook niet vergeten :rolleyes:

Houdt mezelf altijd nogal bezig met de praktische toepassingen van het transporteren en het opbouwen van modellen, zodoende deze ideetjes

Groeten, Ralf

Hè Hè, de struts zijn eindelijk klaar, :banana:
d'r moeten nog wat kleine details uitgewerkt worden maar de basiskonstruktie van de DVII is nu helemaal gereed,
nu kunnen we beginnen met maken van de CNC frees files, ook nog wel wat werk maar we gaan lekker door zo,
hier nog wat Solid Works screenshots van het resultaat:

GroteFoto-34ZL83NM.jpg

GroteFoto-VUTOF7HZ.jpg

GroteFoto-OHGCPGAY.jpg

GroteFoto-XZHNTU8K.jpg

GroteFoto-LC7CO6EU.jpg

GroteFoto-8HAV3VKP.jpg

gr.

Frank

D-VII

Wow Frank, dat ziet er weer fantastisch uit:zon:

Elke keer als ik alle tekeningen bekijk, krijg ik een enorme zin om te gaan bouwen.:yes:
Die afbeeldingen zijn gewoon verslavend!!!

gr. Lex.

Hallo Frank,

Dat ziet er werkelijk heel erg gaaf uit! :D
(begin toch wel weer iets meer sympathie te krijgen voor WW1 kisten zonder spandraden :p ;) )

Mag ik zo brutaal zijn een plaatje aan te vragen waarbij de romp 'bekleed' te zien is?
Ben namelijk wel benieuwd hoe nu de breedte van de romponderzijde 'smoelt' in het hele plaatje
(heb hier in eerste instantie bij de schetsen wat concessies moeten doen vanwege de rompbreedte en de inbouw van de Schlundt drive)

Ik wordt heel blij als ik naar je tekeningen kijk, superwerk! :worship:

Groeten, Ralf

P.S. ik denk dat we voor de velgen gewoon zelf houten freeskitjes moeten maken, zal eens een mooie opzet bedenken...
en ook nog eens achter moosgummi aangaan en bij Eriks bellen

Laatst bewerkt:
(begin toch wel weer iets meer sympathie te krijgen voor WW1 kisten zonder spandraden :p ;) )

Haha Ralf, da's voor jou inderdaad al een heel grote stap :rolling:

Mag ik zo brutaal zijn een plaatje aan te vragen waarbij de romp 'bekleed' te zien is?
Ben namelijk wel benieuwd hoe nu de breedte van de romponderzijde 'smoelt' in het hele plaatje

Mwaah, da's aardig wat werk, ik zit wat krap in mijn tijd dus misschien is het beter dat ik me eerst op het freeswerk stort?
Maar ik zal kijken of ik tussendoor de romp nog kan 'bekleden'

gr.

Frank

Schitterend Frank :D

Meer woorden zijn er niet voor nodig!

P.s.

Kan je me de maten mailen van de struts, dan zet ik ze in de bestelling bij GT. Ik kan momenteel niet gelijk terug mailen daar mijn PC over 5 minuutjes naar de dokter moet :rolleyes: Weet niet hoe lang het gaat duren.

Ik hou me wel op de hoogte op het werk.

Gr. Teus

is het de bedoeling om een kit te gaan leveren of ga je tekeningen leveren net als yke
met als jou voordeel dat alles past want das bij yke niet altijd zo
heb meerdere spanten van de spit opnieuw moeten maken omdat ze echt niet klopte
en ook niet aanpasbaar waren

In principe hebben we een exclusieve (jeetje wat klinkt dat :mrgreen:) groep van vijf man die besloten hebben de DVII te bouwen en daar ook al flink in geïnvesteerd hebben, deze groep houden we voorlopig ook zo.

De tekeningen en de cnc frees files (al een kleine vijf maanden werk!) zijn in eerste instantie ook uitsluitend bedoeld om deze vijf kisten te bouwen.

Bij goed gevolg ( als de kisten per ongeluk nog goed blijken te vliegen ook) overleggen we in de groep of de kist op de 'markt' gebracht word door bijvoorbeeld een 'shortkit' met tekeningen te maken, hetzij door iemand van de groep of door verkoop aan een geïnteresseerde firma,

gr.

Frank

Deze week druk bezig geweest met het samenstellen van de frees files,
Nu komt de tijd die gespendeerd is aan het tekenen van het 3D model tot zijn recht,
de spanten zijn nu heel éénvoudig 'uit de romp te halen' en op een 'platte tekening te plaatsen,

GroteFoto-JUDVZFW7.jpg

en de de ribben van het vleugelmiddenstuk, truuk is natuurlijk om alles zo economisch mogelijk
in elkaar te schuiven en zomin mogelijk hout te verspillen,

GroteFoto-CLAUNY7F.jpg

Een de ribben van de bovenvleugel, let wel; met alleen het profiel van de wortel en tip zijn
automatisch ook alle tussenliggende ribben geconstrueerd!

GroteFoto-I3CQUG7A.jpg

En één van de allergrootste voordelen om de DVII in 3D getekend te hebben; het is nu héél eenvoudig
om van elke bouwfase een 3d view te maken zodat je stap voor stap keurig kan zien waar alle onderdelen
zitten, hier een voorbeeld; de rechterromphelft met spanten,

GroteFoto-QFYSHEPB.jpg

gaat lekker zo, we houden de vaart erin qua tekenen, dus na de zomer frezen moet zeker lukken,

gr.

Frank

Dat ziet er weer heeeeeeeeeeeeel goed uit Frank :worship:

Dit beloofd een mooie bouwwinter te worden :x-mas:

Gr. Teus

Back