Large scale Fokker DVII

Heb je het er met kees Maas nog over gehad of er verschillende type bougie's te verkrijgen zijn in deze maat?

Sorry Teus, nee
Dan zou je hem zelf daarover even moeten contacten
emailtje sturen werkt het beste, hij is momenteel erg bezig met een beurs

Waarom zou er een ander type bougie in moeten?
De motor blijft een ZG62, zou de electr. ontsteking hierop invloed hebben?
De ontsteking regelt naar mijn idee de timing van de vonk of zou er ook nog iets zijn als de kracht van de vonk?
Ben ook wel benieuwd hoe dit zit...:confused:
(ben zelf ook maar een leek op benzine-gebied)

Dat het past is idd heel mooi, maar zoals je ziet gaat het ook maar NET...:|

Groeten, Ralf

Waarom zou er een ander type bougie in moeten?

Geen ander type dan wat je nu gebruikt, maar het type wat vereist is bij jou ontsteking in M10.

Bij mijn Muller ontsteking zit nu b.v. een Bosch WS5-F en het type wat Kees Maas gebruikt is NGK CM6. Ik weet niet welk type bij de Zenoah ontsteking van TC zit, en is deze ook e.v.t. te verkrijgen in M10? Ik zal het van de week eens gaan navragen bij mijn zeer uitgebreide bosmaaierboer waar ik ook alle spareparts van de ZG motoren kan krijgen.

Gr. Teus

Als ik me het goed herinner waarschuwt Gerhard Reinsch er in de manual van de ZG62 met electronische ontsteking uitdrukkelijk voor geen andere bougie dan de voorgeschreven te gebruiken!
Zal dit nog ff nazoeken en hier plaatsen,
dan maar een gaatje in de romp:roll:

Frank

Als ik me het goed herinner waarschuwt Gerhard Reinsch er in de manual van de ZG62 met electronische ontsteking uitdrukkelijk voor geen andere bougie dan de voorgeschreven te gebruiken!

Dat doet de "Her" Muller n.l. ook, vandaar dat de 10mm versie exact gelijk moet zijn qua eigenschappen.

De "aanbevelingen" van Gerhard Reinsch moeten af en toe wel met een korreltje zout genomen worden, er schuilen soms verholen commerciële belangen in. Niks mis mee, het is hun bedrijf en ik wil de kennis en ervaring van Gerhard beslist niet in twijfel trekken.
Zelf heb ik altijd de originele bougies gevlogen, en heb daar verder nooit problemen mee gehad.
Net terug uit Spanje, en daar gezien hoe een loszittende (metalen) bougiekap bijna een mooie sleepkist het leven kostte...het komt dus wel nauw met die hoge voltages!

Leuk filmpje Han.
Ik zag ook dat de sopwith Pup het haasje was.
Jammer dat de DR1'tjes niet tegelijk of vlak achter elkaar de lucht in gingen.
Er waren er een paar bij die het spoor even bijster waren.
Dat opstijgen en landen met die kisten moeten ze volgens mij nog maar eens goed oefenen!

Mvgr Hans

Zo, we hebben een constructief en gezellig week-end gehad met de DVII -club bij Jacques.....:yes:
Ralf zijn koelingsprobleem is opgelost. Daar zijn we dus aardig mee
opge:2gunfire:
Het stabilo hebben we gezien, en is bijna net zo groot als een Calmato-trainer....:confused:

Martin.

En hij wordt grooooooooooot. :hammer:

Ik heb moeten besluiten om het stabilo afneembaar te maken anders past hij niet in de auto. Het kwam mooi uit dat Ralf hem had meegenomen en ik zodoende kon passen in de auto.

Ik kan gelukkig wel de romp heel houden en ga dus niet voor een deelbare versie.

Verder heeft Bart zijn iets groter dan 1/4 schaal D-VII aan ons voorgevlogen die is gebouwd volgens de Holman tekeningen die ook voor onze 1/3 een flinke basis zijn. Dit model vliegt heel stabiel en ziet er prachtig uit en heel mooi voorgevlogen door Bart ondanks de harde wind die boven de bomen stond.

De tekeningen die Ralf mee had :worship: en uitglegd op de grond................. :hammer: Het wordt een imposant project. :yes:

Gr. Teus

Mannen wat was dat genieten zaterdag!
Met veel dank aan de limburgse gastvrijheid van Jacques en Marjo :thumbsup:

Fijn dat mijn koelingsproblemen uit de weg zijn geruimd
De andere DVII-heren hebben mij op een wel zeer prettige manier weten te overtuigen dat de Schlundt vertraging toch echt beter past in onze DVII :D

Teus heeft een tijdje terug deze foto 'geshopt', dit geeft wel aan wat onze 'drive' is voor ons bescheiden projektje
Denk je eens in, per stuk ca.3m spanwijdte!

lots.jpg

De DVII demo van Bart was voorteffelijk, zelfs met de harde wind was de kist goed bestuurbaar, precies wat we zochten, Thanks man!
Jacques heeft ook nog met zijn Proctor Nieuport gevlogen
Het vliegbeeld en geluid zijn niet te beschrijven zo mooi :worship:

We hebben ook nog een kijkje mogen nemen in de 'keuken' van Jacques zijn modelbouwruimte (of moet ik zeggen museum?, man WAT een kisten!)

Al met al een nuttig en fijn weekendje
En nu maar weer gauw aan de slag met het tekenen en de proefopstelling voor mijn ZG62

Groeten, Ralf

Ben benieuwd om DAT een keer in het echt tezien :wink:

ps heeft Jacques en/of Bart iets gezegt of ze naar Oss willen gaan ???

Laatst bewerkt:
Zo dat wordt een heel spektakel, als dat allemaal tzt tegelijk de lucht in gaat dan MOET ik daaar bij zien te zijn :yes:

Wel een geweldig project jongens :worship:

Vandaag een CD besteld met 1/1 replica Spandau tekeningen :bday:

Kunnen we alvast met de Gun's aan de slag :rolleyes:

Spandau.jpg

Vandaag een CD besteld met 1/1 replica Spandau tekeningen

CD inmiddels ontvangen, is een Pdf file met alle maatvoering. Hier moeten we dus wel wat moois van kunnen maken. Ik loop nu met het idee te spelen om de onderdelen in Cad te zetten en er een soort bouwpaketje van te maken :rolleyes:

Gr. Teus

Back