Large scale RAF SE5a

Dank je wel mannen, dat is fijn om te horen :D
Ronald, je hebt niet toevallig een adres of naam van de leverancier?

Groeten, Ralf

Ralf,
als het goed is heeft de metaalwinkel(deze heet letterlijk zo) denk ik wel dat gaas wat jij wil hebben hiervoor!
Verder is het wat mij betreft genieten van deze precisie wat bouwen betreft!

Mvgr Hans

Dank je wel mannen, dat is fijn om te horen :D
Ronald, je hebt niet toevallig een adres of naam van de leverancier?

Groeten, Ralf

Nee Ralf helaas zijn van die stoffige handelaren die nou dingen verkopen die anderen net niet hebben. Geen mail en internet.
Misschien vraagbaak Teus die heeft overal zijn mannetjes

@Hans, goed adres, ben al even wezen snuffen, dank!
@Ronald, Teus weet inderdaad vast wel een adresje :D

Afmeting 7x24cm maaswijdte ca.3-4mm, max 1mm dik, liefst zeskantgaas, vierkant mag ook.
(en het moet niet de wereld kosten, zoals gemaakt op een 3D printer ofzo :rolleyes:)

Groeten, Ralf

.
Hoi Ralf, ziet er weer prachtig uit!!

Die reuzenprop lijkt hier weer mee te vallen

Als je een reus naast een berg zet is het ook maar een heuveltje... ;)

Bij de bazaar hier verkopen ze zwarte anti-spat deksels voor op een pan voor 1 of 2 euro. Plaatje van internet, deze zijn metaalkleurig:

PIC_7735.JPG

8002522061332.jpg

Zit mooi fijnmazig zwart gaas in en is goedkoop

Groeten, Ramses

Anti spat

rAMSES ,DIT FIJNMAZIGE GAAS ZOEK IK OOK VOOR MIJN VOLGEND PROJECT ,HOPELIJK VIND IK HET BIJ MIJ IN DE BUURD .
gR, VOGELMAN

Hoi John, als je er geen kan vinden koop ik er wel eentje en stuur `m naar je op. Als ik het gaas uit de ring knip past het wel in een A4 envelop volgens mij.

Groeten, Ramses

Hee Ramses dank je wel voor de tip!
Die 1e foto is precies wat ik zoek :banana:.
Kan eens bij de bazaar hier in Beverwijk hier gaan kijken, mocht jij er toevallig tegenaan lopen dan mag je voor mij wat meenemen ter grootte van 2 stuks 24x7cm :rolleyes:

Hoor graag of het je lukt :D

Groeten, Ralf

Ik kreeg deze link net door van Teus:

Aramide honingraat 3mm, 29 kg/m³ - Carbonwinkel.nl

De carbonwinkel in Waalwijk.
Eigenlijk perfect!, misschien net iets te dik voor de mijne, maar het zou kunnen.
Zal ze eens mailen of ze het evt. kunnen versturen (61x112cm), er zijn vast meerdere die het kunnen gebruiken op hun modellen, misschien de mannen van de grote Fokkers DVII :yes:.

Edit: krijg net van Teus door dat ze het ook in 1mm dikte hebben :-)

http://www.carbonwinkel.nl/nl/sandwich-materialen/55444645-aramide-honingraat-1-mm-.html

Groeten, Ralf

Ik heb de plaat van 1mm dikte besteld, ben benieuwd :D, hopelijk is het over een paar daagjes binnen.
(ben ook benieuwd of het opgerold kan worden voor de pakketdienst :rolleyes:)

Groeten, Ralf

Hoi Ralf,

Die honingraat is een super oplossing voor de neus van jou S.E.5.A!

Ik ben net ff naar de bazaar geweest en heb twee spatdeksels gekocht, ze waren maar 2,= euro p/stuk en komen zeker nog van pas. De mazen zijn wel kleiner dan de honingraat, namelijk ca. 2mm en vierkant ipv zeshoekig. Het honingraat lijkt me inderdaad beter geschikt voor jou toepassing.

full

full

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk dat je dat even post Ramses, dank!
Toch zo'n 26cm diameter als ik dat zo zie.
Zeskant past inderdaad beter voor mijn toepassing, het is echter wel een stukje duurder :rolleyes:, maar wellicht kan ik er ook nog anderen mee blij maken, 't is een forse lap :D
Die neus van deze kist is toch wel het visitekaartje, honingraatstructuur staat vast gaaf!

Groeten, Ralf

se5a honingraat

Leuk dat je dat even post Ramses, dank!
Toch zo'n 26cm diameter als ik dat zo zie.
Zeskant past inderdaad beter voor mijn toepassing, het is echter wel een stukje duurder :rolleyes:, maar wellicht kan ik er ook nog anderen mee blij maken, 't is een forse lap :D
Die neus van deze kist is toch wel het visitekaartje, honingraatstructuur staat vast gaaf!

Groeten, Ralf
Ralf zie je op Dawn patrol ,neem een stukje mee voor mij ,misschien ook mooi op mijn se5 .
Gr, vogelman.

In afwachting van het gaas vast de bevestiging voor de shutters gemaakt.

DSCF0046_zps75e9571a.jpg

Boeltje zit er nu nog los op.
Aan de zijkant worden de steuntjes erop gelijmd, in het midden de omgezette aluminium lipjes vastgeschroefd.
Op deze manier kan ik de shutters redelijk snel demonteren als het moet.

DSCF0047_zps27b1756d.jpg

Inmiddels is aan de onderzijde ook een messing strip op maat gemaakt, hieraan wil ik 2 brokjes staal zilversolderen waaraan de flying wires straks vastgeschroefd worden.
De strip zorgt ervoor dat de krachten in de vliegdraden mooi aan elkaar overgedragen worden zonder de romp teveel te belasten.

En nu wil ik dat gaas thuis hebben zodat ik de neus kan afmaken! :vamp:

Groeten, Ralf

Hallo John :D,

Nee, deze strip is dikker dan hetgeen jij me gegeven hebt.
Daar vind ik vast ook nog een goede toepassing voor :D
Nogmaals dank,

Groeten, Ralf

Mmmm, ik had het gaas eerlijk gezegd toch iets stugger verwacht.
Ik zal er waarschijnlijk een ander gaas/frame achter moeten plaatsen om het stevig te houden.

DSCF0048_zps26284297.jpg

Het lijkt meer op een soort doek.
De afmeting van de mazen is wel perfect! :D

Groeten, Ralf

strutter; Het lijkt meer op een soort doek. Groeten zei:
Het is ook een soort doek, dat maakt het zo mooi verwerkbaar. Als je het verwarmd zal de hars waarmee het geimpregneerd is vanzelf vloeibaar en dan (kei)hard worden. Dat is gebruikelijk bij dat spul anders zouden bijvoorbeeld F1 auto's zo weer uit elkaar waaien.;);)
Groet,
Sam.

ps. meestal is dit voor gebruik in een composiet wat onder druk uithard bij ongeveer 150 graden.

Back