Heren bedankt voor de reacties.
Gisteren tot laat op youtube filmpjes over hardsolderen gekeken. Vandaag opniew een poging gedaan een goede verbinding te maken , als de mensen op youtube het kunnen waarom ik dan niet toch. . . . . en ja hoor nu lukt het wel
Wat het ik gisteren fout gedaan :
- Ik gebruikte het flux poeder verkeerd ,
dit moet worden aangebracht op de plaats waar de las moet komen en niet alleen op het staafje soldeer zoals ik gedaan had. Éérst het staafje een klein beetje verwarmen en daarna in de flux dopen. Dan het werkstuk verhitten to het een beetje begint te verkleuren. Dan de flux die je net op het staafje hebt gedaan op het werkstuk aanbrengen en het werkstuk verder verhitten. Als de flux begint te vloeien blijven verhitten en een klein beetje soldeer toevoegen in de vlam. Nu gaat het mooi vloeien.
-Werkstuk verkeerd ingeklemd : Ik had het werkstuk op zo'n manier ingeklemd dat de meeste warmte werd overgebracht naar de bankschroef. Vandaag ging het verwarmen van het werkstuk 10x sneller.
- Te veel soldeer gebruikt : er is maar een klein beetje materiaal nodig om een goede las te maken.
Vandaag de 2 onderste armpjes gemaakt , hier enkele foto's.
Volgende keer verder met de scharnieren. Op Rcg onderstaande scharnieren gezien gemaakt uit messing plaat. Deze methode lijkt me een stuk beter dan wat ik had verzonnen.
Verder vandaag de afdekkingen voor de wielkasten bespannen en de randjes van de folie geseald.
Zo , na het weekend weer verder met de Goose. Morgen spullen pakken voor een weekend watervliegen in Duitsland. Aan de Wisselersee ( bij kalkar) is er vanuit het RcLine forum een ''wasserflugtreffen'' georganiseerd. Ik zal hier zaterdag en zondag zijn met de Dornier Wal , Short Empire en Polaris. Paul is ook aanwezig met o.a zijn Empire.
Wasserflugtreffen Wisseler-See
Cheers,
Bart