Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het zijn massieve liggers. Dus de nerf loopt goed.
Er is geen verkasting gemaakt. Als de nerf verticaal zou zijn, dan breekt de massieve ligger bij de eerste G-bocht.
Met "verkasting" wordt neem ik aan sheer webbing bedoeld?
De nerf van sheer webbing moet inderdaad verticaal. Zo voorkomt het dat de ligger doorbuigt.
Maar Bart heeft gewoon een strip als ligger gebruikt. Die strip is overigens wel verzwakt met uitsparingen voor de ribben. Maar omdat het een licht model wordt en omdat er nog beplanking op gekomen is waarmee de vleugel een goede D-box heeft, zal het wel goed komen denk ik.
Voor grote modellen zou het een heel foute constructie zijn.
Vandaag de neuslijsten van de vleugels gemonteerd en in vorm geschuurd. Hierna de openingen voor het framewerk van de motorgondels gemaakt. De motorgondels bestaan uit een berkentriplex frame met wat balsa spanten en stringers. Het frame word later met 1.5mm balsa beplankt
En weer wat verder gebouwd . . . De pre-cut plankjes voor de Nacelle zijn iets wat te klein. Voor de uiteindelijke kit zal ik deze groten maken wat het beplanken makkelijker maakt.
Bedankt wouter. De afgelopen week ben ik bezig geweest met het maken van de bedrading en het inbouwen van de verlichting. In de linkervleugel is een dubbel landingslicht ingebouwd.
Vandaag een begin gemaakt met het bespannen van de vleugels.