Lasercut Grumman Goose prototype

Klinkt erg leuk Freek , wel een verslag bijhouden heh! (wij willen ook mee genieten).

Mvg,

Bart

Ga ik doen, ga ik doen :).

Thanks voor je PM!! Super, :thumbsup:, had ik niet gevonden, snap niet hoe je dat zo snel vind :).

Freek

ik heb de motip lak direct op de folie gespoten. Wel eerst de folie goed ontvet met een met remmenreiniger doordrenkte doek.

Als eerst: De kist ziet er super uit! :thumbsup:
Maar: De oplosser de in remmenreiniger zit, heeft die geen negatief effect op de folie? Of is het gewoon heel snel vegen?
Ik heb toevallig vandaag met die prut gewerkt, vandaar dat t me te binnen schoot.

Groet,

Marco

@ Marco , bedankt ! de remmenreiniger doe ik heel spaarzaam op een doekje waarmee ik dan de te spuitendelen ontvet.

Mvg,

Bart

Weer wat verder met de Goose . . .

Mvg,

Bart

Goose_455.jpg

Goose_456.jpg

Goose_457.jpg

Goose_458.jpg

Goose_459.jpg

Goose_460.jpg

Goose_461.jpg

Goose_462.jpg

Goose_463.jpg

Goose_464.jpg

@ Edwin :)

Inmiddels zijn de vleugels ook van wat verf voorzien. Natuurlijk het model weer even in elkaar gezet om te kijken hoe het er uit ziet. Morgen hoop ik het landingsgestel te kunnen inbouwen.

Mvg,

Bart

Goose_465.jpg

Goose_467.jpg

Goose_468.jpg

Goose_469.jpg

Goose_472.jpg

@ Robert , ik hoop dat door het contrast in het kleuren schema het model goed te zien zal zijn.

Mvg,

Bart

Landingsgestel

Bedankt Marco !

Vandaag weer eens wat tijd gestoken in het lastigste onderdeel van dit vliegtuig , het intrekbaar landingsgestel. Het landings gestel word ingetrokken door één retract servo welke bovenop de wielkasten is gemonteerd. Bij mijn prototype zit deze met 2 houten blokjes gemonteerd maar bij de uiteindelijke kit is hier een mooie uitsparing voor gesneden.
Het bewegen van het landingsgestel heb ik met de computer plaatje voor plaatje geanimeerd , het filmpje staat in deze post.
Ik heb nog het een en ander aan het ontwerp aangepast zo komen er ook nog nieuwe fusee's. Deze verwacht ik eerdaags binnen te hebben. Het knik scharnier is ook verbeterd maar dat heb nog niet op het hier onder afgebeeld landingsgestel gemoneerd. Ook moet ik nog nieuwe draagarmen buigen over een mal zodat ze precies gelijk zijn. Maar ondanks dat de onderdelen dus nog niet perfect zijn werkt het al wel , in ieder geval goed genoeg voor de maidenflight (vanaf het water). Wat nog ontbreekt is de bediening van het staartwiel , hier ga ik komende week mee aan de slag.

Hier een tekenining van het retract systeem :

Goose_479.jpg

Animatie :

Hier de foto's van hoe het nu is ingebouwd :

Goose_473.jpg

Goose_474.jpg

Goose_475.jpg

Goose_476.jpg

Goose_477.jpg

Goose_478.jpg

En een filmpje , het zal uiteindelijk nog wat soepeler gaan bewegen . . .

Mvg,

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks Marco , nog even en hij kan het water op . . . . zal wel mooie plaatjes opleveren denk ik.

Mvg,

Bart

Bart,

De Goose ziet er goed uit en heeft frisse kleuren.
Het landingsgestel is mooi gemaakt.
Het is wel handig dat je de constructie eerst kan tekenen en een animatie kan maken.
Zo zie je of het ontwerp klopt voordat je het gaat bouwen.

Succes met invliegen.

Ton

@ Ton , bedankt !

De Goose is er klaar voor , nu het weer nog. Vandaag even wat foto's in het buitenlicht gemaakt. Het ''catalina seaplanes'' en N13CS komen er later op.

Goose_480.jpg

Goose_485.jpg

Goose_488.jpg

Goose_490.jpg

Goose_497.jpg

Goose_498.jpg

Goose_493.jpg

Goose_494.jpg

Hey Bartjuh, schitterende kist :thumbsup:

Hoop dat de wind eerdaags weer naar een voor onze hobby acceptabele
sterke zal afnemen en wens je dan een voorspoedige maiden toe met deze mooie Goose !
Hoop dat je er veel vliegplezier mee zult hebben ! :cool:

Groeten Paul

Back