Latrax Rally 1/18 Topic

Ook maar eentje gescoord :)
Ball bearings nog onderweg.
Komt een deans stekker aan om met lipo te rijden.
Misschien gooi ik mijn 1/18 ezrun erin als brushed en lipo te traag blijkt.
Ook heb ik nog verstelbare linkjes liggen en hopelijk staat de Beatle body van mijn vroegere mini t er mooi op.Mocht dit niet mooi zijn verander ik hem misschien naar een teton en maak er een monster beetle van.

mijvwp.jpg

Precies dezelfde als ik ook heb ;)
En ja ik rijd wel met lipo 2s, dat ging voorlopig hard genoeg op vlak asfalt. Hij stuurt nog heel direct en licht. Dus brushless? Ik denk dat dat niet leuk meer is.

(Als het succes is doe ik er ook een in ;))

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb een m18 brushless staan,ik weet echt wel wat leuk is :D
Nee, ben gewoon een beetje een speedfreak.Het enige wat me misschien zou tegen houden is als de diffjes het niet houden. Anders... Geen probleem hoor :D maakt jou servo eigenlijk ook veel lawaai? Klinkt een pak luider als van bijvoorbeeld mijn 1/16 rally's. Die zijn ook niet bepaald stil maar wel stiller.

Nee maakt niet veel geluid volgens mij. Mijn diffje ligt momenteel eruit :0 wacht op nieuwe. Dat met 2s lipo...
Zijn trouwens wel alluminium voor 15 euro.

Die van mij ook,originele elektra en accu.
Heb deze 2dehands gekocht.
Rijd nog wel goed rechtdoor maar bij een bocht gaan de tandjes kraken.
Heb de wagen al voor een groot deel uit elkaar gehad en gezien dat natuurlijk de bushings allemaal slijtage vertoonden en nog geen klein beetje.Serieus speling op de wielen enz...Vandaar gelijk de omschakeling naar ball bearings.Heb dan ook een diffje mee besteld en omdat ik niet zeker wist of alleen de plastic bushings uitgesleten waren of ook de wielasjes heb ik die ook maar mee besteld.Ball bearings en dan afgesleten wielassen zal mijn problemen dus niet verhelpen.
Als je de auto bekeek toen ik hem kreeg kon ik bijna met zekerheid zeggen dat die diff en al de rest wat eraan was gewoon naar de kl*te zijn gegaan door onkunde en GEEN onderhoud.
Beetje liefde en dit wordt een leuk wagentje voor erbij! Vind hem nu al super leuk binnen met scheve wielen en zo traag :p Normaal volgende week ofzo heb ik alles binnen van liquidrc dus dan doe ik maar eens een update.
Net ook effe de beetle body gepast en dit gaat spijtig genoeg niet werken,formaat is ietsje te klein,maar voor een monstertruck maakt dit niet echt uit,zo groot is het verschil ook niet.Dus misschien in de toekomst toch maar een teton van maken indien de rally buiten niet goed blijkt te rijden.

Kleine update:
vandaag de onderdelen mogen ontvangen dus deze avond direct beginnen bouwen.
Geen speling meer op de wielen dankzij de nieuwe assen en rollagertjes en natuurlijk geen diff problemen meer.
Gelijk alles mooi proper gemaakt en opnieuw ingevet.
Test met de originele set up gedaan en is toch traag hoor :( Lipo erin en ging net ietsje beter maar ik weet nu al dat ik zowizo die brushless set toch niet kan laten.
Hier moet ik nog wel effe tijd voor vinden aangezien mijn onderdelen voor de hubsan x4 ook zijn binnen gekomen en deze dus ook nog op een herstelling wacht.
Voorlopig dus stock met lipo blijven rijden en daarna een filmpje maken met de brushless set erin.

Nu heb ik wel het gevoel dat de servo niet mooi terug naar zijn center komt.
Hebben jullie dat ook of...? Stuurinrichting beweegt wel vrij dus daar zit het niet.

Hmm net nog binnen getest en is precies ok, gisteren buiten op asfalt trok hij soms wat scheef. Kijken of het blijft en anders ineens betere servo erin.

Ook maar eens de latrax een boost geven. Kogellagers en in vakantie na mn loon een brushless setje erin ;p
Voorlopig rijd rustler niet, ook bezig met nieuwe kogellagers, caster blocks enz
En MERV wacht op shims

Best druk nog dus zal niet meteen zijn :(

Eindelijk even tijd gevonden om de brushless erin te gooien :)
Ball bearings zitten er ook reeds in,alsook nieuw diff en asjes.
Denk wel dat het diff het zal houden eerlijk gezegd.
Esc moet ik nog instellen dat die wat rustiger is,daarna test ik buiten op topspeed :D

Test met wielen van de grond:
[media=youtube]uJjaq2U9ixc[/media]

Test rijden zonder body:
[media=youtube]7Toe2fffUDg[/media]

Kun je een foto maken hoe je je brushless set erin hebt. Vraag me af hoe ik een brushless esc plaatsen moet

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand toevallig welke shims je voor de diffjes kunt gebruiken?
Zouden de rc18 shims van associated
Asc21141 passen

Voor de regelaar:
Gewoon vast zetten op het upperdeck met dubbelzijdige tape

Voor de motor:
Motormount moest ietsje bijgewerkt worden omdat de 1/18 brushless motortjes van ezrun net iets kleiner zijn dan de stock motor.Motorgat kwam dus net niet overeen,halve mm verschil ofzo.Weet niet of dit bij andere 1/18 brushless setjes ook zo is.

Verder zit er inderdaad een nieuw standaard diff in en rollagertjes overal.
Kijken hoe dit zich houd want de diff is hiervoor vooral ook stuk gegaan doordat er speling kwam door het uitslijten van de plastic glijlagers.Met de rollagers kan dit niet dus zou normaal geen probleem meer mogen geven.

Effe kleine update, heb de rally leuk kunnen testen. Diffjes houden het brushless geweld goed uit.
Het scheef trekken is echter nog niet opgelost :sad:
Bij gas geven gaat deze redelijk tot goed recht, bij uitbollen trekt hij scheef.
Tijdens driften op gladde ondergrond ook gemerkt dat hij naar 1 kant beter drift dan de andere.
Al gekeken of er iets aanloopt maar is niet het geval. Wielen stoppen alle 4 gelijk na effe gas geven van de grond.Ook eens aan 1 kant de wielen vastgehouden en gas gegeven,andere stoppen ook gelijk en omgekeerd.Nergens echt speling kunnen vinden. Dit was in het begin ook al zo met nog de uitgesleten plastic lagers en kapot diff enz dus dacht dat het weg zou zijn na de mods maar probleem blijft.Ben een beetje ten einde raad :sad:

Back