Le cuirassé Dunkerque met 3D printer en PE in 1/350 van Hobbyboss

Image1598812695.536692.jpg

Zelfs de voorruit is doorzichtig

Image1599306418.016172.jpg

Zo maak ik ook van die borden die op het schip hingen. Fantastisch dat de printer dit kan in 0.025 mm resolutie (dikte)

Erik, al eens thinner geprobeerd als lijm? Ik lijm elk plastic model er mee, is ook zeer dun en vloeibaar. En goedkoper als jouw Tamiya-lijm.

Groet,
Willie

Nooit gedaan. Volgens mij doet dit iets soortgelijks. Met een potje doe ik overigens meerdere modellen.

Mensen, mensen: wat ligt dit project toch stil. Ik bouw het éne model na het andere van papier. Maar deze bouwdoos blijft prachtig en ik word al beter in 3d-printen, dus ooit pak ik deze op.

En nog even speciaal voor een forum lid dat mij altijd trouw volgt: dit is de Duinkerken uit kunststof en metaal, en hier vindt je de 2 x mislukte Richelieu. Je had me zelfs gewaarschuwd niet teveel te prutsen aan papier!

Inderdaad lijken de schepen op elkaar, typisch Frans, zoals met de meeste landen er een lijn in de opstelling en opbouw zit. Werven en marine en taakstelling waren de redenen.

https://www.modelbouwforum.nl/threads/le-cuirassé-richelieu-1-200-comix-flymodel.260289/page-8

Back