Lelievlet

Daar ben ik weer.... Het achterdek is er een paar dagen geleden ingelijmd. Maar nu ben ik een beetje ziek, en daarom mag ik niet verder met schuren/lijmen/schilderen omdat dat een niet erg goed voor je is als je ziek bent.

Ik ben wel begonnen met een bouwplaat van een lelievlet (deze -> bouwplaat), om toch nog een beetje het idee te krijgen dat ik bezig ben met een bootje. Alleen ben ik hem kwijt (tja, maar 11 cm lang en 3 cm breed.....).

Daar ben ik weer.... Het achterdek is er een paar dagen geleden ingelijmd. Maar nu ben ik een beetje ziek, en daarom mag ik niet verder met schuren/lijmen/schilderen omdat dat een niet erg goed voor je is als je ziek bent.

Ik ben wel begonnen met een bouwplaat van een lelievlet (deze -> bouwplaat), om toch nog een beetje het idee te krijgen dat ik bezig ben met een bootje. Alleen ben ik hem kwijt (tja, maar 11 cm lang en 3 cm breed.....).
Hallo Martijn, van harte beterschap !!!!!!

Maritiem college Velzen heeft ook zo'n bouwplaat 20cm model en iets makkelijker ...

Bouw Lelievlet

groeten, Brandaris

Bedankt!

Ik heb nu al een bouwplaat met een bijna perfecte pasvorm, maar het probleem is dat het papier (160gr m2) niet veerkrachtig genoeg is, je krijgt er allemaal bobbels in. Dus ik denk dat ik naast die kleine en de de RC nog een vletje ga bouwen, schaal 1:20 of 1:25. En die maak ik dan of van hout of van iets van schuim ofzo. Waar koop je styreenplaat? (dat is toch qua structuur net als depron?)

Bedankt!

Ik heb nu al een bouwplaat met een bijna perfecte pasvorm, maar het probleem is dat het papier (160gr m2) niet veerkrachtig genoeg is, je krijgt er allemaal bobbels in. Dus ik denk dat ik naast die kleine en de de RC nog een vletje ga bouwen, schaal 1:20 of 1:25. En die maak ik dan of van hout of van iets van schuim ofzo. Waar koop je styreenplaat? (dat is toch qua structuur net als depron?)
stuur maar een email Martijn ik wil je wel verder helpen !!!
link maar email op mijn site aanklikken
http://brandaris.fol.nl/

vr.gr. Brandaris

zeg, heb je je voorschot wel goed uitgesneden/gezaagd? want de boeg klopt niet helemaal. hij is veel minder breed voor. dat zou wel eens effecten kunnen hebben op het zeilen of de stabiliteit van de vlet.

Ik heb het voorschot wel goed uitgezaagd, maar toen het niet paste heb ik het een beetje veranderd zodat het wel paste. Ze is nu wat langer en wat minder breed, maar een Basic Jolle is nog minder breed en die zeilt ook fantastisch. Ik maak me er niet druk over.

ok, ik had idd ook veel moeite met het voorschot, ik moest hem er echt helemaal in persen. dus heb ik gewoon een beetje grote lijmklemmen erop gezet en gehoopt dat het bleef zitten;).

Laatst bewerkt door een moderator:
ok, ik had idd ook veel moeite met het voorschot, ik moest hem er echt helemaal in persen. dus heb ik gewoon een beetje grote lijmklemmen erop gezet en gehoopt dat het bleef zitten;).

Durfde ik niet...... bang dat de lijm het zou begeven. Voor iedereen die ook een vlet van waterscouting.com gaat maken: Zaag eerst de spanten uit, en lijm daarna de bodemplaten/kimplaten ertegenaan, dan krijg je een veel betere vletvorm. (Hoewel ik de vorm van mijn bootje ook wel geslaagd vind:rolleyes:)

De Voortgang: Het voordek zit erin! Alleen nog een manier vinden om op precies de goede plaats een gat te maken voor de mastkoker.

FOTO'S FOTO'S FOTO'S
De bestelling van Ludo:

VoordekMastgat1.jpg

VoordekMastgat2.jpg

Voordek + het gat in het voordek voor de mastkoker is af

Mastkoker1.jpg

Mastkoker2.jpg

De mastkoker is aan het drogen (messing pijp 1,2 cm O met een stukje hout erin en dat vastgezet met bisonkit)

Kon het niet laten...
Mast hoort rechter te staan hoor, nu staat hij erin zonder mastkoker

Overzicht1.jpg

Laatst bewerkt:
Ik probeer nu een pijpje 4mm aluminium te buigen door het eerst vol met zand te stoppen, hard aan te persen, en dan te buigen. Bij het gasfornuis houden heb ik ook al geprobeerd. Maar het pijpje knakt steeds..... Is er iets eenvoudigs wat je hier aan kan doen?

Hoi martijn,

Ik volg al lang dit verslag maar het viel me op dat je een modelcraft zender+ ontvanger hebt. Toen ik begon met deze hobby had ik ook altijd die zender maar mijn boot lag heel vaak stil op het water of had hele erge storing:( ik heb bij een andere boot met hetzelfde soort zender geprobeerd maar die had het zelfde effect. Je kan het proberen maar het is zeer slechte kwaliteit. vraag maar aan bart cornet die heeft er ook slechte ervaring mee. Maar je lelievlet ziet er verder goed uit!;)

tim

Hoi martijn,

Ik volg al lang dit verslag maar het viel me op dat je een modelcraft zender+ ontvanger hebt. Toen ik begon met deze hobby had ik ook altijd die zender maar mijn boot lag heel vaak stil op het water of had hele erge storing:( ik heb bij een andere boot met hetzelfde soort zender geprobeerd maar die had het zelfde effect. Je kan het proberen maar het is zeer slechte kwaliteit. vraag maar aan bart cornet die heeft er ook slechte ervaring mee. Maar je lelievlet ziet er verder goed uit!;)

tim

Nou deze zender heb ik ook en ik heb er nog nooit problemen mee gehad...
Nou is het idd zo dat er wel betere zenders bestaan, maar voor de prijs is het echt zo slecht nog niet!

Ludo

Martijn, de vlet schiet al flink op he? Het ziet er mooi uit!
Het bevestigingsplaatje voor de servo/ontvanger ziet er bij jou in ieder geval een stuk netter uit dan bij mij...
Hoe heb jij de servo en de ontvanger bevestigt?

Ludo (die ook een trouwe KIJK lezer is :wink:)

Ik heb je servo en de ontvanger met een servo-kabel aan elkaar bevestigd (maar dat bedoel je waarschijnlijk niet ;)
Ik heb ze gewoon in het hout geklemd, eerst een paar millimeter te kleine vorm uit het hout zagen en dan schuren....schuren en nog eens schuren.
Ben vanmiddag anderhalf uur bezig geweest om het gat in het voordek voor de mastkoker goed pas te krijgen (eerst was de diameter 4 mm, moest naar 12mm........)

Laatst bewerkt:
Back