Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Ik heb nu gelijmd tot waar het katoentape zit (ook aan de andere kant). Zometeen ga ik verder lijmen tot voor het voorschot, want dat heb ik net goed getaped.
De elastiekjes zijn ervoor om het hout alvast in een iets betere vorm te buigen, zodat je het makkelijker kan verlijmen.
Als allebei de kimplaten goed gelijmd zijn dan ga ik de electronica bij Conrad bestellen en ga ik de binnenkant lakken met blanke lak (weet ik nog niet, en alleen als het een beetje mooi weer is.
Heeft er iemand nog tips hoe je hout het beste kan buigen, want nu ziet het eruit alsof het nevernooit bij elkaar te krijgen is om het te lijmen.
Moet je er misschien een fohn opzetten, een beetje water opdoen?
Ik hoop dat het goed komt, maar ik denk het wel want bij de bodemplaten dacht ik ook: Moet dat ooit goed gaan passen?
(van het doosje)2-componentenlijm met epoxyverbindingen
Het is (van het doosje)
Kan je dat dan losfohnen??
Ik heb een haarfohn gebruikt met zo'n gloeidraad erin (geen industriële fohn) ik schat dat het ongeveer 50-60 graden Celsius is wat eruit komt.
Dus gewoon stoom gebruiken?
Martijn, als ik het zo bekijk gebruik je hout?
had je dan niet beter uhu-hard of secondenlijm kunnen gebruiken!
daarna had je op de kwetsbare plekken altijd nog kunnen vullen met epoxy of stabilit express.
groetjes piet
Als je 3mm triplex helemaal 180 graden om kan buigen moet het makkelijk gaan lukken bij mijne (1,2mm) (hoe groot was die spiegel dan).
En over die ammoniak, moet je dat er gewoon opspuiten (denk het wel)
Is koken niet een beetje schadelijk voor je triplex, dat zijn toch 3 op elkaar gelijmde lagen hout? Gaat die lijm niet los?
PS: Is het nog gelukt met die tekeningen van waterscouting.com?
los? Met een stanleymesje ben ik nu aan het proberen, maar ik ben eigenlijk een beetje bang dat ik zo ik de boot ga snijden. Kan je 2-componentenlijm met iets oplossen? Ik denk dat jullie daarvoor eerst moeten weten welke 2 componenten het zijn, maar dat staat niet op het doosje! Het is in ieder geval 2 componentenlijm van de HEMA, 2 spuiten aan elkaar.2-componentenlijm met epoxyverbindingen