vleugel in het glas
Vanmiddag de voorbereiding gedaan voor het baggen van de eerste vleugel
Op de foto zie je de carbon versteviging om de leading edge, servo's, hevels en bij de wolfrib. Daar moet straks de schroeven door voor de bevestiging.
Tevens zal er aan de onderkant van de vleugel geheel langs de flaps en airelons een strook carbon van 45 mm breed komen. Ik hoop hiermee wat meer stevigheid (stijfheid) te creëren in de flaps en airelons.
Uploaded with
ImageShack.us
Nadat ik de mylar heb ingerold met epoxy leg ik deze op de 25 grams glasmat.
Dan snij ik met een nieuw mesje langs de mylar. Dit gebeurt met beide delen.
Uploaded with
ImageShack.us
Daarna leg ik 110 gram glasmat op tafel. Dan komt het raamwerk met disser erover heen. Hier leg ik weer de mylar op, en snij alles weer uit. Hou de druk met je vinger daar waar de disser door gesneden moet worden. Zo hou je het draad mooi recht.
Uploaded with
ImageShack.us
Hier zie je mooi hoe het eruit ziet aan de glas kant.
Alles na rollen zodat het overal mooi verzadigd is met epoxy.
De strook kevlar voor het scharnier zit op de verkeerde mylar. Deze moet aan de onderkant:bad-words:En toen werd ik ineens heel druk. Mijn epoxy ging van soepel naar hard in een paar minuten. Het dampte bijna. Deze aan de kant gezet en gauw wat nieuwe aangemaakt. Hier kon ik het nodige nog mee afrollen en de carbon op de vleugel mee insmeren. Kevlar stroken op de juiste plekken en toen snel alles in de vacuüm zak.
Uploaded with
ImageShack.us
Het pakketje zoals het in de vacuüm zak gaat.
Uploaded with
ImageShack.us
Voordat je het vacuüm aanzet moet je er een plank opleggen met wat gewichten. Zo kan de vleugel niet krom trekken.

De blauwe zak die jullie zien is er een van de Action. Deze zijn groter.
Hier past mijn 1 meter lengte mooi in.
Uploaded with
ImageShack.us
En dan mag de vleugel in de mallen terug gelegd worden, zodat het een 12 uur kan liggen. Dit uiteraard weer met gewichten erop.
Uploaded with
ImageShack.us
Morgenvroeg maar eens wat eerder uit bed.
Gerhard