Nee dat was absoluut niet zo, en ik wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van dat mensen dat denken
Men heeft dat hier gelezen of bedacht, en denkt dan ook gelijk dat dat het wel moet zijn, terwijl er helemaal niets zichtbaar van was tijdens mijn vluchten.
Wat je krijgt als dat het probleem is, zag je op dat filmpje eerder in dit topic.. als je terugdenkt, we vlogen in Belgie en ik trok een halve looping en kwam er klimmend uit, toen zei jij zoiets van 'dat laatste moet je recht doen', ik zie 'jaaa dat weet ik', vloog het nog een keer en dan onderin die lus zag je het schoolvoorbeeld van 'te licht', dat ie echt doodvalt en even dwarrelt.
dat is in mijn vluchten totaal niet voorgekomen. Ik heb dan ook nog veel te hard gevlogen. Na de wedstrijd heb ik even heel langzaam gevlogen, en dat was nog stukken langzamer.. heb toen ook een paar slowrolls gedraaid met die snelheid, ik moet nog steeds bezig met de uitslagen van m'n ailerons, hij week af, ik geef ook nog te snel rudder bij (te veel slowrolls buiten gevlogen), maar het kistje kan het gewoon.
Het is gewoon het gebrek aan oefening in het echt en met het kistje waarmee ik op wedstrijden vlieg, wat mij tegenwerkt. Bedenk je wel dat ik zowel de vorige wedstrijd als deze wedstrijd op de 1e wedstrijdvlucht ook de maiden maakte met een kistje.
Wat je op z'n hoogst gezien hebt tijdens de vluchten, is dat ik het mijzelf moeilijk maak, door alles langzaam te willen doen. Bv. een slowroll is gewoon moeilijker als je het langzaam wil doen. Het is veel makkelijker om gewoon een flinke pleur gas te geven en je roll te draaien, maar dat wil ik niet. Ik dwing mijzelf om het langzaam te vliegen.
Ik heb tijdens de wedstrijd nog kort die discussie gevoerd met Br@m, die dacht hetzelfde, en de conclusie van Dhr. van der Vecht was dat ik soms te laat gas bijgaf.
Wat mensen dan denken is dat dat per ongeluk is en dat het kistje mij tegenwerkt, maar de werkelijkheid is dat ik dat doelbewust doe en ik mijzelf tegenwerk daarin.. ik wil niet de makkelijke weg kiezen.
Ik hoop dat ik tussen deze en de volgende wedstrijd eindelijk eens genoeg kan trainen, om te laten zien wat ik bedoel.
Mooi voorbeeld is de looping.. denk nog eens terug naar belgie, daar lukte het mij wel om de looping langzaam te draaien, toen zij jij nog 'wow dat is langzaam'.. het
kan dus gewoon wel, maar ik moet meer oefenen
Echt.. wat mij tegenwerkte waren 2 dingen; een heel klein beetje werd ik (tijdens 1e vlucht nog het ergste) tegengewerkt doordat het kistje nog niet uitgetrimd was (qua aileronuitslagen) maar tijdens alle drie de vluchten werd ik voornamelijk tegengewerkt door mijn eigen gepruts, niet door het kistje