Lichtbouwverslag indoor shock (elipsia)

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Tsja ach.. als ik een stuiver had gekregen voor elke keer dat iemand zei tegen mij 'dat kan niet, onmogelijk met de huidige techniek' en ik het toch voor elkaar heb gekregen...

dan had ik nu misschien EUR 1,50 gehad.

Ach, in 1998 was het nog nooit iemand gelukt om indoor rollende cirkels te vliegen. dat was "onmogelijk" zei men... Moet je eens kijken wat er nu kan ;)

Goed, borreltijd is weer over, een kleine on-topic post.

Ik heb besloten het lichtbouwplan te laten varen en 'm in plaats daarvan zo zwaar mogelijk te maken. IPV depron ga ik triplex gebruiken:

5381494ab0dd05a16.jpg

Bovenstaande is natuurlijk nonsense, op de foto zie je de mal die ik afgewerkt heb. Alle delen om een elipsia te snijden.

Nu komt de volgende stap, de vreesplekken bepalen en aftekenen op dit hout en uitzagen. Iets ruimer, omdat ik de freesas tegen het hout wil laten lopen, maar het frezende stuk van de frees dikker is dan de as. Voor diegenen die dit niet meer volgen; maak je geen zorgen, er komen nog foto's van.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is ook hun hoofdfunctie hoor.. ik maak altijd dit soort mallen, nou ja, altijd, zo lang doe ik het nog neit, maar als ik een kitje in vingers krijg, maak ik er zo mallen van.

Nu komt de volgende stap, de vreesplekken bepalen en aftekenen op dit hout en uitzagen. Iets ruimer, omdat ik de freesas tegen het hout wil laten lopen, maar het frezende stuk van de frees dikker is dan de as. Voor diegenen die dit niet meer volgen; maak je geen zorgen, er komen nog foto's van.

:confused: Moet je de freesgaten in je mal niet kleiner houden dan de gewenste freesgaten in het depron?

Als je het depron nog wil spuiten of airbrushen kan je dat ook best doen voor je gaat millen, dat spaart je een pak gevloek bij het afplakken.

Ja, ruimer, kleiner, het is maar hoe je het bekijkt. Ik teken af wat ik over wil houden, en dat moet dus wat ruimer.. maw we bedoelen hetzelfde.

Zo.. het laatste klusje voor vandaag.. de vleugel is afgetekend.. er zitten wat foutjes in (bij de romp), maar alles wat afgetekend moet worden is wel afgetekend. Rekening gehouden met het vleugelkruispaaltje, etc.

5381494acba8be5a4.jpg

Zou kunnen maar toch denk ik dat je er winst mee behaald.
Een holle buis is tenslotte ook zo goed als net zo sterk als een massieve staaf.
Zolang je er maar wel balken in houd zoals hij nu doet denk ik dat de stevigheid nog best blijft.

Iemand moet het proberen toch. Zonder pioniers zouden we nergens zijn in deze wereld.

Op basis waarvan denken jullie dat er wat mis is met dat model dan? Dat ding vliegt toch prima? Het lijkt mij dat het de piloot is die de fouten maakt?

Op basis waarvan denken jullie dat er wat mis is met dat model dan? Dat ding vliegt toch prima? Het lijkt mij dat het de piloot is die de fouten maakt?

Voor zover ik het van dit filmpje kan inschatten, dwarrelt het model een beetje, lijkt verre van koersvast. Uiteraard stuurt hij zelf ook een paar keer goed mis, maar het model lijkt ook tegen te werken.

Grt.

Ik denk dat de piloot dezelfde 'fout' maakt als jij tijdens je 1e vlucht afgelopen wedstrijd.. dat model kan langzamer dan dat je er eigenlijk mee wil vliegen.. had ie 10% gas bijgemixt dan had die vlucht er denk ik prima uitgezien.. maar lastig in te schatten hoor, zeker voor een prutser zoals ik ;)

Depron heeft de goede eigenschap niet glad te zijn , ook al lijkt het wel zo .

Zou je een shocky bespannen met een folie moet je die sneller vliegen als een uit depron met hetzelfde gewicht .

Vliegen kan de piloot wel . :D
HyFXIKZo5ls[/media] - Claes Meijer - F3P British Indoor Aerobatics Championships 2008

Mvg Johan

Ja, wat een verschrikkelijke AM hé, 0,0 precisie, Allemaal gekopieerde (o.a. donatas) move's, niet goed op de muziek, En veel te tevreden met zichzelf.

Om daaruit op te maken dat het een goede f3p-a piloot is is echt onmogelijk.

Het meeste in dat filmpje doe IK hem nog na, als het niet in wedstrijdverband is..

(dit niet serieus nemen aub)

Back