Hallo allemaal,
De vakantie periode ligt weer achter ons en het gewone leventje is weer begonnen. Zo is ondertussen de bouw van de kraan weer opgepakt. Ik ben verder gegaan om de kat die de giekdelen naar binnen rijdt af te maken en het frame waar de giekdelen in hangen. Dit is weer gereed al is er bij de kat wel een puntje aan het licht gekomen wat ik nog even moet verhelpen om het functioneel te krijgen maar dit gaat vast wel weer goed komen. Verder is het snijwerk van 12 delen rails, de haak en wat losse onderdelen binnen gekomen dus ook dit kan in elkaar gezet worden. Helaas is alleen tijdens het bouwen de draaibank gesneuveld maar deze stond toch al op de nominatie om vervagen te worden door een wat groter model wat inmiddels gebeurd is. Mocht ik de tijd weer vinden kan ik dus weer fijn verder bouwen aan de kraan. Maar tijd voor foto's:
Eerst een idee hoe groot de onderdelen zijn waar de kat uit gemaakt is. Een vrij uitdagend klusje aangezien ik best grote vingers heb.
De 2 zijkanten klaar om gesoldeerd te worden.
En in elkaar gesoldeerd ziet dat er dan zo uit inclusief de asjes waar de wieltjes over komen te draaien. Het onderdeel waar dadelijk de draad aan vast komt heeft wat voeten in aarde gehad omdat het zo ontzettend klein werd. later maar gekozen voor deze oplossing met een stuk massief infrezen en dat te solderen.
En op de bint ziet dat er dan zo uit. De bint moet ik nog wel de voorkant een klein stukje van aanpassen deze hoort aan de bovenkant een stukje open te zijn maar dat is niet extreem veel werk gelukkig.
Daarna verder gegaan aan het frame waar de giekdelen in hangen om naar binnen te rijden tijdens het uitklimmen van de kraan.
Even los in elkaar ziet dat er dan zo uit.
En in elkaar ziet dat er dan zo uit. De pennen bovenin zijn om het giekdeel op te hangen deze zijn functioneel. Alleen mis ik nog 4 schijfjes op de uiteinden van de asjes van het frame zodat hij vast zit in de kat hij kan er nu nog uit glijden.
En met een giekdeel erin ziet dat er zo uit. Vergis je er niet in 1 giekdeel weegt gewoon een slordige 4 klio.
En hier dan het snijwerk wat binnen gekomen is van de rails en de haak.
De update over de haak en de rails komt later wel. Iedereen in ieder geval nog een fijn weekend en tot de volgende!
Mvg Mitchell