LMH-120 Corona

• Topicstarter Topicstarter MikeV
  • Startdatum Startdatum
:roll: Het gaat hier natuurlijk over de Corona en niet over de Zoom.
(maar ja, een beetje off-topic ben ik niet vies van 8) )

Juist omdat ik met de staart de boom in dook en daarna de Zoom als voor dood uit de lucht viel, dacht ik dat het mijn beurt voor schade was.
(eigenschuld was geen goede ruimte om te vliegen, naast de tent)
Maar grondige inspectie leerde dat er slechts een krasje zat op de canopy, en de gehele staart-constructie 45 graden gedraait was.
Dat laatste was zo terug gedraait.
Ik denk dat de carbon-staart-vin de klap heeft op gevangen en voor de rest mazzel.

Hey MikeV, ik heb ok een Corona gekocht maar moet nog beginnen aan de montage. Had je misschien nog tips voor mij? Over het bouwen misschien, of over instellingen op de zender?

Ik ben vooralsnog zeer tevreden over mijn aankoop, maar ja, alles zit dan ook nog in de doos :D

Gefeliciteerd Krislaes!. Gewoon goed de handleiding lezen (en nog een keer ;)), dan klopt en past alles. Wel zou ik ipv de normale gyro een hh gyro gebruiken, als je tenminste een beginner bent net als ik. Ik hoor het wel als je vragen hebt!

Wel, ik heb er wel eentje: Hoe veel kogellagers horen er eigenlijk bij zo'n pakket te zitten? Als ik me niet vergis heb ik een zakje gezien met daarin 2 kogellagers en een aantal aparte kogeltjes...

Heel wat. Zie achterin je handleiding voor een complete inventarislijst.

poeh, het gaat hier goed met de corona's. :P

De mijne is nu pas volledig gereviseerd, omdat hij toch niet naar believen vloog. Ik heb letterlijk heel de rotorkop uit elkaar gehaald, en volledig terug opgebouwd. Alle lengtes van links waren verkeerd, ze zaten niet allemaal in de juiste gaatjes (die voor max.damping), de swashplate had 1mm speling, de hoofdas stond te laag. door de verkeerde lange links waren alle mechanische mixers natuurlijk ontregeld...Ik ben er vrij gerust in dat hij nu wel naar believen vliegd :wink:

Wie zei daar nu weer iets van "volledig uit elkaar halen en alle vijzen vastzetten :wink: :oops:

Heb nu nog steeds niet de juiste pitch grips, en het voyager landingsgestel dat mij beloofd was...Ik moet nu vliegen met 3S2P etec 1200, waardoor de heli veel te licht is (met 2dot grips.) Ben van plan naar 2 4dot grips te gaan, maar heb enkel 6dot grips...met 2 6dot grips vliegd hij ook niet lekker (en dat voor brushless :oops: ). Ga nu maar met de standaardmotor proberen, en dan maar zelf een iets sneller motortje maken...
Het zal dus nog wel effe duren voor ik echt met de corona vertrokken ben... :roll:

Niels

Wel, de crashbestendigheid valt me toch alvast een beetje tegen. Gisteren was ik een paar keren aan het 'hoppen' (dertigtal cm van de grond en dan direct terug naar beneden), bij een landing ineens een slag en ik zie iets wegvliegen.

Blijkt het een boom strike te zijn, maar dat was dus echt geen harde landing. Een stuk van de hoofdrotor is afgebroken... gelukkig had ik een balsahoutje rond de boom gedaan zodat deze het heelhuids overleefd heeft.

Ik heb het stuk er terug aangelijmd met secondelijm en glasmat, vliegt nog wel maar ik heb toch de indruk dat het niet meer zo lekker gaat. Misschien toch maar wachten tot de vervanging binnen is.

Ik vraag me af, komt dit misschien omdat de hoofdrotorbladen zo flexibel zijn? Zou het dan niet helpen een strookje glasmat bovenop de rotor te lijmen om het wat stijver te maken?

Mijn ervaring precies. Geloof dat je de Corona beter omgekeerd de grond ik kan vliegen dan iets te hard te landen. Ik heb geen andere heli's dus weet niet of dit met de flexibele bladen te maken heeft, maar dat lijkt me mogelijk. Heb inmiddels een reserveblad liggen en enkele booms, voor het geval dat..
Ik zou NOOIT de rotor gaan repareren, de krachten erop zijn enorm en je wilt dat stukje niet in je gezicht krijgen! Verstevigen lijkt me geen optie, dat verstoort het profiel en stabiliteit. Voorzichtig leren landen lijkt me beter ;)

mja mijn gezond verstand vertelt mij hetzelfde maar ja als je zo lang gewacht heb om een helicopter te kopen en na de derde keer kan je al een paar weken niet meer vliegen omdat je op vervangstukken zit te wachten...

In elk geval, een stukje balsahout met zip-ties op de tail boom vastmaken beschermt de boom redelijk goed bij een boom strike, dus dat is wel een aanrader.

Misschien is het een beter idee net genoeg gas terug te nemen om de helicopter neer te zetten op de grond, maar niet teveel ineens zodat de rotorbladen op snelheid blijven, is er minder kans op een boom strike.

Ik heb de rotorbladen gezien van een zoom400, die zijn veel stijver, zelfs bijna rigide...

Je kunt binnen 2 dagen een nieuw rotorblad in huis hebben, een van de adverteerders op dit forum (hobbydeals.nl) heeft de crashkit op voorraad en daar zit een nieuw blad in.
Al mijn boomstrikes waren tijdens panieklandingen (orientatie kwijt) waarbij ik gas terugnam en van lage hoogte landde op een zachte grasmat. De echte crashes (over de kop, op z'n zij) leverden geen schade op. Misschien moet je bij paniek gewoon dat ding op z'n kant laten neerstorten?

Misschien moeten jullie er een kruis onder zetten dat iets meer doorveert zodat de landing gedempt wordt.

Hoe dan ook, weet zeker dat die “zij” en “kop” landingen je met een andere heli je mucho €€€ had gekost ;)

dat idd een beetje jammer want vooral in het begin doe je harde landingen met de piccolo heeft dit me nog nooit problemen op geleverd. Wat Satoer zegt is ook idd een goede optie een kruis of stukje piepschuim dat demp de klap op de grond

mja bij mij staat er een kruis onder in carbon (2 staafjes van 1m) en ping-pong balletjes. staafjes zijn flexibel zat, maar het helpt allemaal niet veel. Ik zat zo te denken, misschien kan in mijn gascurve aanpassen zodat de rotor wat sneller blijft draaien tenzij ik throttle helemaal afzet... de heli gaat toch pas de lucht in bij meer dan 50% throttle...

mischien een overbodig vraag
maar ik vraag het toch maar of de de motor razor 350 geschikt is voor LMH-120 Corona en 7.4 1500 mah lipo

graag had ik antwoord dan kan ik kan van strat gaan

groeten

Niet dat ik het antwoord weet op je vraag maar je ging toch voor een hummiongbird.

Ik heb al een kruis met pingpongballen, veert als een gek. Waarschijnlijk hebben we hier de eerste zwakke plek van de Corona gevonden: landingen zonder boomstrike is moeilijk. Landen met gas helemaal terug, zelfs van een halve meter of lager is vragen om problemen. En da's nou net wat ik doe als ik de orientatie kwijt ben en ongelukken wil voorkomen. Affijn, het blijft leuk :)

Vraagje, is het volgende gedrag normaal voor de corona:

Ik hover in mijn tuin, daar staat redelijk lang gras (sedert de corona is er geen tijd meer om het gras af te rijden).

1) Ik wil graag 30 cm boven de grond hoveren. Echter, als ik de gas zet zodat hij net niet opstijgt en dan nog 1 klikje veder, gaat hij dikwijls al tot borsthoogte;

2) Als ik dan al eens redelijk laag kan hoveren, gaar de corona altijd 20 cm omlaag tot bijna op de grond, terug omhoog, terug omlaag, terug omhoog, ad infinitum.

Ja dat is normaal. vooral als het een beetje winderig is.
(met windkracht 6 is het helemaal spannend wat ie gaat doen :lol: )

Als je last van die "Klikjes" hebt, omdat je ideale hover positie er pcies tussen in zit, kan je het metalen rateltje in je zender omdraaien.

Back