Lockheed L-12A “Electra Junior”

Omdat in dit toestel waarschijnlijk gloeilampen zijn gebruikt is een warme (gloeilamp) kleur aan te bevelen, denk hierbij aan een lichtkleur van ongeveer 2500K
 
Mogelijk heb je een aantal led drivers nodig afhankelijk van het aantal leds en/of groepen je wilt schakelen
 
Led drivers zijn zware overkill voor dit soort toepassingen. Het meest simpele, goedkoopste en betrouwbaarste is een gewone weerstand. Geen extra elektronica dat ook kapot kan gaan.
Als de spanning zakt zal de led inderdaad iets minder licht geven, de vraag is of je dat zal zien. Wanneer je het wel gaat zien is dat een teken dat je de accu moet gaan laden. ;)
 
Dus niet via zender geschakeld?
De Poor Mans Strobelight krijgt een aan-uit schakelbaar vanaf de zender en voeding door de RC ontvanger.

De cabineverlichting zal aangaan op het moment dat de cabinedeur wordt geopend.
Dus een aan-uitschakelaar in de deur. Cabinedeur krijgt wel een aparte voeding.

Johannes
 
Het bagageluik heeft een dun multiplex frame gekregen.
Dat is straks nodig als aanslag voor het luikje.
Vanaf de buitenkant is het goed te zien hoe het wordt. Moet nog een beetje geschuurd worden, maar dat komt later.
TG4Nhx.jpg

3HeB5C.jpg


De plekken war ik later moeilijk bij kan, heb ik alvast geverfd met celluloselak. Deze lak is niet zo zwaar en beschermt het hout ruim voldoende.
Waarom zo een groene lak?
Die had ik nog liggen, moest opgemaakt worden. Gelukkig zie je er later niets meer van. :D
aZL98j.jpg


Johannes
 
Dat groen is op zich niet eens zo vreemd. Het lijkt behoorlijk veel op de anti corrosie verf die in de luchtvaart gebruikelijk is. Die is wat geler maar dit mis staat niet.
 
Haastige spoed is zelden goed.
De verleiding was groot, om de twee rompdelen zoals ze nu zijn met elkaar te verlijmen.
Maar het is beter eerst de romp verder af te bouwen, omdat nu alles nog makkelijk toegankelijk is.

Verder met de bagageruimte.
Zoals op de foto is te zien, heeft het origineel een gegolfd schot.
Cp6dLb.jpg



Dat wil ik ook namaken, maar het mag niet te zwaar worden. Daarom worden de panelen van 3mm dik depron gemaakt.
De panelen worden bekleed met Kraftpapier. Dat geeft extra sterkte en elke soort verf kan op worden aangebracht.

Depron verdraagt niet elke lijm, zeker niet de 3M spuitlijm die ik heb aangeschaft. Dus, dan maar met Gudy 870. Dat gaat perfect na wat gepruts, maar nu weet ik hoe mee om te gaan.

N9OWg9.jpg

m6Ed8F.jpg

Lx5q0V.jpg

Ok53Dy.jpg

PgPv2v.jpg

XYFMh4.jpg

54eaFW.jpg

2Zs6fg.jpg




De bagageruimte panelen zijn gedeeltelijk gemaakt van golfkartoon. Nu nog spuiten in de gewenste kleur en dan kunnen ze in de romp worden verlijmd.
y7xRJa.jpg



Johannes


 
De passagierscabine krijgt dezelfde kleuren zoals op deze foto is te zien.
Tenminste, ik ga ervanuit dat het purperrood RAL 3004 en Parelwit RAL 1013 is.
Zo niet, ook goed. :)
3NrMFQ.jpg


De kleur van mij panelen lijken op deze foto niet op het origineel. Maar in het echt, lijken ze veel meer op het voorbeeld. Deze afwijking komt door de belichting.
2V1IAD.jpg


Bij nader inzien heb ik besloten een ander vleugelprofiel te kiezen. Is wel wat extra werk om de ruimte tussen romp en vleugel op te vullen.
iOU6f5.jpg


De passagierscabine wordt ook anders. Is nu meer werk, maar uiteindelijk zal het makkelijker werken zijn omdat ik nu overal goed bij kan.
QDuWIA.jpg


De bagageruimte is nu tot op het luik na klaar.
Om niet te verzanden in details, heb ik alles zo eenvoudig mogelijk gehouden. Op de foto van het origineel kan je zien wat allemaal is weggelaten.
Zy2s0r.jpg

HFywhn.jpg

lA9jTO.jpg

m1OfmG.jpg


Johannes
 
Haha, het model is veel te netjes.. nog even met een klein hamertje de golfplaat indeuken...dan is tie schaal..
Maar echt, groot respect voor de bouw kwaliteit..
 
Afgezien van heel mooi; vanwaar het slankere profiel eigenlijk?
Groet Q
Het profiel S8036 is 16% dik.
Modelvliegers die praktijkervaring hebben met dit profiel zijn ermee zeer tevreden.
Het gedrag wordt omschreven als, goedmoedig en vergevingsgezind.
Wortelprofiel wordt S8036 en verlopend naar S8037 aan de vleugeltip.

Johannes
 
Back
Top