Lockheed L-12A “Electra Junior”

Hoi Onno, de Lockheed is schaal 1:5.
Ik ga ervanuit dat je de koffers in de juiste afmetingen kan printen.
Zo ja, dan graag doen.
Ben even bezig geweest in de software. Een gemiddelde koffer is ongeveer een meter. Dus de koffers zouden rond de 20 cm worden.
Dat levert een gewicht op van ongeveer 240 gram bij 5 % vulling.. Lijkt mij veel te veel. Tevens wordt het dan ook een dure aangelegenheid. Filament kost ongeveer € 25,- per kilo.
Koffers van karton oid maken is veel lichter.
 
Je kan de vier zijden van de koffer ook als dunne paneeltjes printen. Als je die aan elkaar lijmt heb je een nette koffer. Zo is hij 100% hol en blijft het gewicht ook laag. Op die paneeltjes kan je natuurlijk allerhande details printen om de koffer (bagagekist?) zo echt mogelijk te laten lijken.
Je zou er zelfs één kunnen gebruiken om de (ontvanger) accu in te verbergen.
 
Hoi Onno, ik heb de stl-file van de koffer bekeken. Voor het maken van deze eenvoudige koffer is het op dit moment hellemaal de vraag of 3D-printen de meest electieve manier van produceren is.
Bedankt voor het aanbod, maar de koffers ga ik zelf maken van foam en balsahout.
Maar graag wil ik twee hoofden laten printen voor in de cockpit. Als je het goed vind, stuur ik je daarvoor de nodige stl-file.

Johannes
 
Met kleine stapjes gaat het verder.
OmZCeu.jpg


qsaeqm.jpg
Johannes
 
Laatst bewerkt:
Jan, op de oorspronkelijke tekening was het vleugelprofiel NACA 23018 getekend.
vxxSFn.jpg





Maar ik heb ook nog een tekening gevonden met het vleugelprofiel NACA 2415.
6PdVKU.jpg


Ik heb geen idee welk van de twee profielen deze Lockheed had.
d45qmI.jpg


Johannes
 
Interessant en lijkt me idd goede keuze een passend RC profiel te nemen ipv het origineel te schalen. De natuurwetten schalen immers niet mee ;-).

Groet Q
 
Ik heb deze vrije dagen je bouwverslag eens doorgelezen.
Het word een mooie kist met veel met veel schaaldetails.
Ook de romp gedeeld laten is een goed idee zo kan je het interieur goed maken.
Blijf je volgen.

Ton
 
Ik heb 2 vliegtuigen waarbij ik naca 2415 gebruik, deze vliegen heel erg goed.
Hoi Ruud, inderdaad, over het NACA 2415 heb ik ook vele positieve berichten van ervaringsdeskundigen gelezen.
Als ik beide profielen, het NACA 2415 en S 8036 vergelijk zie je wel duidelijke verschillen, maar niet groot.
Alhoewel de aerodynamicus onder ons zal daarover anders denken. :)
Zelf denk ik dat het S 8036 een betere keuze is voor mijn Lockheed. Als ik het mis heb dan hoor ik het graag, want nu heb ik nog de vrijheid om te kiezen.
aONGIj.jpg
Johannes
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze vrije dagen je bouwverslag eens doorgelezen.
Het word een mooie kist met veel met veel schaaldetails.
Ook de romp gedeeld laten is een goed idee zo kan je het interieur goed maken.
Blijf je volgen.

Ton
Ton, bedankt voor je belangstelling en waardering!
Uiteraard volg ik ob het MBF ook jouw prachtige creaties.
Heerlijk om te zien dat er in Nederland modelbouw nog leeft.

Johannes
 
De cabine had een toilet aan de achterzijde. Dat ga ik ook maken, maar wel een vereenvoudigde uitvoering.
Hier komt de toiletruimte.
De verf RAL 3004 purperrood is helaas op, nieuwe verf is besteld.
U2gHW1.jpg

N8dnqt.jpg


Verder met de steunen voor de gordijnroeden. De roden zijn demontabel, dus de gordijnen kunnen altijd afgehaald worden om ze te wassen.:D
UoSGWs.jpg

AzBptc.jpg

26CL98.jpg


Johannes
 
Ik heb ook een rol van dat Gudy spul aangeschaft.

Wat is de truc; opbrengen en dan eerst laten drogen, voor je de 'dragerlaag' er af trekt?

Bij mij blijft de lijm soms niet aan het hout plakken . . .


jan.
 
Back
Top