logo 10 3D vragen??

• Topicstarter Topicstarter heli-jean24
  • Startdatum Startdatum
Hoi Jean Paul,
ik heb de logo 10 3D met verlengde staart, om het zwaartepunt goed te krijgen moest ik de carbon voorbouw op het chassis monteren.
De binnenkant van de voorbouw is breder dan de binnenkant van het chassis. Daardoor heeft de lipo erg veel speling aan de voorkant. Die ruimte heb ik opgevuld met stukjes onderleg vloer voor parket, depron-achtig materiaal.

Verder heb ik de motor-as van de plettenberg motor ingekort, precies tot aan het tandwiel. Als je namelijk een keer ongunstig crashed kan de motor-as door de lipo heen prikken en kun je die afschrijven.

Verder zet ik ze vast met de klittenband en NIET met de standaard elastieken van mikado zelf, daarmee kun je deuken in je lipo's trekken, niet doen dus.

Wat ik verder een must vind is de metalen motorplaat. Ik gebruikte 550mm bladen en heb een crash gehad doordat deze verboog en het motortandwiel geen goed contact meer maakte met het hoofdtandwiel waardoor deze werd gestript.

Voor de rest vind IK bling niet nodig, de logo 3D vliegt zo stabiel als op rails, dat zeggen anderen ook die de heli zien vliegen.
En met 5s lipo meer dan voldoende power

Hier staat nog meer info : t-rex-600-logo-10-3d-logo-10-3d-filmpjes-mx24s

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat betreft over de elastieken das waar heb het moeten ondervinden!

En er zijn best wat aanpassingen zo te horen ik vlieg al met lipo en deze zit strak in het frame heb (nog) de korte staart en denk dat ik dat voorlopig ook zo houd.

Iedere opbouw is natuurlijk net even iets anders ik moet mijn lipo redelijk ver naar voren plaatsen ik zal er een foto bij doen voor de duidelijkheid!
Het gaat mij erom dat is bv. de zippy accu's ook gewoon zo kan plaatsen zonder problemen en anders moet ik inderdaad zon carbon op zet stuk voor de lipo erbij aanschaffen...
Ik wil er gelijk twee bij kopen dus ik wil niet de mist in gaan anders is het wel zonde van de centjes.

e493a80ce683e2d63ad667cfab9c2c7f.jpg

En ja ik krijg een nieuwe ontvanger accu alleen wachten duurt zo lang vandaar deze tijdelijke oplossing:D:D
cd6ccd7d7ba7ca456dbede36b9b96038.jpg

Wacht eventjes met bestellen, ik heb mijn Logo nu niet thuis staan, dus kan ik ook geen foto maken. Mijn accu is wel wat dikker en schuift tot onder het hoofdtandwiel. Daar is al weinig ruimte en bij jou zie ik iets zitten onder het tandwiel, wat er bij mij niet zit.

Morgenmiddag staat mijn Logo weer thuis en zal ik foto`s posten.

Wat jij daaronder ziet is de vrijloop lager!
Ik wacht met bestellen....
Wanneer kan ik het weten want mijn accu is bijna op zijn einde vlieg er al liever niet mee.

Oei, wat steekt die lipo ver naar voren zonder enige bescherming van een frame ......
Als je crashed weet je zeker dat je die lipo af kunt schrijven. Als ik jouw was zou ik snel die voorbouw kopen en erop monteren nog voordat je nieuwe lipo's gaat gebruiken ...

En dat zwarte ding onder het hoofdtandwiel is niet het vrijlooplager, dat zit in het aluminiumgedeelte in het tandwiel. Het is de bevestiging voor het tandwiel mbv een dunne as die door de hoofd-as heen loopt.
Dit is alleen zo bij de geharde hoofd-as. Bij de 'gewone' hoofd-as is dat opgelost mbv een spring-ring.

Wat betreft lipo's koop ik voornamelijk flightpower, die zijn wel duurder maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad

ps.
volgens mij heb je de beugels van het landingsgestel verkeerd-om gemonteerd, ze moeten naar voren wijzen

Laatst bewerkt:
Ja je hebt gelijk over het landings gestel dacht zo ziet ie er lekker snel uit zo schuin naar voren.
Ik vind het er zo raar uit zien als je ze omdraaid...

Wat betreft dat aanzet stuk dan moet ik daar ook maar aan geloven hopelijk kan die nog mee met de eerdre bestelling die ik heb geplaatst anders is het zo lullig om voor dat ding 7,50 verzendkosten te betalen.

Dank je wel voor je input....

Ik zag trouwens dat er op de logo 400 ook een nieuw soort voorbouw op gemonteerd is, die erg mooi aansluit bij de rest van het frame. Lijkt dan net 1 geheel. (het chassis is identiek aan die van de logo 10)
Wellicht is het ook een stukje goedkoper dan de carbon versie ?
succes

Die voorbouw is bij deze accu wel handig, het past wel, maar er is geen ruimte voor elastieken of klittenband i.v.m. het tandwiel.

138348c93499bef67.jpg

Dat is inderdaad erg nauw :confused:

Ik heb nu nu maar in duitsland 2 FlightPower Evo 25 5S1P, 4350 mAh, 18,5 Volt accu's gekocht.
Ze zijn iest kleiner dan die van yeti666 dus die gaan zeker wel passen!
Nou nog hopen dat ik deze eens wat langer houdt dan vorige accu's die ik heb gehad.

Jullie horen er nog over!!!

En bedankt voor de tips!

Van de flightpowers zul je geen spijt krijgen, tenminste, IK heb er goede ervaringen mee.

Heb je nou de carbon voorbouw of de kunststof voorbouw (voor de logo 400) besteld ?

Van de flightpowers zul je geen spijt krijgen, tenminste, IK heb er goede ervaringen mee.

Heb je nou de carbon voorbouw of de kunststof voorbouw (voor de logo 400) besteld ?

Hopelijk berust dat op waarheid ze kosten nogal wat!

En ik heb nog geen voorbouw besteld ben nog een beetje aan het neuzen maar denk dat het die van de logo 400 word..

Nou na een weekje wachten heb ik eindelijk mijn staartondersteuning en nog een paar spares.

Wat schept mijn verbazing 1 stang als staart ondersteuning!
Ziet er mooi uit maar wat moet ik ermee?
Ik ga nu geen foto plaatsen doe ik morgen wel, maar zal het eens proberen te beschrijven.
Het is een alu staaf waar je een oog in kan schroeven en dan heb ik nog het onderste of bevenste gedeelte van een klem met een schroef gat erin.
Daarin kan ik een schroefje met een balletje (ballink) indraaien en daar kan ik dus mijn stang bevestigen.
Theoretisch klinkt het leuk maar voor de oplettende lezer waar moet de andere kant van die ondersteuning aan vast? (daarbij als ik hem zo monteer zit ik met de push rot voor de staart die kruizen elkaar dan)
Er zit mooi schroef draad in maar voor de rest zijn mijn onderdelen op gebruikt:confused:
Iemand enig idee wat ik nu in huis heb?

Mvg

Welke heb je besteld? deze: 2761? dit is de origenele staart ondersteuning van de Logo 10.
De 10 3 D heeft een dubbele ondersteuning (721)

Inderdaad, dubbele ondersteuning. Download de manual van de 10 3D even zou ik zeggen, dat verklaart een hoop ....
Aan de andere kant is zo'n enkele stevig genoeg hoor, ik zou alleen niet weten hoe je hem dan moet bevestigen aan het frame ....

Dan zou ik even kijken in de manual van de 10, bij de achterste bevestiging van het frame hoort een los oogje met schroefdraad te zitten daar past hij in.

het is inderdaad de 2761 en ik heb in het boekje gekeken en je ziet dat je twee ogen hebt aan dat stangetje.
maar begrijp echt niet waar dat bevestigd moet worden en btw ik heb maar 1 oog in dat zakje zitten :confused:

Edit: de stang zou volgens het boekje moeten geplaatst worden zoals ik het denk dat het moet.
Stel ik heb nog een tweede oog en ik zou deze tussen het frame moeten plaatsen zou het frame wel 3mm open staan dus dit klopt ook niet.
Voor de rest zie ik geen bevestigings mogelijkheid op het frame zelf, ik hou dus een stompe stuk ondersteuning (stang) over met daarin schroefdraad.
ik vind hier niets van terug in het boekje het enige hoe het aangegeven is in het boekje is de staart met daar onder de ondersteuning ontleed maar geen bevestigings mogelijkheid.
Wat een raar ding...

zo zou die moeten komen jaja wist ik wel maar ik mis dan gewoon een onderdeel denk ik.
http://www.rcmarket.org/image.php?type=P&id=16074

Toen ik mijn logo 10 monteerde moest ik een oogje tussen het frame plaatsen, dit oogje is onderdeel 2189 (blz 7 van de manual)

Yep gezien!
Maar alles wat ik heb/krijg/koop is altijd anders dus ik moet hem appart bestellen of ik bestel de staartondersteuning van de logo 10 3D :evilbat: zal ook wel niet gelijk passen haha.
Zullen we ruilen jij twee ringetjes van mij en ik jou oogje ;)

bedankt voor de hulp!

Back