logo 10 3D vragen??

• Topicstarter Topicstarter heli-jean24
  • Startdatum Startdatum
staartondersteuning Logo 10

........... ik heb menig logo 10 gevlogen zonder een staartondersteuning en zonder enige problemen hierbij. Ze komen standaard uit de doos en geven geen problemen om reden van het ontbreken van een staartsteun.
Dus in mijn optiek is zo'n ondersteuning niet echt nodig en zal de oorzaak van het probleem elders moeten worden gezocht.

In verreweg de meeste gevallen is het heen en weer gaan van de heck een afstellingskwestie.
Dat kan zijn dat er speling zit op de aansturing, het kan een niet correcte zenderprogrammering zijn, maar het kan ook zijn dat de heckpitchslider of een hevel niet soepel genoeg draait of een combinatie hiervan.

Wat mij wel een paar keer is opgevallen is dat de heckpitchslider stroef over de heckrotoras loopt. Daardoor wordt de gyro belemmerd in zijn werking en ontstaat er ook ongewenst gedrag. De oplossing is simpel: de heckrotoras polijsten met koperpoets, zodanig dat hij goed glad is.
Een andere oplossing is een geharde heckrotoras. Die heeft een prachtig gladde oppervlakte.
Hetzelfde geldt voor de hoofdas, ook die polijst ik voordat ik hem monteer.
De hevel van de heckrotoraansturing is gelagerd met een bus. De hevel moet soepel draaien. Ook daarin zit soms een probleempje.

Als de heli 180 graden draait, kan het ook zijn dat de riem over een tandwiel springt.
Dus eerst even de riemspanning controleren en de bevestiging van de tandwielen op de asjes, kan in dit verband zeker geen kwaad.

Dan heb ik tijdens het vliegen op sommige logo's een tik op de staart ervaren. De staart staat mooi stil, dan plotseling een kortdurende heen-en-weer-gaan (een tik) en dan is het weer goed. Even later weer een tik, dan weer goed ..........etc
Dat probleem heb ik opgelost door een aardekabeltje te maken tussen heckbuis en een motorbout.
Mogelijk dat statische electriciteit daarvan de oorzaak is.
Hoe het ook zij, sinds ik de heckbuis aardt, heb ik het "probleem" nooit weer gehad.
Die oplossing vond ik in de handleiding van de Heli Command. Daarin wordt zo'n aardekabel voorgeschreven om storingen te voorkomen.

vr.gr.

Joyce

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb ik tijdens het vliegen op sommige logo's een tik op de staart ervaren. De staart staat mooi stil, dan plotseling een kortdurende heen-en-weer-gaan (een tik) en dan is het weer goed. Even later weer een tik, dan weer goed ..........etc
Dat probleem heb ik opgelost door een aardekabeltje te maken tussen heckbuis en een motorbout.
Mogelijk dat statische electriciteit daarvan de oorzaak is.
Hoe het ook zij, sinds ik de heckbuis aardt, heb ik het "probleem" nooit weer gehad.
Die oplossing vond ik in de handleiding van de Heli Command. Daarin wordt zo'n aardekabel voorgeschreven om storingen te voorkomen.

vr.gr.

Joyce

Dit stukje zou heel goed het probleem kunnen wezen ik ga gelijk aan de slag.
U beschrijft hier precies het probleem dat ik ervaar!
Dank u.

Mvg Jean Paul

Zo na een tijdje niet gepost te hebben hier kom ik met een nieuwe vraag.
Ik heb al eerder aangegeven een lipo led safe te willen aansluiten maar ik heb geen idee hoe deze werkt.
Het gaat om deze led ik heb geen merk geen boekje dus ook geen idee hoe het moet bij deze.
Er zit een jumpertje op waarschijnlijk voor de verschillende voltages.

Hartstikke leuk zo'n ding, maar m.i. is het alleen maar extra gewicht wat je meeneemt naar boven.
Als je vliegt op tijd, en dus ook bijhoud wat je per vlucht verbruikt, en dat blijft doen als je vliegstijl wat heftiger wordt...
Dan zal je nooit een probleem hebben met je lipo's.
Kwalitatief goede lipo's kopen en een goede afleesbare lader en gewoon netjes de 80% ontladings regel aanhouden.
Ik land meestal een paar seconden voordat mijn pieper afgaat al op gevoel, en soms wat eerder als het erg warm is of extreem koud...
Ik weet/voel ondertussen wanneer het tijd wordt om te landen, en meestal klopt dat aardig.

Eric

Bedankt voor je reactie en ben het met je eens maar wil hem er op plaatsen.
Dus als iemand me verder kan helpen?

Zo en dan nu eindelijk een paar foto's van mijn gespoten logo!

Helemaal zelf gedaan :D (beetje hulp forum) ik vind hem best goed gelukt al zeg ik het zelf!

Zo en dan nu een filmpje van de vernieuwde logo 10!
Op 39 sec is goed te zien wat ik nou bedoel met dat staart schudden dat is overigens de enige keer bij deze vlucht..
veel plezier!

YouTube - Logo 10 3D

Groetjes Jean Paul

jean paul,
ik heb je filmpje eens bekeken en een soortgelijk probleem gehad met mijn logo 10 3D .
De BEC spanning van de jazz 80-6-18 die in elkaar zakte , nadat ik een pitchbeweging had gedaan, waardoor de ontvanger te weinig spanning kreeg en de staartservo kort liet bewegen.
Zie dit draadje :
jazz-80-6-18-draad-van-bec-te-dun-let-op

Laatst bewerkt door een moderator:
@yeti.

Dat kan helemaal het geval wezen maar ik heb een apparte ontvanger accu Waar ook mijn servo's op werken.
Het kan dan wezen dat de ontvanger accu te weinig geeft maar dat is lijkt mij redelijk constant...

gr jean paul

Dat lijkt mij ook, maar ja, weten is meten ;-)
Wat gebeurd er als je de heli op de grond zet, motor uit en eens flink met de pitch gaat roeren en plotseling stopt ?
Beweegt de staartservo dan even kort ?

Ik zou zeggen, even een andere accu proberen.

meten is weten ;)

Ik zal morgen als het zonnetje weer schijnt eens uit probereñ!!
Bedankt voor de tip :D

Ik had laatst vergelijkbare wiebels op de Logo, soms zag ik ze ook op de swash.

Bij mij bleek er dus een draad los te zitten naar de externe BEC.

Onder trilinkjes viel hij dus soms heel even uit.

Die staart beweging lijkt mij gewoon even een storing. De heli hangt op dat moment zo goed als stil. Staart is erg direct en daar zie je een stoorpuls veel sneller.

@rheli bedankt voor je reactie als ik weer tijd heb ga ik ALLE draden nalopen!
En hopelijk heb ik het daarmee eindelijk opgelost.
Had enkele dagen terug een snelle rond vlucht bij de bochten naar rechts had hij bijna iedere keer zon tik maar naar links deed hij dat niet dus er valt nog over te twisten.

@Tadango ook bedankt voor je reactie!
Dat het storing zijn is mij vrij duidelijk want het is behoorlijk storend maar waar zit de storing.

Ik ben al enige tijd op zoek naar upgrades voor mijn logo 10.
Nou heb ik enkele site's gevonden met de upgrades 1tje met alleen en alu rotorkop en 1tje met daadwerkelijk alles alu.
De eerste is eheli.nl maar wat schept mijn verbazing de alu rotor kop is niet full alu alleen de blade grips en een paar heveltjes zijn van alu mooie prijs wel alleen tjah het moet wel compleet dus deze valt af.
De tweede is een duitse site helishop-online.de en deze heeft voor bijna elk onderdeel wat draaiend is alu onderdelen daar loop ik tegen twee dingen aan.
-eerste iets minder belangrijk is de prijzen ik schat zo dat als ik al deze onderdelen bestel om te upgraden ben ik minstens een tweede logo 10 kit kwijd.
-tweede wel belangrijk is de afwerking ervan, het zijn mooie onderdelen en op het eerste gezicht lijken ze perfect afgestemd te zijn.
Maaaaar ze zijn volgens mij zelf gemaakt en komen wat blokkerig over en ze zijn blanko en schrijnend duur dus deze valt ook af!

Weet iemand nog meer upgrades te vinden voor de logo 10 het gaat mij er om dat het er mooi uit ziet! En niet voor de betere 3D eigenschappen want daar ben ik toch nog lang niet aan toe!

@yeti666: ik zag dat jij lipo's had van flightpower evo 25c 18,5V 5000 mAh hebt ik heb ook nieuwe nodig passen deze perfect of zijn er aanpassingen voor nodig?

Mvg Jean Paul.

De Zippy-R accu`s van HC schijnen erg goed te zijn ! Ik heb er nu een, maar nog niet getest.

Wil je bling op je heli :) Ga dan voor de originele 3D kop van E-heli, daar zitten druklagers in. Je kunt hem ook wat groter maken door een langere staarbuis, vliegt ook iets rustiger. De blade-grips zijn dan niet van alu, maar dat kan ook een reden hebben. Als je hem te stijf maakt, zul je waarschijnlijk andere problemen krijgen zoals resoneren, dan gaat de boel schudden ;)

Ik wil ze voor vlucht accu gebruiken dus ik denk dat hij ook bedoeld dat ze voor vlucht gebruikt gaan worden...

Back