losi brushless conversion ansmann virus !! UPDATE 5

De accu: iets meer dan handwarm regelaar ook, en de motor word natuurlijk wel warm maar niet te heet hoor.

alleen slecht nieuws, byte je had even moeten zwijgen vandaag hoofdtandwiel gestript;). 1/4 van het spur is kaal.

Dat word weer een nieuw(nu gehard) spur!

grtzzz en de reacties plezieren me!!

Hoe lager het aantal tandjes, hoe MEER hij gaat trekken. Plus hoe lager de gearing hoe meer je regelaar het voor de kiezen krijgt, en word hij veel warmer...

Greetz,
Joram

Joram, zou je kunnen uitleggen waarom ik bij een lagere gearing eventueel een zwaarder belaste esc heb?

En ik heb nu een 14T besteld op een 46spur ik denk dat dat redelijk goed gaat zitten.

grtzzz

Je frequentie van je regelaar word hoger als je hem lager gaat vertanden. je regelaar moet dus meer schakelen wat meer hitte veroorzaakt;)

Greetz,
Joram

ik begrijp het een beetje, ik zal gewoon de temp van de esc in het oog houden.

Ik dacht ook dat de esc beschermd was tegen oververhitting maar ben ik niet meer zeker van.

grtzzz

Ik denk persoonlijk dat met 2 tandjes minder de esc niet pakken warmer gaat worde. Hij wordt nu immers nog niet warm.

grtzzz

Heb vrijdag ook mijn setje binnen gekregen.

Ziehier (waarschijnlijk) de eerste 8ight-E 2.0 van de Benelux

DSC02307.jpg

De accu: iets meer dan handwarm regelaar ook, en de motor word natuurlijk wel warm maar niet te heet hoor.

alleen slecht nieuws, byte je had even moeten zwijgen vandaag hoofdtandwiel gestript;). 1/4 van het spur is kaal.

Dat word weer een nieuw(nu gehard) spur!

grtzzz en de reacties plezieren me!!

Maar komt dat omdat je de mesh niet goed gezet hebt of is het plaatje gebogen? :p

Maar komt dat omdat je de mesh niet goed gezet hebt of is het plaatje gebogen? :p

De mesh stond goed. Ofwel is de motor in zen verstelgaten opgeschoven of de plaat is licht afgebogen.
waarschijnlijk het eerste hoor. Maar ik ga een vrius kit bestellen dan heb ik terug spares genoeg;).

grtzzzz

1700Kv met 5S is al teveel, dus je kunt denken met een 2100KV en 5S...

1300KV en 5S met de (praktisch uit te testen) meest passende pinion is volgens mij de perfecte setup (hogere bedrijfspanning, lagere motor/ESC stroom, zelfde acceleratie/topspeed).

Neen, IK ben de eerste! :P

Jij hebt zo te zien de Losi 8ight-E. Ik heb de opvolger van deze de 2.0. Deze word standaard zo geleverd met de 2100kv.

DSC02313.jpg

Losi: 1/8 8IGHT-E 2.0 4WD Buggy Race Roller: Losi (LOSA0806)

Deze is tot op heden nog nergens in Europa te verkrijgen.

(Ja, ik ben der fier op! :D)

Nu is het nog wachten tot 28mei op de lipos (4s).

Waar rijden jullie met deze? Zie dat je van Dilbeek bent, is niet ver van hier (Affligem). Ikzelf ga steeds naar Ronse rijden.

Laatst bewerkt:
1700Kv met 5S is al teveel, dus je kunt denken met een 2100KV en 5S...

1300KV en 5S met de (praktisch uit te testen) meest passende pinion is volgens mij de perfecte setup (hogere bedrijfspanning, lagere motor/ESC stroom, zelfde acceleratie/topspeed).

dan zit ik met men 1700kv en 4s 3300mah er mooi tussenin;)

grtzzzzz!!

dan zit ik met men 1700kv en 4s 3300mah er mooi tussenin;)
Denk ik wel, al vind ik 3300MaH wat aan de weinige kant (kwa autonomie).
Heb dit weekend mijn twee UH Flightpower 4S/5000mAh LiPo's binnengekregen.
Vanuit stilstand vol optrekken geeft toch nog wheelies, bij rijdend optrekken (gelukkig) niet meer. Wel komen de voorwielen dan van de grond.

Neen, IK ben de eerste! :P

Jij hebt zo te zien de Losi 8ight-E. Ik heb de opvolger van deze de 2.0. Deze word standaard zo geleverd met de 2100kv.

Losi: 1/8 8IGHT-E 2.0 4WD Buggy Race Roller: Losi (LOSA0806)

Deze is tot op heden nog nergens in Europa te verkrijgen.

(Ja, ik ben der fier op! :D)

Nu is het nog wachten tot 28mei op de lipos (4s).

Waar rijden jullie met deze? Zie dat je van Dilbeek bent, is niet ver van hier (Affligem). Ikzelf ga steeds naar Ronse rijden.
Tja, wist niet dat er een V2.0 was.
Ik rijd wild (in de straat, parkings, ..., keuze genoeg in Dilbeek).
Met mijn zoon en een vriend rijden we (ook wild) onder een ongebruikte brug over de Ring (te Neerpede). Zelfs bij regen zitten we droog, al heb ik wel een hekel als de vriend zijn HPI Baja SS meebrengt (wat een klotegeluid zo'n Baja!).

Back