losi brushless conversion ansmann virus !! UPDATE 5

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Joren G, 22 apr 2009.

  1. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    Bij pk moet je zelf ook al 2-3 weken wachten op spares vertelden ze me.

    ziet het er eigenlijk naar uit of er een oplossing gaat komen voor het probleem in belgie??

    En ik heb wat research gedaan en volgens mij is de graupner flash op een paar details volledi gelijk aan de virus.

    grtzzzz
     
  2. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    Ik heb besloten wat ik ga doen, ik ga een rex x bijkopen en deze dan opzich ombouwen met de brushless set. Ik heb nog een volledige crash kit voor deze wagen dus spares heb ik ook al.

    Het is nu niet dat de rex slechter was dan de virus he;)

    Maar nu een vraagje, ik heb een spektrum dx3 gekocht en geinstalleers op de rex x met 4,3cc. Nu als ik stuur reageert de wagen super snel wat ongemakkelijk rijdt. Moet ik nu de epa, dual rate, of exponential instellen??

    grtzzzz en binnekort een volledige update met nieuwe wagen!
     
  3. Turbokeu

    Turbokeu

    Lid geworden:
    31 aug 2008
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lincent (Lijsem)
    Exponential.
    Al dan niet gecombineerd met dual rate (moet je zelf aanschakelen wanneer gewenst) bij hoge snelheden.
    Werkt perfect.

    EPA enkel instellen als je stuurservobeugel/stuuroverbrenging om één of andere reden mechanisch vastloopt tegen andere onderdelen.
     
  4. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    hey

    Zender instelling is gelukt!

    Maar ik heb deze set gevonden voor het ombouwen; http://www2.gpmd.com/imagel/n/lnovc5013.jpg

    Nu heb ik alleen 1 probleem Ik weet niet of men losi motor in de steun gaat passen(is dat eig de motorkoeler??)
    Weet iemand dit mss of heeft iemand meer uitleg over de motage van de motor.

    ALs ik de kit voor de inferno neem dan komen de gaten voor de motorplate al wel overeen, nu alleen de motor nog;)

    grtzzz
     
  5. savagecoen

    savagecoen

    Lid geworden:
    22 feb 2009
    Berichten:
    126
    Locatie:
    Bennekom
    Deze dus:
    [​IMG]

    Motorsteun is tegelijkertijd de koeling. Geenidee of het gaat passen.. het is een novak set. Kijk welke diameter Novak motoren hebben en welke diameter jou motor heeft en als het gelijk is dan past het.. :)
    Ik gok dat het 36mm is..
     
  6. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    Dus die koeler word op de motorplaat geschroefd? En waar zit de ventilator dan?

    grtzzz
     
  7. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Op de koeler, als "extratje"...
     
  8. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    Net de motordiameter met een digitale schuifmaat gemeten, 39mm op de kop!

    Weet iemand de maat van de koeler of eventueel de diameter van een HV novak motor?

    EDIT: het blijkt 35,8 te zijn

    Iemand hiervoor een oplossing? gaat niet passen zeker?

    grtzzz
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2009
  9. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    de rex rijdt volledig met de xcelorin set!

    Maar had nog een vraagje ivm de lipo, kan ik 2 lipos (1x2s 3000mah en 1x3s3000mah) in serie schakelen zodat ik een 5s pack heb?

    Ik bedoel dus 2 identieke packs maar gewoon een cell meer bij de ene?

    grtzzzz en bedankt!
     
  10. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    niemand;)
    grtzzz
     
  11. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Tuurlijk, waarom niet:)

    Greetz,
    Joram
     
  12. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    Ik dacht dat de lipo met de grootste spanning als het ware de kleine begint te 'laden'.

    Ik kan er gans naast zitten maar wou tog even weten of het echt geen kwaad kan?

    grtzzz
     
  13. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Daar is mij niks over bekent, maar dat zullen de lipo experts vast wel weten, dus nog ff wachten op hun antwoord;)

    Greetz,
    Joram
     
  14. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    waar blijven de lipo experts?

    grtzzz
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2009
  15. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    vraag het eens in het accu/laad gedeelte van het forum, daar komen niet alleen de auto rc-ers kijken, maar ook de vliegtuig en heli jongens, en die kennen al meer van lipo :wink:
     
  16. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    ga ik direct doen!;)

    grtzzzz
     
  17. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    dat probleem zou je pas hebben als je een 2s en een 3s accu parallel gaat aansluiten. (niet doen dus!) in serie zodat je 5s krijgt is geen probleem.
    Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de 2 packs niet gematched zijn op elkaar.
    de interne weerstand kan dus heel iets verschillen, en hierdoor zullen de 2 packs niet exact tegelijk leeg gaan. Durf zo neit te zeggen of dit een probleem zal worden. (naar mijn weten moet dit heel erg meevallen.) maar als je een Lipo Cut-off hebt, is dat natuurlijk helemaal mooi.
    een standaard cut off die dus in deregelaar zit zou al genoeg moeten zijn. :)
     
  18. Joren G

    Joren G

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    BE Zichem
    idd, ik heb een cut off in de regelaar en die werk volgens mij naar behoren. Ik kan deze ook instellen.

    Nu ik tijdens het programeren van men regelaar kiezen met welk aantal cellen ik rij. als ik deze nu instels op 4s kan ik dan met men huidige 4s en daarna met men 5s rijden? Volgens mij niet ik vroeg me alleen af of er een mogelijkhijd was om met men 2 lipos te rijden

    grtzzz
     
  19. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Nee, je moet je regelaar op 5s cutoff afstellen, anders ontlaad je je lipo's te ver.
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Als je doorrijdt todat de afslag intreed dan sloop je de lipo's al. Je moet eerder stoppen. 5s afslag is veel veiliger dan 4s maar je kan natuurlijk met 5s rijden met een 4s afslag maar dan wel met een groot risico.
     

Deel Deze Pagina