Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Diegene die de shocktowers voor mij had gemaakt had gezegd dat als ze zouden breken hij kosteloos nieuwe zou maken :) misschien wel wat dikker aramide gebruiken. Nu was het maar 2mm dik

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Moet er wel bij zeggen dat ik er niet bepaald rustig mee heb gereden. Geragd over een ongelijk stenen parkeerplaats. Grind gravel zand gras etc

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

ik ben ook aan het kijken voor een losi mini 8ight, of de lc-racing, maar ben er nog niet echt over uit.

Ik vind het voordeel van de emb dat de motor en regelaar beter is, maar de parts support houd mij een beetje tegen.

Het grote voordeel van de mini eight is dat ik bijna overal onderdelen vandaan kan halen.

Hoe houden de diffs zich van de losi/lc, ik heb nu namelijk een mini inferno, en daar gaan de diffs er vrij snel aan.

@wesley die eerste foto is erg gaaf met dat opspattend grind..

Ik heb zelf een Losi overgenomen van iemand van het forum.

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Ik moet zeggen het rijdt erg grappig.

Ben van plan om wat offroad wedstrijden mee te gaan rijden bij Model Indoor Oss met mijn 1/10 offroad. Nu schijnt het dat ze daar ook wedstrijdjes organiseren voor de losi 1/14.

Was al een beetje aan het rondkijken wat ik allemaal nodig heb voor reserve of als upgrade.

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk dat je ook een Losi hebt gekocht, mooi ding.. !

Ik wilde vorige winterseizoen ook een wedstrijd meedoen met de 1/14 klasse. Je mocht toen echter alleen meedoen met een volledig standaard Losi, dus die van mij valt daar ruimmmmm buiten..

Desondanks hoop ik komende winter wel een keertje te gaan rijden in Oss.. Mits ze een volledige zaterdag open zijn (en niet alleen een avondje).. ik moet immers uit Den Haag komen.

Leuk dat je ook een Losi hebt gekocht, mooi ding.. !

Ik wilde vorige winterseizoen ook een wedstrijd meedoen met de 1/14 klasse. Je mocht toen echter alleen meedoen met een volledig standaard Losi, dus die van mij valt daar ruimmmmm buiten..

Desondanks hoop ik komende winter wel een keertje te gaan rijden in Oss.. Mits ze een volledige zaterdag open zijn (en niet alleen een avondje).. ik moet immers uit Den Haag komen.

Ik ga wel nog een aantal aanpassingen doorvoeren, auto is inmiddels al geheel uit elkaar geweest. ik heb gelijk even de diffjes bijgevuld die waren aardig leeg.

Voor de rest wil ik de bedrading netjes maken. Het kabeltje van de servo is wel erg lang en wil ik eigenlijk vervangen voor een plat kabeltje ipv een gedraaide.

Ik vond trouwens na een minuut of 10 heen en weer rijden voor de deur dat de motor en esc wel erg warm werden. Kon m'n vinger er niet op leggen. Is er voor de motor misschien een koelrib te krijgen. Gaatjes in de body zitten er al om de boel enigszins te koelen.

Jammer dat alles standaard moet blijven, terwijl duidelijk is dat de motor van de LC beter is, en koeler loopt. Misschien zou het beter zijn om een vrije 1/14 klasse te hanteren, en pas in puur stock en modified op te delen als er meer rijders zijn? Nu moet je al bijna 2 auto's hebben, eentje stock om te racen, waarvan je weet dat hij minder lekker rijdt dan je 2e "vrije" auto...

Ik denk dat ik eens ga kijken hoe de shocks reageren op het iets opboren van de gaatjes in de zuiger. 1.2 mm boortjes heb ik niet, dan maar een ruime 1 mm nemen.

Ja de standaard motor van de Losi wordt erg heet. Maar heen en weer rijden op straat met veel grip, daar wordt die van mij met LC-Racing motor ook flink heet van hoor.

VOlgas de ene kant op, keren en volgas weer terug etc.

Misschien dat ik nog eens ga investeren in lichtgewicht outdrive cups om de gehele aandrijflijn nog soepeler te maken.

Ja inderdaad indoorvlieger, een algemene 1/14 klasse zou beter zijn.

Yokomo is de leverancier van LC-Racing in China. Althans ze kopen de auto's en geven er een eigen Yokomo draai aan.

Dit is de Yokomo Land Jumper.

yokomo_land_jumper_buggy_1.jpg

yokomo_land_jumper_buggy_2.jpg

yokomo-lj-01bk-10.jpg

Brushed electronica :-(
yokomo_land_jumper_buggy_5.jpg

plastic shocks
yokomo_land_jumper_buggy_4.jpg

yokomo-lj-01bk-4.jpg

Hier te koop als kit.
Yokomo Land Jumper RC Kits Black #LJ-01BK,

Schumacher is een distributeur voor Europa.
Schumacher LC Racing Micro Buggy Black Kit | rcdriver.com

"Schumacher are pleased to offer the LC Racing EMB-1 Micro Buggy. The EMB-1 is a 1/14-scale 4WD shaft driven buggy packed with exceptional features for competition micro racing. Already tested in UK conditions by great drivers, the spec and performance of this Micro buggy with surely be a great hit!"

Je ziet waarom die "maar" 150euro kost , geen extra tire, el Nikko brushed motortje precies en die dingen

WEL geen zender en dat is wel iets leuks in mijn ogen

Laatst bewerkt:
Ja de standaard motor van de Losi wordt erg heet. Maar heen en weer rijden op straat met veel grip, daar wordt die van mij met LC-Racing motor ook flink heet van hoor.

VOlgas de ene kant op, keren en volgas weer terug etc.

Misschien dat ik nog eens ga investeren in lichtgewicht outdrive cups om de gehele aandrijflijn nog soepeler te maken.

Ja inderdaad indoorvlieger, een algemene 1/14 klasse zou beter zijn.

Temps wel eens gemeten? Erg heet en flink heet zeggen niet zo heel veel. Mijn brushless Lazer ZX-5 wordt ook best heet, wil je niet een paar seconden je vinger op de motor leggen na afloop, maar het blijkt wel dat de temperatuur gemeten maximaal zo rond de 60 ligt, wat dus nog gewoon veilig is, valt volgens dit topic dan nog onder "warm" hoe-warm-mag-alles-worden-motor-regelaar-en-accu-lipo-nimh

Laatst bewerkt door een moderator:
Indoor, na 15minuten bashen met stock gearing was mijn Losi in beveiliging gevallen wegens de temp van de motor dus en dat op een 2S lipotje

De esc let alleen op de temperatuur van de esc. Anders zou er ook wel een temp-sensorkabel naar de motor moeten gaan.

Kan mij ook even geen esc bedenken die de motortemperatuur meet.. Uiteraard wel zenders die telemetrie functie hebben.

Dat betekent dat de ESC het prima aan kan, maar de motor minder. Maar zonder gemeten waardes is het lastig te zeggen of het te heet is geweest. Als de temp vrij snel naar de 60 gaat, maar niet hoger, is het prima, al zal de motor toch heet aanvoelen. Voor mij persoonlijk voelt 45+ graden al redelijk heet aan, maar dat komt omdat je boven de lichaamstemperatuur komt. Verschil tussen 75 en 60 graden voel je niet meer, althans in mijn geval, in beide situaties trek je snel je vinger van de motor af.

Idd, kon mijn vinger er niet ophouden . Maar de hele bodem plaat was mee opgewarmt. Maar nu zitten er airflow gaatjes in de kap, moet nog eens gaan rijden...

Heb dan niet een mini 8ight of emb1, maar zodra je een alu bodemplaat heb dan wordt die idd warm door de motor.
Zelf rijdt ik op een circuit dan schraapt de alu bodemplaat nog weleens over het kunstgras, daardoor wordt mijn gehele bodemplaat redelijk warm (en bij de motor kan het soms nog weleens erg warm tot heet worden). Dus het zegt nog steeds niks als je bodemplaat warm wordt. Nogmaals koop een tempgun...

LC-Racing taking over the world ;-)

De eigenaar van LC-Racing, zit niet stil. Ik kreeg zojuist de nieuwe brochures toegestuurd met het volledige LC-Racing assortiment.

"Hi Wesley,

We have new brochure for them. Kindly check attached images.
Alu hub will be provided for upgrade. DT and MT of LCRacing will be released
for order soon.

Regards,

Ben Sun"

verzamelfoto nieuwe 1/20 lijn.

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg