LRP elektro algemeen

Volgens sommigen is de Team C Jekyll een betere auto voor het geld, maar de kwaliteitscontrole van LRP is wel een stapje beter dan bij Team C. De Twister is wat mij betreft een prima eerste auto, komt compleet met alles wat je nodig hebt (op de batterijen voor de zender, 8 penlites, na dan) en kan, voorzien van wat upgrades, ook een stuk harder, wanneer nodig.

Zo,terug van centerparcks en het was leuk :)
Foto's komen nog maar de blast heeft dus niet stil gezeten.
Resultaat: 1 cvd serieus krom maar terug wat recht gekregen zodat ik verder kon,van de week nog eens naar kijken met het gepastte materiaal.
Truggy kapje nu helemaal omzeep,moest dus de laatste ritjes zonder kap doen.
Dan een serieuze jump gemaakt zonder de kap en per ongeluk ondersteboven in het gras beland --> bodypost achter afgebroken.
Beter nieuws is dat ik deze week ook nog een leuk pakketje gekregen heb. 9T ezrun 35A motor combo.
Er steekt reeds een ezrun 60A regelaar in maar met een 12T leopard motor.Motor wordt dus gewisseld voor de 9T ezrun en de 35A regelaar en 12T leopard motor zullen in mijn kyosho jet stream boot komen.Hopen dat de motorset het een beetje kan trekken :) Anders toch maar eens kijken naar een 2wd buggy'tje :D

Nog snellere motor erin? Wil je nog meer slopen? :mrgreen:

Waarschijnlijk gaat de Blast BX bij mij ook mee op vakantie naar CP. Meestal is er wel een BMX baantje, en daar wordt nauwelijks gebruik van gemaakt.

Een 2WD erbij is geen gek idee. Natuurlijk wel een Twister dan. ;)

Of een andere goede 2WD natuurlijk.

Aangezien ik toch gewoon tevreden ben over de S10 reeks ben ik inderdaad geneigd om voor de twister te kiezen maar de prijs voor spares doet me dan weer twijfelen. Eerst maar eens die boot checken en dan zien we wel weer verder :)

Dat is inderdaad wel het grootste nadeel van LRP, dat in ieder geval hier in Nederland de onderdelen zo aan de prijs zijn. Aan de andere kant, misschien kun je ook een "hybride" auto maken, als je wat breekt, vervangen door iets van een ander merk.

Even de Blast nagekeken,regelaar terug gesoldeerd,motor ook terug gesoldeerd,cvd as weer recht gemaakt,9T ezrun motor erin...
Is een pak heviger nu :D nog geen deftige test kunnen doen spijtig genoeg.
Tandwielen nagekeken en de carson pinion houd het zeer goed uit tegenover die van lrp.
Ik ben een tevreden man :D
Nu maar afwachten wat de auto doet met deze motor :p

En nu toch als roller te koop, of niet?

Ik heb gisteren nog eens met de Twister gespeeld, nu ipv de standaard motor de Absima 21T ECO erin gezet, die ik over had van mijn Minion, waar een 15T ECO in had moeten zitten. Ik heb toen de juiste motor nagestuurd gekregen, en mocht de verkeerde motor houden.

In de Minion kan de 21T geen potten breken, ook door de standaard lage gearing (10,90:1) maar in de Twister, met wat minder sterke vertraging, gaat het best lekker. Ik denk dat de Twister met de 21T ECO op NiMh ongeveer net zo snel is als de auto op Lipo is met de standaard motor. En daarbij bleef de motor gewoon koud, net als de regelaar. Binnenkort maar eens weer een lipo erin.

Vandaag ben ik even wezen rijden met m'n LRP S8 BXE (is dus omgebouwd naar elektro). Wat een heerlijke wagen vind ik dit persoonlijk! Heb via een mede-forumlid een mooie body kunnen bemachtigen van een Mugen Seiki. Die paste wonderbaarlijk eigenlijk zonder problemen (beetje knippen hier en daar).

Groeten,

Dennis.

En nu toch als roller te koop, of niet?

Ik heb gisteren nog eens met de Twister gespeeld, nu ipv de standaard motor de Absima 21T ECO erin gezet, die ik over had van mijn Minion, waar een 15T ECO in had moeten zitten. Ik heb toen de juiste motor nagestuurd gekregen, en mocht de verkeerde motor houden.

In de Minion kan de 21T geen potten breken, ook door de standaard lage gearing (10,90:1) maar in de Twister, met wat minder sterke vertraging, gaat het best lekker. Ik denk dat de Twister met de 21T ECO op NiMh ongeveer net zo snel is als de auto op Lipo is met de standaard motor. En daarbij bleef de motor gewoon koud, net als de regelaar. Binnenkort maar eens weer een lipo erin.

Jep als roller te koop nu :)
Kan het niet laten om een 2wd buggy te kopen maar er is echt geen plaats meer :( anders bleef die zeker hier! keuzes,keuzes...
Ruilen met jouw twister? ;)

Jep als roller te koop nu :)
Kan het niet laten om een 2wd buggy te kopen maar er is echt geen plaats meer :( anders bleef die zeker hier! keuzes,keuzes...
Ruilen met jouw twister? ;)

Ja, ik ken het verschijnsel dat je eigenlijk keuzes zou moeten maken. ;)

Ruil zit er niet in, ik wil wel wat 2WD erbij houden, voor het funrijden, sorry.

Trouwens het "dweilen met de achterkant" wat eerder werd aangehaald als nadeel van de wegligging van de Twister, is vrij goed op te lossen. Ik heb er nu Schumacher banden op, voor zgn staggered rib, en achter met pins, en dat heeft super veel grip. Ik krijg het niet eens meer voor elkaar om de achterkant te laten uitbreken.

Heeft er iemand nog een 21T tandwiel van een Twister over die niet (of niet meer, bijv vanwege het vervangen door een 23T tandwiel) wordt gebruikt? Ik heb een tijdje geleden een 2e Twister gekocht, gebruikt, maar daar zat het originele tandwiel niet meer bij. Wel eentje die een 48dp lijkt, maar toch net niet past, omdat de tanden veel stomper zijn. Maar het is ook geen module 0.6 dus geen idee wat dan wel. Ik kan het 21T tandwiel van de Minion lenen, maar die heb ik toch weer nodig als ik de bijbehorende brushless motor erin ga zetten.

Misschien mod 0.5 ? is net geen 48dp

Zou kunnen, ik heb geen schuifmaat om de diameter exact te meten, dus het wordt een beetje gissen. Twister gebruikt 48 dp, Blast module 0.6, maar de tandwielen die ik bij de 2e hands Twister kreeg zijn deels 48 dp (maar dan 18 tands en lager, dus te klein voor de 21 turns motor die ik er nu in heb zitten) en die ene die geen van beide is. Het lijkt net of de tanden afgesleten zijn, maar de coating is ook daar nog intact.

@Ruud: Module 1 gaat niet passen, maar bedankt.

Ik hoopte eigenlijk een dat iemand nog een origineel tandwiel heeft liggen, na bijvoorbeeld een groter of kleiner tandwiel te hebben gemonteerd. Ik heb net een paar 48 dp tandwielen besteld, maar geen 21T.

ik heb er als ik me niet vergis nog 1!
ongebruikt

ik zal even spitten voor je, ik heb nog 3 vintage tamiya's en die heb ik afgesloten in een kist in de schuur dus dat word even zoeken tussen het verpakkingsmateriaal en vochtvreters....

ik heb btw alles verkocht verder ... pff was het even zat. wat een geld gaat er in die rommel zitte zeg! nu maar weer eens een boot bouwen ofzo!

Wat voor boot, een Lelievlet? Dan is de cirkel weer rond. ;)

Maar als je nog een origineel LRP Twister 21T pinion hebt, hoor ik het graag.

nee mijn eigen
66794_130734910434334_1967625857_n.jpg

cerielnogeenkeer.jpg

je hoort van me

Nog eens een vraagje voor de Twister rijders. Ik vind dat de voorkant wel erg makkelijk loskomt van de grond. Bijvoorbeeld op een parkeerplaats, waar de parkeervakken met verf zijn afgezet, dan zie je de voorkant gewoon een beetje omhoog wippen bij elke lijn waar hij over rijdt. De auto blijft daarbij stabiel op koers, ook op een hobbelig bospaadje, maar misschien zou het toch beter zijn als de voorkant beter "aan de weg zou plakken". Bij mijn 4WD auto's heb ik dit niet, maar die hebben ook meer gewicht voorin.

Nu las ik wat over voor slappere veren, en dezelfde olie houden. Maar je kan ook dunnere olie nemen. Of is er niet zoveel verbetering te halen met de standaard dempers, en kan ik ze beter vervangen, als ik echt beter weggedrag van de voorkant wil? Of wat gewicht toevoegen voor? Accu zit al naar voren, zou alleen nog verder naar voren kunnen als je met een low profile servo gaat werken, maar dat is wel weer wat te voor een fun auto.

@Poebe: Twister pinion al gevonden?

damn! daar heb ik toch nooit meer aan gedacht!!

morgen hoor je van me, dan trek ik de kist even open.

wat betreft de twister, R/C Car Handling - Buggy Setup Guide

maak de veren maar lekker zacht. zo zacht mogelijk. gewoon met wat je nu voor handen hebt en daarna keihard. dan zul je wel merken hoe ze moeten zijn. komt helemaal goed!

alsje hem van 35cm hoogte kan laten vallen zonder dat de motor (1.6kg totaal gewicht maximaal) de ondergrond raakt zit je aardig in de buurt! ;)

dikke demperolie en originele veren ( achterveren mogen 0.10mm dikker)
pistons met 2 gaatjes gebruiken

ik ga er ook weer 1 kopen. net als mijn kef psw 2000 subwoofertje welke ik ooit eens had en verkocht heb en nu terug heb gekocht ga ik weer een twister kopen. ik hou van die karretjes!

Back