LRP elektro algemeen

twister

hoi ik heb een vraag het gaaat om mijn lrp twister
hij is brushless met een 2s lipo
waar het om gaat is de slipperclutch
is die te vervangen voor een ander soort tandwiel
die gewoon rechtstreeks op het asje gaat
ipv met de slipper clutch de spur die er nu op zit is 78 tands
en ik wil hem tochecht ff wat harder laten rijden
en de tandwielen van de gear box en differentieel zijn die te vervangen voor metalen tandwielen ????
gr marc

Hoho. Heb je de slipperclutch verwijderd??? 1 ding, zet hem terug.

Als je hem harder wilt laten rijden, kijk voor een 3s lipo als je setje het aan kan. En anders een grotere pinion erop of een kleinere spur. Niet te veel tanden tegelijk, zorg dat de motor, esc en batterij niet te heet worden

Hoho. Heb je de slipperclutch verwijderd??? 1 ding, zet hem terug.

Als je hem harder wilt laten rijden, kijk voor een 3s lipo als je setje het aan kan. En anders een grotere pinion erop of een kleinere spur. Niet te veel tanden tegelijk, zorg dat de motor, esc en batterij niet te heet worden

nee heb hem noeg niet vervangen
maar de spur op dit moment is 78 en de pinion is 24
dus das eigenlijk al wel groot
en mijn set kan 3s aan
maar maakt dat zo veel verschil dan ??

3S maakt inderdaad heel veel verschil.
Maar als je de spur vervangt kan je toch de slipper overzetten?
Of bestaat er geen kleinere spur voor je auto?

Ik kom hiet nog even op terug maar ik heb nu geen tijd. Grotere pinion, fan op de esc en de slipkoppelink... Typ tweak in de zoekbalk en help uzelf! Tot later! Merry x mas and B carefull!!

Iemand nog/al in de sneeuw lopen spelen met zijn wagen? Lijkt me leuk een keer te doen. Dadelijk wel ff checken of het niet voornamelijk ijs is ipv sneeuw, botsing op volle snelheid met ijs lijkt me niet zo prettig.
Nog tips m.b.t. voorbereiding en onderhoud nadien? Heb ooit eens iets gelezen over inspuiten met WD40 zodat water geen kans krijgt de metalen delen (vooral lagers) te roesten. Maar uit ervaring is WD40 zo'n plakboel...

Met de Twister heb ik wel eens in de sneeuw gereden. Er zit weinig metaal op wat kan roesten, ook de aandrijfassen zijn niet van dat donkere metaal, maar van kunststof.

Iemand nog/al in de sneeuw lopen spelen met zijn wagen? Lijkt me leuk een keer te doen. Dadelijk wel ff checken of het niet voornamelijk ijs is ipv sneeuw, botsing op volle snelheid met ijs lijkt me niet zo prettig.
Nog tips m.b.t. voorbereiding en onderhoud nadien? Heb ooit eens iets gelezen over inspuiten met WD40 zodat water geen kans krijgt de metalen delen (vooral lagers) te roesten. Maar uit ervaring is WD40 zo'n plakboel...

WD40 werkt super en is vuil en water afstotend...

Bij mij hield WD40 juist stof vast?
Ook heb ik eens gelezen dat WD40 de olie uit je lagers aantast/weghaalt?
Ik kreeg de tip om siliconenspray te gebruiken, oa te koop bij Action voor weinig geld.

Wd40 verwijderd alles. T kruipt in t metaal. En haalt alles weg. Ik gebruik dat daarom niet voor lagers, dan lopen ze niet soepel meer

body voor lrp s 10 blast bx

:help: :help: :help: :help:
hallo mensen ff een vraag welke body's passen er op een lrp s10 blast bx
iemand zei me laatst al een keer dat ik een kap moest kopen van proline
maar ja loop nog nie zo lang mee in deze wereld ja voor 30 jaar terug als kind maar ja veel veranderd nu
zou dolgraag een andere kap op me auto willen eentje die ook iets hoger is dan de orginele dit i.v.m. regelaar met fan (brushless)
als iemand iets weet hoor ik het graag

en ojah de grapjes van een orginele body zijn niet grappig

Normale 1/10 kap van een shortcourse gaat zeker niet passen, daar is je wielbasis te klein voor.
Gemiddelde shortcourse is rond de 330mm en je lrp blast is volgens mij iets van 270mm

Dan kan je beter kijken naar een "normale" 1/10 pickuptruck kap zoals de stadiumtruck van Tamyia of iets dergelijks.

Back