LRP elektro algemeen

alleen een anders gespoken kappie a 39 euro?

die voorste shock tower moeten open worden want de kap scheurt me steeds.
de dempers zijn helaas weer die goedkope meuk
de turn buckles komen er standaard op? beetje jammer... die standaard stangetjes is veel makkelijker :D

ik hoop dat ze iets doen aan de dempers en de manier hoe ze bevestigd zijn en de hinge pins, die willen wel eens los schieten als ze vettig worden en dan moet je nieuwe rubber glij lagertjes bestellen uit een set rommel van 16 euro. hufters. hah dure onderdelen hoor echt jammer.

Ohja... schroeven voortaan met houtdraad i.p.v. metaal schroeven in kunststof. zelf ik heb ze al tevaak over de kop gedraaid
ja idde en ik hoop ook dat ze hem standard met al 8,5t motor leveren dat ze ook wat aan de aandrijving hebben gedaan. maar dat zal je wel alemaal erbij moeten kopen:(
 
8,5T is wel een leuk setje, maar met de standaard dempers en banden krijg je dat vermogen niet echt lekker op de weg, vrees ik. En de achterassen, als die nog steeds kunststof zijn krijg je het "wokkel-effect". Ze gaan niet kapot, maar goede stalen CVD's zoals bij de Team C Jekyll of Kyosho RB5, kunnen beter tegen dat geweld.
 
Ja dat denk ik ook maar we gaan het zien waneer de eerste filmpje op Youtube staat.of de slipper moet redelijk los staan maar weet niet of dat gaat helpen.
Volgens mij zitten er wel stale assen op of ze moeten het er weer af gaan halen als die in de verkoop gaat en dan die plastic assen er weer op zetten net zo als die turn-buckles jammer dat er nog geen meer info over is
 
De aanschaf van stalen assen en 30ct olie in de dempers plus veren welke een tiende dikke zijn do's the job met de twisters.
Ik heb er momenteel twee op de werkbank [emoji7]
 
Ben ook altijd nog gek op me twister

Na dat ik er een iets te zware set in heb gezet paar probleempjes gehad maar die zijn opgelost en weer terug op de 2s accu's

Nu stalen aandrijf asjes
stalen tandwielen

En een sidewinder 3 4600kv 4poler motor er in gaat mooi zoo [emoji2]
47193af05f2d4f6e3db3053f1c3fec17.jpg
a92855bfddcb27047050e9a29ef9e662.jpg
 
Ook alu blokjes erop gezet, om de scharnierpinnen van de draagarmen vast te houden? Die willen nog wel eens uit de plastic houders "poppen". Wat was je totaal kwijt aan de upgrades?
 
Beter dat de scharnierpen eruit popt dan dat je draagarm af breekt. Leer mij de sidewinderset kennen. Zorg er gewoon voor dat er geen vet bij de scharnierpunten van je draagarmen komt dan valt het reuze mee
 
Als je geen "overstekende" stoepranden of paaltjes/bomen tegen komt, zou die arm wel heel moeten blijven, toch? Ik heb het zelf niet gehad, maar ik heb wel eens wat Twister-eigenaren erover horen klagen.
 
Je hubs breken af of je draagarm als je de scharnierpunten opsluit en ergens tegenaan rijd op achter blijft hangen. waarom hangt het scharnierpunt anders in rubber? Als het voor het draaien was had ik er een lagertje in gezet net als de servosaver ongeveer.
Bomen en paaltjes steken niet over
 
Je hubs breken af of je draagarm als je de scharnierpunten opsluit en ergens tegenaan rijd op achter blijft hangen. waarom hangt het scharnierpunt anders in rubber? Als het voor het draaien was had ik er een lagertje in gezet net als de servosaver ongeveer.
Bomen en paaltjes steken niet over


Ik had begrepen dat bij springen het nog wel eens kon gebeuren, en bij minder harde klappen dan ergens achter blijven hangen.

En natuurlijk steken bomen niet over, maar als grapje hoor je het vaak, of dat iemand een boom niet meer kon ontwijken, alsof die ineens voor de auto is opgedoken.... ;-)

Zitten die pennen dan in rubbers? Ik dacht dat het plastic hulsjes waren, zodat je met een goedkoop onderdeel speling door slijtage kan oplossen?
 
Ik had begrepen dat bij springen het nog wel eens kon gebeuren, en bij minder harde klappen dan ergens achter blijven hangen.

En natuurlijk steken bomen niet over, maar als grapje hoor je het vaak, of dat iemand een boom niet meer kon ontwijken, alsof die ineens voor de auto is opgedoken.... ;-)

Zitten die pennen dan in rubbers? Ik dacht dat het plastic hulsjes waren, zodat je met een goedkoop onderdeel speling door slijtage kan oplossen?
Bij mij zijn ze ook al kapot gegaan en goedkoop volgens mij kosten die 4 dingen met nog meer troep betaal je zo 14 euro volgens mij.ik heb het opgelost met plakbad (tip)
En dan zo dik maken dat die er precies in past zo rij ik. Al een jaar of 2
 
@ daniel.evertze : Ik zou even je lager nakijken, en de as ietsje invetten, want die zien er behoorlijk roestig uit.
Niet te veel ver gebruiken, een klein beetje is genoeg, anders trekt het juist vuil aan!
 
Ik gebruik deze: (hama strijkparels)

300px-Hama_beads.jpg


Waarom, omdat ik 2 originele kogeltjes ontbrak, en deze precies passen qua afmetingen.
Mochten ze sneller slijten vervang ik ze gewoon weer, maar de taaie kunststof lijkt veelbelovend, en heb geen speling opgemerkt na 10 ritten, noch minder soepele beweging. (lrp twister pivot ball tweak)
 
Laatst bewerkt:
Pas even je bericht aan met de tekst tweak erin zodat we het terug kunnen vinden in de zoekfuntie, tamaniac. bvd

ik ga morgen naar de hema, super idee!

edit....

Bij nader inzien...

Je hubs breken af of je draagarm als je de scharnierpunten opsluit en ergens tegenaan rijd op achter blijft hangen. waarom hangt het scharnierpunt anders in rubber?
 
Laatst bewerkt:
Met of zelfs zonder de pivot balls kan ik mijn scharnierasjes/hinge pins ook niet uit de wielblokken halen, dus bij een aanrijding scheuren de scharnierassen in de originele opstelling eveneens uit de wielblokken lijkt me... De strijkparels zijn trouwens zachter materiaal dan de pivot balls.

Ik heb me al vragen gesteld bij deze dubbele opstelling (as scharniert in kogel, kogel scharniert in blok), gezien ik bij alle andere auto's gewoon een draagarm, met scharnieras, rechtstreeks in de wielblok zie scharnieren.

Akkoord met 'het breekpunt' bij bv. compleet alu ophanging, maar hier lijkt minder speling mij alleen maar beter, + het was een cheap fix.
 
Ik heb me al vragen gesteld bij deze dubbele opstelling (as scharniert in kogel, kogel scharniert in blok), gezien ik bij alle andere auto's gewoon een draagarm, met scharnieras, rechtstreeks in de wielblok zie scharnieren.


Het idee is waarschijnlijk dat de as vooral in de kogel slijtage zal geven, en je dan met vervangen van alleen de kogels speling, die naar verloop van tijd zal ontstaan, kan opheffen. Maar als de kogel ook kan scharnieren in het blok, dan kan het ook daar uitslijten, en is de winst nul komma nul, moet je nog steeds het blok ook vervangen.
 
Back
Top