LRP elektro algemeen

Ja... Resetten nou ook niet, maar gwn opnieuw verbinding laten maken xD
Ik zal t ff proberen! Ik laat weten of t is gelukt. Thnx voor je reactie!

Nee 2,4 ghz, ik had ze gister vervangen omdat zender geen contact maakte en ik dus dacht dat ie leeg was, maar waarschijnlijk mislukte batterij ofzo

zo vandaag de laatste fusee kapot gereden die bij de Blast BX zat dus er moet nieuwe komen. maar dan?
origineel onderdeelnummer 120912 maar veel wordt er ook aangeboden nr 122549 zijn dit niet dezelfde?

zou dit ook passen:
Reely Reserve-onderdeel Aluminium fusee voor (CB134) in de Conrad online shop
en dan vast zetten met:
Reely Reserve-onderdeel Schachtbouten 1:10 (CB353) in de Conrad online shop
door al mijn stuntwerk ben ik nml ook de busjes kwijt waar de boutjes in draaien

ik weet dat er ook alu hubs van LRP zelf zijn, die kosten rond de 25euro, maar zien er wel een stuk beter uit

Bij de ene staat HD, misschien een sterker soort kunststof?

Hoe krijg je die dingen eigenlijk kapot? Stoeprandjes?

Ik weet trouwens niet of ik het eerder had gezegd, maar de olie die in de dempers van de Twister zit, lijkt bijna lijm. Omdat er nu voor staggered ribs op zitten, dempt de band helemaal niets meer, en stuitert de voorkant nog meer dan standaard. Olie eruit, en dunnere olie erin, de voorkant voelt nu veel soepeler. Morgen eens rijden, als het niet te hard regent.

olie hoort ook een beetje dik te zijn :), als je te dun erin heb kan de auto ook erg gaan stuiteren.

Dat begrijp ik, maar dit was dik in de zin van kleverig, zelfs met een leeggegoten demper was de beweging van de zuiger nog net zo traag als gevuld. En omdat dit een buggy is met motor achterin, is er al weinig druk op de voorwielen, in combinatie met de plakkerige demping was een op de weg geverfde lijn, zoals om een parkeervak af te bakenen, al genoeg om de voorkant een wipje omhoog te laten doen, dus los te komen van de grond. Bij vol indrukken gaat er een seconde of 2 overheen voordat de voorkant weer volledig uitgeveerd is.

Nu, met iets dunnere olie reageert de voorkant sneller, maar dempt nog steeds bij bijvoorbeeld een val-test.

De achterkant laat ik voorlopig even zo, omdat die meer dan voldoende grip heeft met de Schumacher banden, waardoor de auto zelfs voor zomaar wat rijden al erg onderstuurd was.

De olie die erin zat is dunner dan diff olie, maar vooral erg plakkerig. Zoals gezegd, ik voelde nauwelijks verschil tussen een gevulde demper en een lege, de olie-film op de wand gaf net zoveel weerstand als een gevulde demper.

Met de andere olie gaat het duidelijk beter. Bodemvrijheid blijft goed, de voorkant houdt beter contact met de grond, en de auto stuurt fijner.

Bij de ene staat HD, misschien een sterker soort kunststof?

Hoe krijg je die dingen eigenlijk kapot? Stoeprandjes?

:rolleyes: was iets met de A10 regelaar en motor, een 24tands pinion, een volle lipo, bijna versleten bandjes, een nat wegdek wat in combinatie met een te gretig vingertje resulteerde in een prachtige drift waar een iets te hoog liggende straatsteen een abrupt einde aan maakte

Aha. Meestal begeven de C-houders het bij een crash. Wel een klacht ingediend bij de gemeente vanwege die te hoog liggende straatsteen? :mrgreen:

hmmm

dit gooi ik ongeveer ook in mijn dempers, erg dik.
als ik het flesje olie op de kop houd duurt het lang voor dat de lucht weer naar boven is gekomen maar in de dempers van de twister met 2 gaatjes in de pistons werkt het toch eingelijk super.
ik meende 35 of 40 dat het was.

stroop.jpg

En ook lekker op de pannekoeken. ;)

Ik denk dat de standaard Twister vooral is bedoeld om doorslaan van de vering te voorkomen. Met als keerzijde dat de auto minder goed contact met de grond houdt bij een hobbelige ondergrond.

Ik rij met de Twister trouwens nu helemaal ouderwets, niet alleen brushed maar ook op NiCad. Met de Absima ECO 21T motor is de auto vrijwel net zo snel als met de standaard motor op LiPo. En een goede NiCad doet weinig onder voor het NiMh Wildpack.

mijn nieuwe twister heeft gewone dunne olie in de dempers, en zit ook lucht in de voordempers btw.
binnekort de alu versie maar aanschaffen denk ik of anders alu veren van een losi of kyosho

nu eerst even eten en strakkies zal ik even een paar plaatjes van hem schieten.
tot zover een zeer strak karretje weer :D

ik heb trouwens ook nog 2 achterdempers met veren van de vorige twister over. iemand belang bij?
ruil handel heeft mijn voorkeur ;)

zo daar is ie dan, momenteel even nog wachtend op de nieuwe pinions. ik hoop dat een 23 tands goed is want de 21 tands daar haalt u nu net de snelheid mee als wat ik had met de 3.5 turns. hij trekt ook veel harder nu dan dan de ouwe set.
eerst maar even een 23 tands pinion erop als de winkel ze eindelijk eens uitleverd en dan zien we wel weer verder.
ik denk dat ie nu zo ongeveer 55 / 60 rijdt maar de boel word te warm dus er moet een zwaarder tandwiel op ;)
daarna de hopups en dan blijft het een mooi orgineel lrp karretje :D

jammer dat die hopups allemaal zo duur zijn
LRP S10 Twister tuningsdelen
LRP Aluminium Optional Parts | RC4ME

op de wielen na dan

ovrq.jpg

fdqx.jpg

draadjes tot zover mooi weg gewerkt

schakelaartje achter de hoe heet dat ding ook alweer en het kappie met klitteband vast

4h1d.jpg

pu13.jpg

de blast 2 heeft trouwens een mooi kapje en ehm...
48dp Steel pinion & Spur gear

LRP’s new Blast generation features more durable 48dp steel pinion.
The new 48dp spur gear is made of high-quality synthetic material.
dat is wel beter. kieken wat er allemaal tekoop komt voor dat apparaat. ben zeer benieuwd

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit, je nieuwe Twister. En dat ding heet een shocktower, waar je schakelaar zit.

Wel slim om het pinion bij de Blast 2 gehard staal te maken, zelfs met een brushed motor had het messing pinion geen lange levensduur. Laat staan met zelfs een milde brushless setup.

Tja, het is een kwestie van smaak, die nieuwe kap, ik ben er nog niet zo weg van, maar misschien moet ik er aan wennen...

S10-Blast-BX-2-Brushless-2.jpg

die zijn dus ook goed voor mijn twister. even de nummertjes opzoeken.
bestellen misschien.... als ik weet wat ik hebben moet kan ik beter zeggen

eerst even de 23 tands pinion afwachten. even vergelijken wat het verschil is met mijn oude set up in 2 accu rijden want dan weet ik ook direct de stroomafname en dan zien we wel eens weer ;)

ik vind dat ze voor de twister ook eens een extra kappie moeten crieeren

Back