Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Heeft iemand tips met betrekking tot het scherpstellen van het fototoestel? ik merk namelijk dat sommige foto's haarscherp zijn, terwijl sommige dat absoluut niet zijn, nou lijkt het alleen net of de foto's waar ik langer heb scherpgesteld minder scherp zijn terwijl dit toch andersom zou moeten zijn?
Dat klopt niet. Normaal stelt een camera (met automatische scherpstelling) scherp zogauw je de knop een beetje indrukt en houdt die instelling vast zolang je de knop niet loslaat. Dat is speciaal om de mogelijkheid te geven de scherpte (en ev. de belichting) nauwkeurig te bepalen op een bepaald deel van het onderwerp. Voorbeeld (waar ik zelf nog wel eens instink): twee mensen naast elkaar; als je gewoon het paatje bepaalt en de knop indrukt, stelt je camera vaak scherp op de muur erachter... maar als je eerst één van de gezichten midden in beeld zet, dan de knop een beetje indrukt en vasthoudt, dan de uitsnede bepaalt zoals je die wil en dan pas afdrukt, dan heeft de camera de afstand onthouden tot dat gezicht. (De finesses hangen natuurlijk ook af van het type camera; op mijn Panasonic kan ik bv nog een aantal verschillende focus-modi instellen; maar zoals beschreven werkt het bij 90% van de camera's.)Nee, omdat het vliegtuig niet stilstaat moet je juist kort scherpstellen volgens mij.
Uit dit topic heel ik dus dat dit goede camera's zijn;
Sony DSC P150 7,2mp
Nikon Coolpix 3700
Pentax Optio S4/S5
Samsung i 85
Nikon Coolpix S 51
Sony CyberShot T70
Ik ben ook opzoek naar een nieuwe digitale camera, voor normaal gebruik (bouw verslagen hier op het forum) en voor lucht foto's natuurlijk
Budget is 200/300 euro.
Ik vraag me af ofdat ik een uitschuifbare lens wil ofniet.
Een uitschuif bare is makkelijker voor normaal gebruik (inzoomen) en een vaste is weer hufter proof...
Ook zou ik graag willen dat je zoveel mogelijk parameters zelf in kan stellen(kan even niet op de naam komen), maar dat hij automatisch scherpt stelt etc is weer makkelijk voor even snel een foto'tje.
Moet ik een camera van boven staand lijstje nemen of een andere?
Wat zouden jullie doen?
Ik weet haast wel zeker nu dat ik voor de Nikon P5100 ga:grin:Ik zou kijken naar de Nikon P5000 of Nikon P5100!
Greetz van Aldert
Op ebay is het nog goedkoper, 123.06 euro maar er zal wel een addertje zitten..
ik heb vandaag een camera en een easystar gehaald,
de camera is een Panasonic DMC-FX30 .
met limux lens , 7.2 megapixel.
in de easystar heb ik een Typhoon 4W ingeouwd.
twijfel alleen wel hoe ik hem in zou bouwen
onder de vleugel,
in de neus en dan de accu onder de vleugel
op de plek waar normaal het kapje zit...
wat zouden jullie doen ?
Ik weet haast wel zeker nu dat ik voor de Nikon P5100 ga:grin:
Hier is hij maar 176,63 euro met gratis verzenden en een 1 gig sd kaart.
Ik weet alleen niet of dat de site te vertrouwen is maar hier lees ik veel positieve reviews, maar of dat die te vertrouwen zijn
De oplader werkt voor zover mijn research gaat op AC 100-240V dus dat moet ook geen problemen veroorzaken.
Maar heeft iemand hier ervaringen met BeachCamera(.com)?
Ik heb hem al ingebouwd en hij is klaar voor z`n eerste vlucht.
gisteren de hele dag gebouwd.
hij is bijzonder simpel maar goed ingebouwd
straks als ik thuis ben ff een foto maken,
en als het een beetje goed weer is misschien wat luchtfoto`s.
ik twijfel nog over 1 ding: de camera zit nu in de neus gebouwd,
maar wijst zeer weinig tot niet naar beneden , dus recht op zij.
ik vrees dat dit niet zulke mooie resultaten geeft ?
maarja, eerst eens testen en misschien later aanpassen.