LW ASA Blue Heat FunRacer

Discussie in '3D Printen' gestart door mig 3, 10 jun 2020.

  1. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.056
    Locatie:
    BLUB
    Mark heeft via We Transfer 1 item van 124 mb genaamd Planes.zip naar mijn e-mail adres toegestuurd.
    Geldig tot 11 november.

    Net via what’s app aan Mark gevraagd of die 124 mb een “proefstukje” is of zo.
    Nog geen antwoord terug op dit moment…..Edit:Mark schreef dat hij dacht alle Solidworks modellen te hebben doorgestuurd :)

    Zal ik vandaag of morgen via p.b. mijn gegevens,e-mail adres naar jou toesturen?
    Wat werkt het beste voor jou Unusual?

    Groet:Robin
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2022
  2. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Stuur mij maar een pb!
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  3. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.056
    Locatie:
    BLUB
    Gelukt!

    De bestanden van Mark zijn via We Transfer naar Unusual RC getransporteerd.
    En we zijn via p.b. en e-mail elkaar ook een beetje aan het verkennen waarbij we het er onder andere allebei al over eens zijn rustig de tijd te nemen……

    Unusual?
    Als je het gevoel hebt dat er een bepaalde bewerking van S.W. ook belangrijk kan zijn voor medelezers.
    Dan gooi het er maar lekker bij dit openbare “bouwverslag” er bij op hoor!

    De drie verschillende nieuwe filamenten zullen eerst uitvoerig getest worden komende maanden.
    Afgelopen week verhinderde auto pech mij om richting de Mancave te rijden om deze filamenten uit te printen.
    Morgenvroeg kan ik de auto van m’n broertje lenen zodat ik kan proeven aan het PLA-HT filament van deze
    Nederlandse Limburgers met een linkje naar Tennessee……
    6FF0F9D0-07B2-4BC8-9F50-A37498F3FEC0.jpeg
    Het is lekker weer nu.
    Snel even naar de camping,verder bouwen aan het 2 bij 3 meter schuurtje.
    Outer Perimeter:Rabat
    Infill;Piepschuim
    Inner Perimeter:kweetnogniet
    Edit: IMG_20221105_132621.jpg IMG_20221105_132705.jpg
    :)

    Groet:Robin
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2022
    Unusual RC vindt dit leuk.
  4. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Als je een model hebt gemaakt door een ander, welke niet parametrisch is opgezet in SolidWorks (je mist de features, kunt dus geen maten en Sketches e.d. aanpassen), of een geïmporteerd model uit andere software, dan is het toch mogelijk de wanddikte e.d. aan te passen bij een meervoudig gekromd oppervlak.

    Dat doe je met de toolbar "direct editing", en kies dan voor move face.

    SW_direct_editing_0_8mm_offset.JPG

    Hier de print-screen van Robin's model als voorbeeld.
    De originele wanddikte blijkt 1,2mm te zijn. Ik heb daar een offset aangegeven van 0,8mm waardoor de wanddikte nu 0,4mm is geworden.
    Dit is zeer bewerkelijk voor het hele model, daarvoor is het origineel aanpassen veel minder bewerkelijk.
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  5. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.056
    Locatie:
    BLUB
    Wat een week!

    Auto reparatie.
    In ear plugs kaput.
    Nieuw meubilair.
    Nieuwe Boom Room.
    Nieuwe printer
    Wasmachine sputtert.
    En de nieuwe partner van mijn moeder die vandaag op de camping aan mij vraagt of ik het niet al te erg zou vinden als zij zouden trouwen.
    Ik mag hem wel alszijnde ex zweefvlieger en houder van enige certificaten voor tweemotorige passagiers vliegtuiguigen.
    Genoeg te ouwehoeren met deze voormalig ex-rechercheur moordzaken.
    It takes a boef to catch a boef!

    En dan ook nog eens de digitale uitwisseling van bestanden.
    Ik gebruik Simplify3D
    Unusual gebruikt Prusa 2.5
    5CCAB723-560C-4F58-9B7E-BE33220FDB21.png
    Unusual had al aangegeven dat er met zijn Prusa Slicer onnodige infill werd gegenereerd.
    Ik heb alle mail wisseling met Mark behouden.
    Waarvan ik weet te herinneren dat er op enig moment met de vleugelprofielen aanpassingen zijn gedaan voor printbaarheid.
    Dit heeft hij altijd met S.W. aangepast.

    Ik heb inmiddels twee proef STL’s doorgegestuurd gekregen en zal morgen kijken of S3D deze wel goed kan uitlezen en 3D printen.

    Unusual?
    Misschien is het volgende filmpje met technische Prusa slicing features voor jou bruikbaar voor het printbaar maken van de STL’s?


    Ik mag die Wayne wel.Onlangs nog wat p.b.contact gehad.
    Genoeg studie ervaring,werk ervaring met injection molding en ontwerpjes van 10 Euro aan plastic filament voor zijn rc.vliegtuigen.




    Tot morgen:Robin
     
  6. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Robin, ik heb de modellen ingeladen om te laten zien dat - waar ik de infill laat zien - het volmateriaal is.
    Dat had een wanddikte moeten zijn die jij wenste.

    Heb een willekeurig profiel gekozen, PETG voor pompbehuizingen in dit geval.
    Uiteraard is dat in de Slicer weg te halen, echter dat doet niets af dat het probleem in het 3D model zit.
     
  7. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.056
    Locatie:
    BLUB
    Dag 2,

    Goedendag Unusual,ik heb inmiddels via de mail begrepen dat je de tweede lading CAD files van Mark hebt ontvangen
    Waarbij je aangaf enkele mastermodels te hebben ontvangen,dus niet allemaal.
    Op zich niet zo erg,maar beperkt de mogelijkheden om dingen aan te passen.
    Dit word dan zoals je schreef onderdeel voor onderdeel bekeken.(en alles op zijn tijd!)

    Ondanks het “foutje” van het 0,8 mm dikke vleugelprofiel ben ik deze al wel aan het uitprinten met LW-PLA-HT.
    1 perimeter 0,6 nozzle
    En 2 perimeter 0,4 nozzle.
    Op de andere printers ben ik bezig met het zoeken van de sweet spots voor het HT en het PLA-HT filament.
    Het is nog te vroeg om nu al definitief 1 wanddikte voor de FunRacer aan te geven voor de drie verschillende filamenten.
    Gevoelsmatig zeg ik op dit moment,zondag 6 november minimaal 0,6 en maximaal 0,8 mm wanddikte voor deze 3 verschillende HT filamenten.
    Mark zijn model is gewoon ontworpen voor 2 perimeters (LW-PLA)
    En daar licht ook mijn persoonlijke voorkeur…….

    Bedankt zover voor al de moeite die je afgelopen weekend hebt genomen.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2022
    Unusual RC vindt dit leuk.
  8. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    Geen probleem!
    Mark heeft echt zijn best gedaan op dit model!
    Werken vanuit zog. "Master modellen" is echt een kunst op zich, dat heeft hij best goed voor elkaar gekregen.
    Echter het is niet 1 enkel model, maar meerdere.
    Bijvoorbeeld de stuurvlakken (richtingsroer, hoogteroer) kan ik niet vinden.
    Niet erg, maar kost dan meer moeite om aan te passen.

    Bij een dergelijk model is het verstandiger direct een "surface model" te maken als master model.
    Met de meeste slicers kun je daarin zelf de wanddikte aangeven heb ik mij laten vertellen.
    Je kunt dan zelf de hoeveel perimeters opgeven.

    Echter ik ben op het gebied van 3D printen een beginner.
    Het model wat ik wil gaan printen heb ik aangekocht.
    Ik wil hier ervaring mee opdoen alvorens mijn eigen modellen te gaan printen.

    Maar zover is het lang nog niet.
    Mijn rol LW-PLA staat nog vacuum verpakt hier in de kast ;)
    Eerst de waterpomp afmaken (zie speedboot gedeelte van het forum)
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  9. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.056
    Locatie:
    BLUB
    Ha ha ha,

    Mijn camping plekje bevindt zich direct aan het water.
    Zo af en toe kijk ik even achter de deur bij jouw bouwverslag.
    En een paar keer per jaar zoek ik het internet af naar 3D geprinte speedboten.
    Op een gegeven dag zal die ene speciale klik er zijn.

    En ja,
    Mark’s master model is voor 2 perimeter LW-PLA.
    En dan het liefst ook nog eens het Tsjechisch LW-PLA.
    Ik had al via de e-mail aangegeven dat ik er over wil nadenken of het wel verstandig is om hier nog meer tijd in te steken.

    Men kan tenslotte ook een fietsframe van peperkoek maken……:rofl:

    Groetuh:Robin
     
    Unusual RC vindt dit leuk.
  10. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
    ...dan ziet het er alleen anders uit ;)

    Wat betreft tijd, wat wil je precies bereiken?
    Deze funracer echt laten vliegen, dat is toch uiteindelijk de bedoeling?

    Dat LW-PLA-HT klinkt als DE oplossing voor alle 3D print problemen met vliegtuigen! Ik zou daar zeker mee testen.

    Maar met 3dlabprint LW-PLA lukt het ook, alleen niet te lang in de zon laten! ;)
     
  11. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.056
    Locatie:
    BLUB
    TIJD,,,,,,,,,…..(Rammstein)

    Het lukt mij wel om met enig kunst en vliegwerk een LW-PLA-HT FunRacer mee te nemen in ons tweedehands campertje.
    In de laatste week van juni vertrek ik /wij richting Saaremaa eiland (Baltische Staten)
    We eindigen eind oktober in Griekenland waar het een weekje geleden nog steeds 25 graden C was.
    Het is inderdaad beter om dan een HT rc’er mee te nemen qua temperatuur en zonneschijn.

    666,

    Deze cijfercombinatie is voor mij een ezelsbruggetje om alle drie de nieuwe HT filamenten uit te gaan printen ben ik inmiddels tijdens het testen achter gekomen.
    Rondom deze HT cijfers wil ik een V2 FunRacer gaan ontwerpen.
    De LW-PLA FunRacer van Mark is voor mij perfect.
    De V2 HT versie zal een alleen een paar aanpassingen hebben met de vleugelprofieldiktes,vleugelservo’s en een iets bollere rompje.
    Hiervoor gebruikt ik een paar lijnen van de Havok die ik inmiddels een paar jaar in bezit heb.

    DB228DF8-0DC0-484A-B94C-DCACACB3F450.jpeg
    Geen koelluchthapper bovenop hoor,de druppelvormige in en uitlaat van Mark is perfect.
    Het dient namelijk twee doelen tegelijkertijd.Koeling en door de rondingen extra stevigheid voor buiklandingen.
    9541C7F0-F533-4271-996F-5DF5436B9D64.jpeg
    Ik haal binnenkort de computer naar mijn andere adres en zal aankomende winter beginnen met het uittekenen van de outlines.
    Ik gebruik hiervoor de nieuwe printer die ik onlangs heb aangeschaft.
    De andere 9/10 3D printers laat ik lekker bij mijn mancave staan.(tijdvreters)

    Het Nederlandse camping schuurtje in aanbouw van 2 bij 3 meter zal over 1.5 jaar de ideale thuisbasis zijn om in alle rust mijn gedachten en fantasieën door te ontwikkelen/ontwerpen tijdens het voor en na seizoen.

    Groet:Robin

    p.s.
    Ik moet altijd inwendig lachen als ik naar het campingschuurtje kijk.
    6A77F79F-C608-417A-B21E-94E0B48EAA46.jpeg
    Ted Kaczinsky,Unabomber.
    Gelukkig heb ik niet zijn hersenziekte.
     
  12. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.056
    Locatie:
    BLUB
    Als een duveltje uit de Boom Room.
    E400FBA5-2829-4EBD-9112-D72994FFCDB8.jpeg
    Waarbij ik langzamerhand probeer de (V2)
    Red Heat FunRacer
    vorm te geven.
    ————————————————————————-
    666
    Six Shooter:0,6 nozzle of 0,4 nozzle met 0,6 Extrusie Wijdte en een snelheid van 66,6 mm per sec.
    De 6s batterijvoeding krijgt een open en ronde vormgeving.
    017EF417-A59C-49C1-B4F4-C5479B80EF8F.png
    De rc motor zal er in of ervoor geplaatst worden,en zal moeten nadenken en uittesten welke configuratie daarvoor het beste geschikt is.
    Linkje naar de(6)Samsung batterijen:https://www.123accu.nl/Samsung-INR21700-40T-accu-3-6V-35A-4000-mAh-i47545.html

    Groet:Ro……Oh wacht……:)

    Groet:Robin

    P.S.ook vandaag nog iets meer over de Anycubic Photon X Resin printer ingelezen maar wacht nog even omdat ik begreep dat gemixte Siraya Tech resin bestand is tussen 70 en 80 graden C.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2022
  13. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Doesburg
    Even helemaal off-topic, alvast excuus daarvoor.
    Ik ben zelf niet zo van het printen dus heb dit topic nooit zo gevolgd.
    Echter in mijn zoektocht naar een nieuw toestel valt me nu uw topic op.
    Ik overweeg de aanschaf van een Multiplex Funracer of de Havoc (die minder bekend lijkt, en overigens al lang als "niet beschikbaar" staat) ik zie dat u beide heeft.

    Hou verhouden beide zich tot elkaar?
    Ik zoek vooral een toestel voor de fun, hij moet gebruiks makkelijk zijn en lekker vlot gaan.
    Ben benieuwd naar uw ervaring.
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  14. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.056
    Locatie:
    BLUB
    Terwijl ik nog aan het nagenieten ben van het Prince heerlijke Duvelke.
    IMG-20221112-WA0000.jpeg
    Heb ik 3 schetjes gemaakt.
    Die op dit moment mijn gedachtes over de
    Q bit representeren.

    De photon 3D printer bekijk ik over een jaartje nog wel eens een keertje.
    0E612D1C-02B5-4C81-83C6-1429E8D23AE0.png
    Groet:Robin
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2022
  15. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.056
    Locatie:
    BLUB
    Ach,

    Sorry Tbird2,ik zie nu pas uw vraag.

    De twee zeer verschillende rc vliegtuigmodellen zijn niet persé snelheidsduivels…..
    Qua Fun zou ik gaan voor de Multiplex FunRacer die door de dikkere vleugel en neutrale opbouw daarvan iets meer uitdaging biedt voor acrobatiek.
    Altijd moeilijk om op afstand zo’n korte vraag te beantwoorden aangezien er altijd een mix in zit van persoonlijke emotie die eigenlijk los staat van de wetten der waarneembare natuur.

    Groet:Robin
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2022
    Tbird2 vindt dit leuk.
  16. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Doesburg
    Zeer verschillend, Interessant.
    Snelheid is idd relatief, maar ik begrijp dat de Havoc wat vlotter is maar de Multiplex meer fun/all-round.
    Ergens had ik een lichte voorkeur voor de Havoc (ziet er leuk uit) maar wellicht is binnen het "fun" doel gebied de Multiplex dan toch de betere.
    Bedankt voor de feed-back!
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  17. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.056
    Locatie:
    BLUB
    Ja ha ha,

    Relativiteit!
    Setup: Motor 1850kv.ESC Funfly 120.Prop CamCarbon 9x4.4S 3000mAh 70c.


    Ik ga zo ook nog even inlezen of de relatief nieuwe H-King Reno Racers nog leuke set-up’s hebben gekregen.

    Groet:Robin
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2022
  18. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.056
    Locatie:
    BLUB
    En terwijl mijn mail box deze week vol word geplempt met allerlei Black Friday aanbiedingen,
    23ACFEE0-A719-4FBF-BF94-241EE662FD18.jpeg
    (wow,sinds gisteren eindelijk een glasvezel aansluiting,het opladen van bovenstaande foto ging supersnel)



    Euh waar was ik,,,,,oh ja,verder testen met HT,PLA en LW PLA filament.
    2x0,4 mm E.W.
    F6F60688-C55E-4567-8E3C-FC97CA7BB21D.jpeg
    (echt wel supersnelle upload)

    Voor de Red Heat FunRacer is het PLA-HT en het LW-PLA-HT filament echt wel mijn favoriet.
    Misschien vind ik nog een makkelijke S3D sweet spot oplossing voor het HT filament die echt wel de neiging heeft flink te warpen en daarbij eigenlijk ook niet geschikt is voor 1 perimeter dunwandige vliegtuigmodellen.Misschien moet ik deze dan ook uitprinten met een 0,6 nozzle met een extrusie wijdte van 0,8 mm……

    volgorde van printbaarheid voor de Bowden extruder.
    n.r. 1:LW-PLA-HT
    n.r. 2;PLA-HT
    n.r. 3:HT
    (Ik ga nooit meer 3 filamenten tegelijkertijd uittesten met 4 3D printers,m’n hoofd ontploft gewoon)
    Onlangs gebeld met Delano(ColorFabb)
    Hij print nieuw ontwikkeld materiaal uit op 10 verschillende printers gedurende de dag.
    En gaf héél droogjes aan dat hij ook wel eens af en toe s’avonds op de bank nog moest afkicken van alle cijfertjes en slicer formules…..respect hoor!

    Nu nog even de rest van het verlanglijstje voor het aankomende Six Shooter Sinterklaasfeest.
    Het 3D geprinte oplaad-station:https://www.myminifactory.com/object/3d-print-18650-battery-charging-station-112306
    Uit te printen met HT of PLA-HT filament.
    E7DAE34B-7053-41BC-8071-7062761E155B.png
    De onderdelen worden in bovenstaande linkjes naar Amazon gelinkt.
    Hierbij de zelfde onderdelen naar E-bay:https://www.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=tp4056+5v+1a+micro+usb+18650&_sop=12

    En:https://www.ebay.nl/sch/i.html?_nkw...ltmeter+panel+dc+2.5v-30v+led+display&_sop=12
    Uiteraard zijn de rode en blauwe display kleuren miin persoonlijke favoriet!
    En de 18650 batterij:https://www.123accu.nl/Batterijen/Oplaadbare-Lithium-batterijen/18650-p787824.html

    De koeling moet ik nog vinden op E bay:https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07T2S628S/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o06_s00?ie=UTF8&psc=1

    Het oorspronkelijke idee van deze batterijvoeding van my mini factory komt van Thingiverse:https://www.thingiverse.com/thing:456900

    Groet:Robin
    (De 21700 batterij van post 192 komt voorlopig te vervallen)
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2022
  19. Unusual RC

    Unusual RC

    Lid geworden:
    19 mei 2004
    Berichten:
    1.746
    Locatie:
    Rijswijk, Zuid Holland
  20. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.056
    Locatie:
    BLUB
    Ja hoor!
    0F09F2B2-0E48-4CCB-A4A2-E8882C6648B2.jpeg
    Ik las vandaag je schrijven op het Argon draadje van RC Groups.
    Jeetje mineetje,het word tijd dat je een beetje bijblijft hoor! (ha ha ha)
    B783703F-30F2-487B-8D47-F6705CC1C7CB.jpeg
    Linkje naar LW PLA HT filament,gestart door Coen_l:https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?4213077-colorFabb-LW-PLA-HT

    Als je van plan bent om de Argon lichtgewicht uit te gaan printen?

    Gebruik dan eerst het LW PLA van de Tsjechen.
    Er zit echt een enorm verschil tussen het LW PLA en het LW PLA HT filament.
    Op het moment dat je de LW PLA Argon helemaal hebt doorgrond en uitgeprint begin dan pas met LW PLA HT filament…….Succes!

    Groet:Robin
     
    Unusual RC vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina