MACH Outdoor open!!

45Km/h is toch wel slaapverwekkend op het rechte eind ;-)

Dus deze set is wel OK:
Hobbywing Combo B5 60A ESC 8.5T Motor 81030060 :: Hobbywing EZrun :: Hobbywing :: The Border Online RC Shop
(Ezrun B5 set)

Gaat mij om meters maken op de baan met acceptabele snelheid.
Kies nou voor iets wat past binnen het reglement en je kan met andere rijden en kijken of je harder of langzamer gaat. De super stock is echt de beste optie voor je.

13.5 speedpassion met vertimebare regelaar.... zoals een Hobbywing of Tekin.

Koop een hobbywing xerun regelaar met de motor die in die klasse gereden moet worden (geloof speedpassion 13.5t?) en doe mee met de toerwagen Superstock als je ca 85+km/u wilt gaan op het rechte eind . Is niks mis mee. Setup van regelaar en het afstellen van de auto kan iemand in die klasse je wel leren. Speedpassion zijn vast wel ergens te koop.

Kun je 85+ km/u op het rechte stuk knallen en de bocht goed nemen einde van het rechte stuk komt dan vanzelf wel :D

De uitdaging zal behoorlijk groter zijn dan in de stock klasse maar ja.... een uitdaging lijkt me niets mis mee, het kan ook leuk zijn. Wees voorbereid op een harde leerschool, dan komt het wel goed.

Stock (Pro) klasse is het uiteindelijke plan, maar als die niet leverbaar zijn zal ik toch wat anders moeten om meters te maken op de buitenbaan. Sakura Zero S + Cirtix combo zijn gereserveerd bij The Border.

Als tussenoplossing een HPI Sprint2 gekocht, leuk karretje voor het bochtengedeelte van de buitenbaan. Helaas niet echt geschikt voor het rechte eind met standaard Firebolt 15T set. Blijft wel koel ondanks andere berichten op internet. Ben dus op zoek naar een goedkope aandrijfset die wel de punch geeft die nodig is om niet in slaap te vallen.

dan koop je ergens een 2de handse motor van een ander merk. Lijkt me niet dat de rijders in die klasse bang hoeven te zijn dat je snellere rondetijden zal gaan maken :D. Tenminste... als ik in de klasse zou rijden zou het mij echt niet interesseren. Elke nieuwe rijder is er 1

Sorry voor de onduidelijkheden :D

Het plan is om een reglementair karretje op de baan te zetten.

Vanwege leverbaarheidsproblemen een overbruggings auto gekocht om meters te maken op de buitenbaan (HPI Sprint2 sport). Overbruggings auto heeft een sterkere motor nodig zodat ik niet in slaap val op het rechte eind.

Zoek dus een goedkope BL set om wakker te blijven op het rechte eind.

Gens-Ace biedt diverse sets aan, maar welke moet ik nemen.

het is wel vaag inderdaad. Waarom eerst een andere regelaar en motor kopen om daarna een goede motor en regelaar te kopen voor die klasse?

Maar goed......succes, ik zie je keuze wel een keer op de mach rijden. :cool:

Kan aan mij liggen misschien maar ik vind het hard om te geloven dat er bij geen een online store die zaken te koop zijn. Volgens mij zijn het toch best gangbare materialen...

De regelaar is nog wel te koop, maar de speedpassion 13.5 is een in vele landen een zeer geliefde clubmotor, maar helaas niet meer in productie. Daarom lopen de voorraden snel terug.

Hoe kan je nou met een 15t brushed motor maar 45 km/h gaan vraag ik me af... Wat is je gearratio? Welcome to GearChart.com. rond de 4.0 is goed.

Zag namelijk net dat de firebolt een brushed motor is. Dan is het heel makkelijk. Koop voor 30 euri een zwaardere motor tot je nieuwe setje erg is...

Moet wel je regelaar dat aankunnen natuurlijk. En andets heb ik nog wel een no limite brushed regelaar voor je te leen:-) .

@Joost

Zoek en vind een SpeedPassion V3 motorblok op voorraad:
Model Auto Club Heemstede

Zullen ooit wel weer leverbaar worden.

Voor nu zoek ik een setje om de HPI Sprint2 ff wat meer power te geven op de buitenbaan.

Motorblok! LOL :D

Typisch nitro-jargon denk ik??? ;)

Wel grappig om te zien dan dat de MACH een motor insteld die nergens (nog) te krijgen is haha...
Wederom toch wéér blij met de Pro10 waar je elke 10.5 mag rijden die je wil... Heerlijk!!!

HPI SC-15 regelaar schijnt redelijk snel uit te fikken bij snelle overbrengingen volgens internet reviews.

Met standaard 28/87 tandwielen is het motorblok + regelaar niet warm te krijgen met een 4000 MaH 2S LiPo.

Ben dus op zoek naar een BL set + regelaar om 80 Km/h aan te tikken op het rechte eind.

Gaat de aandrijving kapot, dan gaattie kapot. Jammer dan, een tank diesel kost meer :cool:

Verstandige keuze. 8 tientjes is niet veel geld voor een compleet setje. Enheb je meteen je 10.5t voor later:-)

Zo kan dit topic ook weer dicht....

Onee.... ;-)

Halewijn

Reglementaire Speedpassion blokken zijn voorlopig nog steeds niet leverbaar, Cirtix stock regelaar wel. Hobbywing Justock + Hobbywing motor wel, maar die zijn net ff wat minder heb ik me laten vertellen.

Door wie heb je je dat laten vertellen?

Want ik denk eigenlijk dat de HW set juist beter is.....

Ben het spoor even bijster qua turns. Kv snap ik en gear ratio ook.
Eerste stap is kunnen variëren met gear ratio.

Huidige setup (28/87) heeft 6.62 volgens de handleiding.
Heb het kleinste spur gear (81), het grootste pinion (32) en als bonus een passend 35 tands pinion besteld.

Kan ik varieren tussen 6.6 / 6.1 / 5.8 / 5.4 en wat het 35 tands pinion doet staat niet in de tabel.

Gearchart.com geeft andere waarden aan, dus houd ik de manual aan.

Over de motorset twijfel ik nog steeds.

Borstelloos heeft toch wel de voorkeur, kwam deze aanbieding tegen:
Team Losi Xcelorin Sensored Combo Brushless 6.5T - USB adapter & Quick Program C - Aanbiedingen Toemen.nl - Toemen Modelbouw

Leverbaar in 10.5 en 6.5 varianten.

Neig naar de 10.5 variant omdat ik die ook kan gebruiken in de Traxxas Rustler VXL. Huidige Velineon set loopt niet lekker meer (inhouden en hickups).

Back