MACH Outdoor open!!

was zeker leuk Matthijs.
ging toch niet verkeerd he met de Carson 23T tegen een 21.5T brushless.
snelheid nagenoeg gelijk alleen jij wat meer punch!
en ik kortere lijnen ;)

Tamiya F104W net binnengekomen 84262 dilemma wat zal ik doen

eerts maar is online zetten

Laatst bewerkt:
@Michel...Very soft t-bar onder zetten en alu motorpod met TRF demper en je hebt met de juiste banden helemaal een leuk gebakkie;)
Heb afgelopen weekend met de F103 en de F104WPro gereden en kon de F104Wpro gewoon volgas een bocht ingooien zonder uitbreken.
Dit was met de Formula tuned motor en 93/30 combo met nieuwe banden qua diameter.
Erg goed te doen:cool:

mvg Roy

we reden allebei met 29/93 verhouding en op rubber, ik met de f104x1 en michel met de f104. In de bochten had ik veel meer grip en kon strakkerere lijnen rijden, Michel had op het rechte stuk een stuk meer snelheid (alsof ie DRS opengooide) en ik bocht uit meer punch. Uiteindelijk kom je weer lekker bij elkaar in de buurt en sta je beide met een dikke grijns op de stelling.

@michel, die F104W voorzien van een f104 voorkant, pits eronder en tot woensdag!

Nou ik denk dat die nieuwe (F104W GP edition) wel aan de beurt komt

Grappig wist niet eens dat ik die besteld had voor de zaak.
Net even bekeken echt een mooi ding had het F1 verhaal ff niet gevolgd de laatste tijd zat nog met me hoofd in de Mini Z
Denk wel dat met de 21.5 brushless het me net te langzaam is
Daar gaat morgen ff een Corally 19T in reed ik vorig jaar mee met lipo ging als een kogel.
De 23t gaat er alleen op voor als ik is een DTC wedstrijdje ga rijden maar op de Mach is het rechte eind me net ff te saai lang.
Zie jullie morgen

Nou ik denk dat die nieuwe (F104W GP edition) wel aan de beurt komt

Grappig wist niet eens dat ik die besteld had voor de zaak.
Net even bekeken echt een mooi ding had het F1 verhaal ff niet gevolgd de laatste tijd zat nog met me hoofd in de Mini Z
Denk wel dat met de 21.5 brushless het me net te langzaam is
Daar gaat morgen ff een Corally 19T in reed ik vorig jaar mee met lipo ging als een kogel.
De 23t gaat er alleen op voor als ik is een DTC wedstrijdje ga rijden maar op de Mach is het rechte eind me net ff te saai lang.
Zie jullie morgen

sja, ik ga nog even wat vertanden denk ik, motor komt niet boven de 25 graden, die kan nog wel wat meer hebben ;-) topspeed op rechte stuk nu 49,8 met 29t pinion. Met een 27t pinion was het 47 km/u.

die f104W GP is echt een plaatje idd, alles zit erop wat je maar kunt bedenken geloof ik. Mooie McLaren mp4/6 erop en gaan ;-)

ondertussen de tf6 voorzien van verse inhoud in de dempers en volgende week maar eens die nieuwe Blitz XFR body proberen, schijnt het wel te doen :-)

Panne

Merkte gisteren na een accu-wissel dat de aandrijflijn niet soepel liep.
Beter niet verder mee rijden.

Thuis het probleem verder onderzocht, oorzaak blijkt in de Carson Bl electromotor te zitten. Draait niet soepel rond.

Electromotor ligt nu ter beoordeling bij de leverancier.
Zal geen namen noemen en nee is niet onze huisleverancier :cool:

Vermoed zelf een defect lager.

Zal nog een hele toer worden om morgen weer rondjes te draaien op de baan...

Nieuwe electromotor kopen is te makkelijk, ff de coulance en snelheid van deze leverancier afwachten :wink:

Ben geen moeilijke klant en altijd bereid om water bij de wijn te doen.

Edit: electromotor mag volgens mij niet binnen 2 draaiuren kapot gaan.

Euh... Moet je dat uberhaubt bespreken???

Ik zal je even helpen met een ontopic voorbeeld:

Merkte gisteren na een accu-wissel dat de aandrijflijn niet soepel liep.
Beter niet verder mee rijden.

Thuis het probleem verder onderzocht, oorzaak blijkt in de Carson Bl electromotor te zitten. Draait niet soepel rond.

Vermoed zelf een defect lager.

Zal nog een hele toer worden om morgen weer rondjes te draaien op de baan...

PUNT

Hopelijk kom je morgen weer rond! Succes!

Halewijn

Meters maken op de baan is mijn motto.

Als beginner ben ik zoekende naar goede leveranciers, niet kunnen rijden is kut en wie kan wel snel leveren en biedt goede service.

Oplossing is meerdere auto's, ga ik regelen ;-)

Sorry voor het gezeur en overdenkingen.
Lopende het seizoen gaan die 2e auto en reserve onderdelen er wel komen.

Ben momenteel nog even zoekende naar betrouwbare leveranciers om het wagenpark rijdende te houden :p

In plaats van meerdere rijdende auto's neer te zetten zou je je ook eens kunnen bedenken om eens te inversteren in GOED materiaal! Carson is nu niet bepaald een sterk merk maar zoals voor alles geld, you get what you pay for.

Zet maar meerdere auto's neer dan. Ze zullen allemaal uitvallen als je er low-budget spul in gaat zetten. Met goede spullen rij je langer en dat is een feit maar dat moet je maar zelf uitzoeken denk ik.

[mod]Ik hoop alleen dat je de winkelbesprekingen of aanleidingen ertoe tot een minimum tot niet houd...[/mod]

zo de old rusty 19T opgesnord die ga ik morgen de sporen geven ;)

dus ook de mannen met een F1 trek hem van de kast-plank en kom gezellig meerijden.
fun is het motto!
en natuurlijk mooie bodies haha

Wijze woorden Joost.

Ben wel van mening dat je beter met een mid-range RC auto kan starten, hou je het enigzins betaalbaar. Voordeel is dat deze categorie beter tegen een stootje kan dan het high-end spul en nog geen precisie afstelling vereist. Vind je het leuk en ben je goed geworden kan je altijd voor het dure pro spul gaan.

Vind het dan ook kort door de bocht om een Tamiya Euro cup gecertificeerd Carson setje als prullaria weg te zetten.
Produkten Muco webshop
Haertle Shop | CARSON 500906116 Brushless-Set Dragster Pro 12 Turn | Drehzahlsteller

Blok was niet kapot, maar zat vol zand :D

Vandaag wat zwaarder vertand gereden, Carson blok gaf geen krimp maar het spurgear rolde wel binnen 40 ronden over de baan. Spurgear borgings mechanisme aan gort. Nog wel een noodoplossing gemaakt met een afgeknipte bodyclip. Maar ook deze oplossing werkte niet meer na een rondje of 15.

Wel tot inzicht gekomen dat de snelheid best wel minder kan om pret te hebben. Met een top van 60 km/h is het ook leuk sturen, is nog steeds 600 km/h schaalsnelheid :cool:

Back