MACH ZAC "open club" Pro10 rijders... UNITE!!!

Heren Pro10 rijders!!!

Aanstaande zaterdag is ZAC wedstrijd nummer 3 en we missen nog een aantal Pro10 rijders dus iedereen weer even inschrijven en meedoen natuurlijk!!!!!

Het wordt vanaf vrijdag mooi weer dus het wordt knallen op de ZAC 3!!!!

Kortom, alle Pro10 rijders die de vorige twee ZAC wedstrijden ook mee hebben gereden... Kom op en schrijf je weer in zodat we weer een mooi gevuld Pro10 veld hebben!!!

Ja dat heb ik ook gehoord de vorige keer ja, maar waarom staan al die namen dan niet op de inschrijvingslijst???

Gisteravond de 3e ZAC gereden op de MACH... Het weer was voor de verandering echt weer eens GOED! Het was lekker warm met weinig wind dus niks aan de hand...

Het was een erg leuke en gezellige avond...

Let er wel even op dat iedereen zich voor de volgende ZAC weer ZELF moet inschrijven. Dit gebeurd dus niet meer automatisch!!!

Op naar de volgende ZAC mensen!!!

Joost.

Er is gevraagd om het minimum gewicht van de proten klasse te schrappen uit het regelement. Hopelijk stemt de wedstrijdleiding hiermee in. Ik heb nu rond 200 gram lood erbij moeten plakken...

Lijkt me een zinloze discussie halverwege het seizoen... Het is voor dit seizoen bepaald dat het 1200gr. is en dat zal het hele seizoen zo blijven. Voor volgend seizoen weer een nieuwe kans maar als het aan mij ligt blijft het gewoon 1200gr. Ik heb daar wel een aantal redenen voor maar dat wordt een erg lang verhaal om dat in één post te zetten...

Tja, met een F103 heb je al snel met Lipo dat je 200gr. te licht bent en er is idd niet veel ruimte om gewicht bij te plakken. Met mijn Pro10 en 4200 lipo's was ik ook 150gr. te licht. So be it...

Een hogere capaciteit LiPo is ook zwaarder dus dat zou al een hoop kunnen schelen. Het regelement schrijft voor dat er maximaal met 5500Mah gereden mag worden. Ik ben er dan meer voor om de capaciteit van de LiPo's te verhogen zodat men meer gewicht uit de accu's kan halen...

Voor dit seizoen kan ik je iig zeggen dat het gewoon 1200gr. is en blijft. Wat er volgend jaar gaat gebeuren weet ik niet. Daar zullen we het op de vergadering over moeten hebben...

Deze info dat het 1200gr. is en blijft komt trouwens direct van de wedstrijdleiding af dus erg betrouwbaar qua bron en ik verzin dit dus niet zomaar ter plekke ook al sta ik erachter so don't shoot the messenger ;)

Joost.

Laatst bewerkt:
Ik heb door storing niet mee gereden maar 1200 gram is voor mij ok weeg 1218 gram;). Maar ik begrjip dat iedereen voor een verlaging is naar de 1000 gram. de 1200 grams regel stamt nog uit de Nimh tijd met een regelement van pakweg 10 jaar geleden.

Ben wel ban dat Joost gelijkt heeft met dat de 1200 grams regel dit jaar gerespecteerd dient te worden.

gr

Stephan

Idd volgend jaar nieuwe kansen. Ben wel benieuwd op hoeveel jij dan het minimum gewicht wilt zetten? Er zijn ook auto's die wat zwaarder zijn namelijk. Ik hoef er maar 70 gram bij te plakken namelijk. Ik zit op circa. 1210-1220 gram (uit mijn hoofd) met 4800mah saddlepacks.

1200 grams regel!
stja jullie hebben gelijk als dit voor de meeste moeilijk word, maar goed moet zelf ook helaas 90 gram plakken.
laten we inderdaad maar eind seizoen hier maar is over bomen want het is te zwaar voor de huidige auto's vind ik.
vind zelf 1050 gram een mooie oplossing

Mijn auto is op dit moment iets van 1210gr. incl. 120gr. op de lipo's... Met een hogere capaciteit kan ik minder lood plakken...

Gewoon zwaardere componenten gebruiken, ontvangeraccu's bijplaatsen en dat soort dingen. Dan kom je al snel op een goed gewicht...

En zoals Michel al zegt, bij de volgende ledenvergadering een balletje opgooien over hoe we hierin het een en ander gaan oplossen... Misschien idd een mooie tussenweg tussen de 1000 en 1200gr. We'll see maar dit seizoen zal het echt gewoon 1200gr. blijven... Daar is niks meer aan te doen...

Joost.

Laatst bewerkt:
De GM gaat als de brandweer nu!!! Zeker resultaten geboekt afgelopen zaterdag, moet nog wel een paar kleine dingen fine-tunen maar dat komt goed... Ik denk dat ik aankomende woensdag, vrijdag en zaterdag op de baan ben ja... En jij?

zal waarschijnlijk vrijdag en mischien zaterdag. Kan ik mooi even testen hoe de gm gaat tegenover de tekin zonder verschil van merk motor etc. Wat is je rollout met de GM als ik vragen mag?

Pffff... Geen idee eigenlijk (echt slecht, I know). Maar we zetten dan wel even een zelfde roll-out erop bij beide auto's... Komt goed!

Back