MACH ZAC "open club" Pro10 rijders... UNITE!!!

Voorheen stelde Hans toch overdag een rijtijden besluit in? 10 min electo, 20 1:10 brandstof, 10 min electro, 20 min 1:8. (oid)
Bij de electro gold ook zo iets, modified en stock apart vanwege de snelheids en ervaringsverschillen.

Ben al een tijdje niet geweest, kan het zijn dat dit principe niet meer gebruikt wordt?

Overdag rijden er in proncipe weinig electro rijders dus kan best zijn dat het er bij in geschoten is de laatste tijd...

Maar ehh... Over de rijtijden van brandstof en electro genoeg nu denk? Weer even on-topic maar???

Joost.

Ik zat in het ketelhuis op het westergasterrein, even een filmpje pakken daar... Als alles mee zit wordt het aankomende week goed weer dus dan zullen er wel meer naar de baan gaan...

Joost.

Komt goed Stephan, als het mooi weer is woensdag dan neem ik meteen 's morgens al mijn spullen mee in de auto en rij ik 's middags meteen door naar de baan. Voor die bandendraaier zal je dan even contact op moeten nemen met Michel ofzo, die heeft er volgens mij eentje voor de F103...

Joost.

vandaag naar de mach geweest. In het kort: Ik reed met een 4.5t maar ik kwam snelheid te kort op het rechte stuk. Mijn snelheid was 82 km/uur. Motor 42 graden dus kan veel meer hebben. Ik zal mijn rollout moeten verhogen. Was op het laatst 31.88 of zoiets maar had geen andere pinion/spur om het te verhogen dus volgende keer maar weer. Snelste tijd was 17.5 ongeveer dus kan beter

Laatst bewerkt:
he Mannen,
zal me banden slijper meeneme.
ga zelf de eerste wedstrijd met de F1 op rubber rijden om me te meten tussen jullie op foam.
nu maar hopen dat er genoeg grip is heb er zin aan.
M

Laatst bewerkt:
Ehh Michel, ik wil geen roet in jouw eten gooien hoor en ik heb er geen moeite mee maar... Volgens mij staat er in het MACH ZAC regelement dat er met foam gereden moet worden in de Pro10 klasse...

Ik zou dit dus even met Niels de Z. opnemen voordat je je resultaten aan je neus voorbij ziet gaan wat zonde zou zijn...

[quote MACH website]Banden Pro-Ten
Bij Pro-Ten zijn alleen single stage foam banden toegestaan. Het merk is vrij.

Smeren is toegestaan mits reukloos.[/quote MACH website]

Joost.

Ik heb mij net ingeschreven maar nog geen meter gereden heeft er iemand een basis roll out voor mij voor een 10,5 motor.
Ga woensdagavond als het weer meezit ook even de eerste meters maken.
En wat Michel betreft gewoon mee laten rijden hoe meer zielen hoe meer vreugde.

Rob

Ik meen dat iets van 50-55 wel een redelijke roll-out was. Als het woensdag mooi weer is dan ben ik er ook Rob.

Joost.

Oke bedankt ik neem ook wel een bandenafdraaier mee moet alleen nog even een adapter voor Pro ten velgen hebben maar die bestel ik wel even bij The Border.

Rob

heb het net pas voor het eerst gelezen.
;)
heb nog helemaal geen ervaring met foam op de F1 alleen binnen.
maar goed kijk wel wat er besloten wordt.

nog wat wat is de verplaatsing voor een 10.5T ?

@joost
op wat voor verplaatsing zat jij met de 7.5t ?

Uit mijn Trinity topic:

Joost K. zei:
Thomas, ik heb gisteren met de Pro10 icm de Sphere Comp '07 en 7.5 X11 gereden en dat ging erg goed. Ik had de power-curve van de regelaar op 1! gezet uiteindelijk en toen kon ik redelijk gas geven haha...

Ik reed verder met standaard SMC IB4200 cellen en een roll-out van 46.68mm (78/19 > 61mm)* en daarmee had ik een rijtijd van 10-12 min.!!!

Op de MACH is 45-46mm roll-out dus wel goed om mee te beginnen maar ik denk dat het nog wel een stukje hoger kan met de 7.5. Ik zit zelf te denken aan een roll-out van 50mm ofzo maar dat ga ik woensdag weer proberen...

Joost.

* (spur/pinion > diameter achterwiel)

Ik hoop trouwens dat ik volgende vrijdag er ook bij kan zijn (misschien dat ik de middag gewoon vrij neem), hoewel ik de race op zaterdag waarschijnlijk niet zal rijden...

Laatst bewerkt:
ok een rollout tussen 35-38 zou theoretisch dus wel redelijk zijn. Speel wel eerst met de vertiming mocht dat nog niet afdoende zijn dan ga ik de rollout aanpassen en dan maar weer opnieuw testen.

17:00uur voor de electro rijders dus... Moet geen probleem zijn. Ik kom waarschijnlijk ook direct uit mijn werk dus...

JK.

Back