MACH ZAC "open club" Pro10 rijders... UNITE!!!

Of softcase wel of niet mag weet ik niet. Wel weet ik dat het bestuur van de MACH niet zo happig is op softcase lipo's. Vandaar dat er hardcase bij staat. Dit is ook niet een definitief regelement maar wel een goede indicatie van welke kant het op zal gaan.

Vorig jaar had ik van Hans begrepen dat softcase wel mocht, mits ik hem in een lipozak laadt en hij een beetje goed beschermd is in de auto.
 
Single stage compound is inderdaad een band die maar één hardheid heeft. Net even gekeken op de JACO en GRP site en voor Pro10 zijn er alleen maar single stage compounds dus dat zal het probleem niet zijn. In de 1/12 heb je die namelijk wel.

@thomas: Wat Hans vorig jaar heeft gezegd en wat het electro bestuur nu wil kan wel eens wat anders zijn dus voordat we een welles-nietes discussie hierover gaan starten. De vraag is doorgestuurd dus wacht dat even af a.u.b.!!!

Joost.
 
Wordt wel interresante cup... Allen aan de Pro10, kom ik aan met een F103-tje...

Zeg maar gewoon F103! Ik heb vorig jaar samen met Michel Nijman op de baan gereden. Ik met een 235mm Pro10/10.5/6cell en Michel met een F103/10.5/Lipo en dat ging nagenoeg gelijk op. Ik reed op 48mm rollout en hij op 46mm. Op het rechte stuk was ik iets sneller maar dat maakte hij weer goed in de bochten. Een F103 kan prima meekomen met alle andere chassis, niks mis mee... (en zeker jouw F103 15th anniversary!!!)

Joost.
 
Laatst bewerkt:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Joost Kuiper *** Associated RC10R5x *** Response GT1
- Alexander Fokke *** Associated RC10L2.5 *** Peugeot 905B
- Michel Nijman *** CRC Gen10x *** Toyota TS010
- Marco Martens *** Corally 10x NG *** Peugeot 905B
- Thomas Hamann *** Trinity Evolution 10 *** Associated Nissan
- Radbout van Klaveren *** CRC Gen10x *** Peugeot 905B
- Barry Buis *** n.n.b. *** n.n.b.
- Ronald Bestman *** n.n.b. *** n.n.b.
- Peter Vennius *** CRC Gen10x *** Peugeot 905B


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

ALMOST THERE GENTLEMEN!!! ALMOST THERE!!!

Joost.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn ZAC wedstrijden en dus alleen voor MACH leden lijkt me.... maar leden zijn altijd welkom hoor. De wordt met open armen ontvangen.....

Kannonne, de hele draad hoor je hem niet maar zodra die zich ergens tegenaan kan bemoeien...

Quote van JoostK:

"Of deze ZAC wedstrijden open zullen zijn weet ik niet of nog niet... Normaal gesproken zijn de ZAC wedstrijden niet open maar goed... Daar kunnen we het over hebben voor de Pro10... Je hoort er nog meer over als ik er wat over weet..."
 
Brand elkaar even lekker af per PM ofzo... Let's keep this ON-TOPIC please!!!

Ik heb nog geen antwoord terug van het bestuur dus nog even geduld op de antwoorden op de gestelde vragen...

We gaan iig de goede kant op mensen met deze klasse op de MACH... Als je nog iemand weet in je directe omgeving die niet zo vaak op het forum komt maar wel meedoet, laat het me even weten zodat ik die persoon erbij kan zetten...

Joost.
 
Okee, ik heb wat antwoorden terug gekregen vanuit het bestuur betreffende de vragen die gesteld zijn in vorige posts...

Maarre....zijn deze races nou open of alleen voor MACH-leden? Er staat hier namelijk een GenX10 235mm ongeduldig te trappelen.

groet,

Eric

*bestuur MACH*
De ZAC is een clubcompetitie. Ik moet dit in het bestuur overleggen hoe hiermee om te gaan. As. dinsdag 10 febr. hebben wij weer vergadering. Ik zal dit dinsdag bespreken.


Geldt hiervoor nou hetzelfde als voor de Nomac races? Dus softcase mag wel met wat extra bescherming?

*bestuur MACH*
Voor het lipo-reglement ga ik van hardcased lipo's uit. Dit puur vanwege de veiligheid. (Dit wordt in de meeste reglementen en clubs ook toegepast). Wanneer er 'allerlei' beschermingen bedacht gaan worden wordt het voor ons moeilijk zo niet onhaalbaar om consequent te blijven in wat nog wel is toegestaan en wat niet. Daarom trekken we 1 lijn: alleen hardcased lipo's.


Het regelement wat ik eerder al gepost heb is ook langs het bestuur gegaan en is goedgekeurd met die verstanden dat er nog wel wat richtlijnen komen v.w.b. de LiPo's maar dat zal spoedig komen denk ik.

Hier nog even een keer het regelement:

Motor: 10.5 brushless (merk vrij) of 19turns (merk vrij)
Battery: 6 cell NiMh or 7,4V LiPo (hardcase LiPo only)
Body: Group-C, GTP, GT, LeMans proto, F1, TC
Chassis: Pancar chassis
Drive train: 2wd, direct drive rear axle, diff. allowed
Width: Max. width: 250mm (at the rear wheels)
Wheelbase: Between: 228mm & 280mm
Weight: Race ready min. weight: 1200gr.
Tires: FOAM tires (single stage only)
Additive: Odourless tire additive allowed

En nog maar een keer de rijderslijst tot nu toe...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Joost Kuiper *** Associated RC10R5x *** Response GT1
- Alexander Fokke *** Associated RC10L2.5 *** Peugeot 905B
- Michel Nijman *** CRC Gen10x *** Toyota TS010
- Marco Martens *** Corally 10x NG *** Peugeot 905B
- Thomas Hamann *** Trinity Evolution 10 *** Associated Nissan
- Radbout van Klaveren *** CRC Gen10x *** Peugeot 905B
- Barry Buis *** n.n.b. *** n.n.b.
- Ronald Bestman *** n.n.b. *** n.n.b.
- Peter Vennius *** CRC Gen10x *** Peugeot 905B
- Edwin Nijenhof *** Tamiya F103GT *** Sauber Mercedes C11


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gaat de goede kant op zo!!!

Joost.
 
Laatst bewerkt:
nou hardcase saddlepack lipo's :-( . Ik snap dat niet, zo moeilijk is dat niet om te kijken naar 10 tot 15 auto's om te zien of er bescherming zit. Tevens zijn sommige met een oud chasis meteen afgeschreven vanwege de ruimte beperking van het chasis. Het is heel simpel en je kunt er zelfs richtlijnen voor opstellen. Bijvoorbeeld geen kunstof bescherming maar zeg 1,5 mm carbon plaatje gebruiken over de gehele lengte van de lipo. Heb je binnen 5 seconden gezien of het voldoet of niet. Ondoenlijk is het dus niet.

Even aangepast vanwege negatieve vibes, YES... we ....can! :-)
 
Laatst bewerkt:
Dan trek ik mijn Trinity terug... Hardcase lipos met een redelijke capaciteit (4000MAh+) passen eenvoudigweg niet in die auto. De achterste accuhouder is maar 45mm breed en accu's hoger dan 20mm krijg ik niet in mijn auto zonder het hele topdeck te moeten losschroeven waarna ik waarschijnlijk de schokdemper instellingen weer mag gaan zitten aanpassen...geen zin in. :( De Trinity zal ik wel voor RC LeMans en/of NOMAC races gebruiken.

Je mag mijn auto veranderen naar Tamiya Group C/Cross Toyota 88CV body als je wilt. Of het ding competitief is met een 19 turns aan boord zal ik wel zien...
 
Ik zal mijn aankomende RC10R5 ook compleet aan moeten passen Thomas om er fatsoenlijk lipo's in kwijt te kunnen... Ombouwen van het chassis geen optie???

Thomas, check PM aub...

Joost.
 
Laatst bewerkt:
Kannonne, de hele draad hoor je hem niet maar zodra die zich ergens tegenaan kan bemoeien...

Quote van JoostK:

"Of deze ZAC wedstrijden open zullen zijn weet ik niet of nog niet... Normaal gesproken zijn de ZAC wedstrijden niet open maar goed... Daar kunnen we het over hebben voor de Pro10... Je hoort er nog meer over als ik er wat over weet..."
Ik probeer alleen maar duidelijkheid te geven en de PRO 10 spreekt me ook aan om te gaan rijden volgend jaar.

Ik verschuil me niet zoals jij onder een fakke naam Vassago lekker makkekijk om iemand dan zo af te zeiken.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top