Madhouse rijdt Tamiya Cup

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Madhouse, 18 okt 2014.

  1. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Probleem is straks opgelost, ik bestel gewoon originele en dan kan er geen discussie ontstaan.
     
  2. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    De pakketbezorger kwam vanmiddag ook even langs met een pakketje uit Japan (binnen 1.5 week in huis):

    [​IMG]

    Na het uitpakken en de juiste rijrichting te hebben bepaald de banden om de velg gedaan (bandjes gaan zeer goed om de velg) en tevens een markering aan de binnenkant van de velg gemaakt zodat ik weet welk wiel waar moet.

    [​IMG]

    Straks alleen nog even lijmen :D
     
  3. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    In het verleden viel onder het gedoogd beleid, enkel de onderdelen van cosmetische aard, en/of met dezelfde functie als het origineel (denk aan spurs, pinions, aluminium onderdelen). Onderdelen in de gehele aandrijflijn, vielen niet onder het gedoog beleid, ondanks het misschien iets was met dezelfde functie (met uitzondering spurs/pinions), dus kortom alles wat een model schijnbaar/mogelijk sneller, of beter handelbaar zou kunnen maken tozv het origineel, zijn eigenlijk discutabel!!

    Hoe men tegenwoordig gedoogd, weet ik niet, in het verleden was het gedoogd beleid gericht om rijders niet op kosten te jagen, en de instap laag te houden, als ik nu naar de huidige rijder kijk, waar kennelijk kosten nog moeite gespaard wordt met upgrade’s, mag het best wel iets duidelijker/strenger worden wbt de naleving van de regelgeving!!
     
  4. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Zie deze qoute over hopups van een ander merk.

    Ik heb zojuist deze besteld '53792 TT-02 RC Universal Shaft Assembly' en het enige Yeah Racing op mijn chassis is de stuurinrichting maar die ga ik niet vervangen omdat de Tamiya echt veels te duur is. Ik neem de originele plastic stuurinrichting gewoon mee en word mijn auto afgekeurd (ik verwacht het niet want ik ben 1. niet snel en onervaren, en 2. zie qoute hierboven.
     
  5. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Misschien goed om Michael even te laten inhaken hierop.


    Het volgende is absoluut niet als persoonlijk aanval bedoeld, maar meer een aanzet tot denken (voor alle Tamiya Cup rijders!).

    Daarnaast moet ik zeggen dat de Tamiya Cup wordt georganiseerd door Tamiya Nederland & het de bedoeling is dat de spullen dan ook bij Tamiya Nederland vandaan komen, anders kan deze hele wedstrijd niet eens georganiseerd worden.

    De Tamiya Cup wedstrijden worden op locaties gereden van Nederlandse winkeliers die deze gratis aanbieden en ook Tamiya NL/Rapid Hobby steekt er flink wat in. Het is dan ook niet de bedoeling dat alles overal vandaan gesleept wordt om vervolgens gebruik te maken van de Tamiya Cup voorzieningen zonder eraan bij te dragen.
    Zonder Tamiya Nederland/Rapid Hobby en haar distributeurs geen Tamiya Cup...

    En dat zou voor iedereen zonde zijn, want hij is érg leuk!
     
  6. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Daar komt straks weer de eeuwige prijsdiscussie naar boven dat het in NL erg duur is en in het buitenland een stuk goedkoper. Zonder rijders natuurlijk ook geen Tamiya Cup en die kunnen het ook niet allemaal opbrengen om alles in NL te kopen. Het is een circel die doorbroken zou moeten worden door en Tamiya NL en de rijders. Daarnaast is het erg lastig te controleren waar iets vandaan komt.

    Ik ben ook geen heilig boontje want ja ik koop zelf ook wel eens wat in het buitenland (de banden en velgen scheelden gewoon de helft met NL en dat vind ik toch echt te veel) maar het gros gewoon in NL maar ik kijk wel waar het het goedkoopste is (gratis verzenden scheelt bijv. al weer een beetje).
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2014
  7. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Naar mijn gevoel zou het een grote verbetering zijn om enkel in 2 richtingen te denken.
    Richting 1, alle onderdelen (inclusief aluminium dampers) in de top stock toe te laten met hierbij verplicht de medium narrow radial banden te gebruiken.
    Richting 2, 1 bepaald type chassis/uitvoering toelaten met hierbij uitdrukkelijke vermelding van de toegestane opties en al de rest als illegale onderdelen te beschouwen.
    Uiteraard moeten alle onderdelen van tamiya zijn, en mss de aankoop van de wagen in Nederland of België verplichten.
    Dit zorgt voor een degelijke return naar de organisator/importeur en het blijft voor elke piloot gelijk.

    Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar richting 1, omdat dit dichter aanleunt bij een mogelijke opstap naar een hogere reeks.
    Dit is enkel mijn visie, je gaat toch nooit voor elke piloot goed kunnen doen.

    @Madhouse,

    Monteer je regelaar naar de kant van je batterij en gebruik short lipo's, hiermee ga je ook nog gewicht kunnen besparen en je wagen gaat beter gebalanceerd zijn.
    De short lipo's ga je ook in je F104 kunnen gebruiken.
     
  8. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb shorty LiPo's liggen, ik ga eens kijken wat dat oplevert.

    Hoe kun je je LiPo het beste vastzetten dan? De kans is groot dat hij gaat schuiven (er zal nog wat ruimte over blijven tussen LiPo en ESC).
     
  9. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Omdat de lipo dikker is dan de nicad / nimh packs, klemt de beugel over de accu de boel op zijn plek. Althans, bij de TT-01. Volgens mij bij de 02 ook. Anders helpt tape, veel tape! Ik meen dat vele cuprijders hun accu getaped hebben. Laden in de lipozak vergt dan wat meer werk, maar het is te doen.

    Hugo
     
  10. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Morgen maar eens gaan puzzelen met de ESC naar de andere kant. Als dat goed werkt dan komen er 2 normale LiPo's te koop te staan en koop ik er nog een 3e shorty bij.

    Hier nog een klusje waar ik best tegenop zag maar me uiteindelijk heel makkelijk is vergaan. Je pakt een Axe deo bus en deze draai je om en op het ronde gedeelte pas precies de rand van de velg en kun je dus de band naar beneden drukken. Even met secondelijm er door en klaar ben je.

    [​IMG]
     
  11. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Je kan hiervoor 2 sleuven in je chassis maken, zodoende kan je met tape werken en kun je de batterijplaat en steunen weglaten (weer gewichtsbesparing).
    Veel ruimte tussen je regelaar en batterij ga je niet hebben, er wordt wel meer ruimte bekomen met het monteren van een TEU-302BK regelaar (deze is kleiner dan TEU-105BK regelaar)
    Hieronder zie je hoe de elektronica in mijn TT-02 is geplaatst.
    [​IMG]
     
  12. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ziet er goed uit! Ik ga morgen puzzelen. Sleuven maken in mijn chassis zie ik niet zo zitten dus doe het voorlopig even met de klem. Zal gelijk de juiste connectoren op de regelaar solderen, is wel zo makkelijk.
     
  13. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Volgens mij mag je het chassis (de badkuip) toch niet modificeren, behalve dat je de bij de TT-01 de randjes eraf mag halen om vierkante lipo's passend te maken?

    Mvg
    Marcel
     
  14. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Dat heb ik ook gelezen Marcel, staat inderdaad in de reglementen.
     
  15. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Sleuven in een chassis maken is geen modificatie, enkel een oplossing om je batterij vast te maken net als men de randjes bij het TT-01 chassis verwijdert om een ander type lipo te kunnen gebruiken.
    Hier word voor het TT-02 chassis juist hetzelfde gedaan, er word ook materiaal verwijdert om een ander type batterij te kunnen gebruiken.
     
  16. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Nouja, voor mij niet van toepassing, ik ga niet aan de kuip rommelen. De shorty LiPo past er zo ook in met ESC en dan maar de beugel er over. De connectoren van de motor ga ik overigens niets aan doen, ik heb geen zin om met de TC een soldeerbout mee te nemen om de TC motor te solderen. Gebruiken jullie ook de standaard connectoren?
     
  17. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
    Zo heb ik mijn TT02 ook opgebouwd (wel met minder blauw), met een kleine aanpassing na weging op de Sky weegschaaltjes. Hierbij bleek dat ik de shorty accu juist voorin moest leggen voor een juiste balans. Kan ook zijn dat dit is doordat ik een vrij zware servo gebruik. Normaal zou ik de shorty ook achterin leggen.

    Simpele oplossing om de shorty accu vast te leggen als deze achterin ligt, is een gaatje boren in het chassis net voor de accu en daar een verzonken boutje van 15mm door te monteren. Vulringen en een moertje erop en klaar, de accu kan niet meer verschuiven bij een aanrijding. Bij een shorty moet je de zijkant aan de kant van de cardanas een beetje opvullen anders loopt de accu aan. Op deze manier kun je gewoon de accuhouder blijven gebruiken.
     
  18. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb ook nog plak antislip rubber (niet heel dik), daar zou ik ook nog iets mee kunnen doen. Het weegt bijna niets namelijk dat spul en is zeer effectief. Uiteraard nog wel de beugel blijven gebruiken.

    Hmmmm iemand 2 normale LiPo's kopen? :D
     
  19. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Vertel.....ik heb sinds 2004 nog nooit een Tamiya-cup bij een winkelier gereden.....altijd op clubbanen. Of heb ik iets gemist ;-)
     
  20. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837

    Niks gemist hoor, het is weer eens een staaltje reclame maken voor de "eigenzaak", door te pronken met andermans veren...:rolleyes:..;)
     

Deel Deze Pagina