Madhouse rijdt Tamiya Cup

Ik blijk dus geen 0.5mm spacers te hebben die een gaatje hebben van 5mm dus dat gaat niet lukken nu. Ik zit nu op 184mm en dat lijkt me redelijk.

Dit is het resultaat

Ferrari458.JPG

Morgen alleen nog solderen en aankomende week nog een achtervleugel op de 458 en dan ben ik echt helemaal klaar (er valt vast nog wel wat te bedenken :D).

Is dat gewoon een setje (assortimentje) wat je koopt? Staat weinig info bij namelijk.

Edit: wel een vage site, geen algemene voorwaarden en verzendkosten aangegeven.

Je moet Centax shimringen hebben
ABC-rc-Shop

Dit zijn 5x10 ringen in de dikes van 0.1mm t/m 0.5mm

Persoonlijk zou ik deze ringetjes niet nemen, reden daartoe is dat de afmeting eigenlijk iets te groot is.
De diameter van de lager is ook 10mm, dit betekend dat zo'n ringetjes ervoor kan zorgen dat het druk kan uitoefenen op de kleinste en grootste ring van je lager.
Welk ervoor kan zorgen dat je lager niet kan werken zoals het hoort, bvb bij de buitenste wielen in de bocht, hierbij word het buitenste wiel naar binnen gedrukt.
Betekenend dat de ringetjes op zowel de kleinste en grootste ring van je lager druk gaat uitoefenen met mss geen al te goed effect op de wegligging.

Dit is gewoon mijn mening, dus niet bindend;)

Ik heb de regelaar omgedraaid en het soldeerwerk is ook gedaan. Ik heb op de motor 3.5mm connectoren gesoldeerd en dat ga ik ook doen op de TC motor, lekker makkelijk wisselen zo.

Hmmmm vanaf nu wordt het saai :(

Ik heb de regelaar omgedraaid en het soldeerwerk is ook gedaan. Ik heb op de motor 3.5mm connectoren gesoldeerd en dat ga ik ook doen op de TC motor, lekker makkelijk wisselen zo.

Hmmmm vanaf nu wordt het saai :(

Saai?????
Nu komt het leukste, het trainen en het verbeteren van je setup en je rondetijden.
Er valt nog genoeg te proberen om de ideale setup te vinden.

Helemaal mee eens hoor :D

Volgende week zondag lekker rijden. Ik kan helaas niet iedere week (hooguit 2x in de maand) maar ik ga mijn best doen. In februari ben ik er helemaal klaar voor.

Ik heb overigens net de shims besteld en heb ook gelijk maar de 2.5 degree rear uprights besteld voor de TT-02.

Helemaal mee eens hoor :D

Volgende week zondag lekker rijden. Ik kan helaas niet iedere week (hooguit 2x in de maand) maar ik ga mijn best doen. In februari ben ik er helemaal klaar voor.

Ik heb overigens net de shims besteld en heb ook gelijk maar de 2.5 degree rear uprights besteld voor de TT-02.

Nu nog achteraan de verandering aanbrengen om ook camber te kunnen instellen en je bent helemaal klaar om er voluit tegen aan te gaan;)

Hier zijn een paar fotootjes van mijn TT-02 met camber regeling achteraan.

Hiervoor heb ik de Rocker nut van een TA06 IFS systeem genomen, aan elke kant 2x een spacer van 5x0,5mm, een spacer van 3x2mm, een langere vijs van minstens 16mm (dacht ik) en een ball nut.

Die aanpassing laat ik nog even voor wat het is maar hou hem zeker in mijn achterhoofd. Eerst kijken hoe het zo rijdt en dan eventueel later nog wel wat aanpassingen.

Back