Madhouse rijdt Tamiya Cup

Het lijkt er toch op na het lezen van het artikel dat ik achterin ook de camber modificatie moet doen. De standaard armen passen volgens mij niet meer zo te lezen.

Om niet Hugo's topic te vervuilen stel ik de vraag voor de TT-02 in mijn eigen topic. Welke pinion/spur zou ik het beste kunnen gebruiken bij MRC Vianen (http://mrcracing.nl)? Ik ga daar de 16e rijden voor het eerst en wil daar misschien wel vaker gaan oefenen als voorbereiding op de eerste (is ook bij MRC) Tamiya Cup wedstrijd.

Is er iemand die nog antwoord wil/kan geven op bovenstaande?

In het algemene TT-01 topic werd al een 27/64 combi genoemd. Ik ben hier nog niet zo in thuis dus vertrouw graag op de mensen die er verstand van hebben.

Ik vrees van niet, in mijn topic en in het algemene 01 topic weinig reactie.

Maar wat ik heb verzameld:
Voor mijn 01 wordt 23/58 (6,56) of 24/58 (6,28 ) aangeraden.
Voor een 02 is dat 25/64 (6,66) of 26/64 (6,40) of 27/64 (6,16).

Hugo

Laatst bewerkt:
Ik heb sowieso een 24t en 25t en pinion en de 64t spur dus ga het daar eerst mee proberen dan en kijken hoe het gaat. Gaandeweg zullen we er wel achter komen wat zou moeten werken en een 26t en 27t is zo besteld :D

Ik zou dus deze nodig hebben voor op de Spur (51356 06 Spur Gear (64T))
- 54228 Fluorine Coated 06 Module Pinion Gear (26T, 27T)

Weet iemand welke 24T en 25T ik dan nodig heb? Ik heb nu 50477 maar volgens mij passen die niet op de 64T spur?

Ik zou dus deze nodig hebben voor op de Spur (51356 06 Spur Gear (64T))
- 54228 Fluorine Coated 06 Module Pinion Gear (26T, 27T)

Weet iemand welke 24T en 25T ik dan nodig heb? Ik heb nu 50477 maar volgens mij passen die niet op de 64T spur?

Alle door u vernoemde pinions zijn te gebruiken met de 64T spur.

Dat is mooi, dan is dat probleem ook uit de wereld. Ik heb net ook de 26T en 27T er bij besteld dus ook dat stukje kunnen we weer afsluiten. Ik heb tevens de eerder door jou genoemde servo mounts besteld zodat die ook weer 3mm naar voren komt.

De auto kan ik straks nergens meer de schuld van geven, enkel mijn eigen stuurmanskunst :D

Uit het boekje van 2014 over de Stock / TT klasse:

Tandwiel verhouding: De maximale tandwiel verhouding voor de TT01 is 25 op 55. Dit is 1:5,72
De maximale tandwiel verhouding voor de TT02 is 29 op 64. Dit is 1:5,74 Dit is te realiseren door de TT02 High speed gear set (54500) te combineren met Spur gear 64T (51536).

Voor de outdoor circuits gebruik ik 29-64, indoor 26-64, op de Carson cup motor.
Overigens kun je ook stalen tandwielen van Carson gebruiken, die gaan veel langer mee dan de aluminium van Tamiya.
Wel opletten dat je 0.6Module neemt, 48dpi lijkt er op maar past niet.

Dat is bruikbare informatie ErikJan, bedankt! De info uit het boekje had ik al gevonden en was eerst in de veronderstelling dat je alleen de 29/64 combi mocht gebruiken maar ik was vergeten het woordje 'maximale' te lezen :D

Ik heb nu de Tamiya 26T en 27T tandwielen besteld (de rest had ik al) maar zal zeker kijken naar de Carson als ze op zijn.

De draagarmen zijn al een tijdje op markt en worden op de TA05IFS gebruikt.
De damper stays zijn nieuw dus dat is ffies afwachten.

Mvg Roy

Ik heb nu genoeg parts om een 2e TT-02 chassis in elkaar te zetten, dat ben ik nu dus ook aan het doen. Ik mis een paar dingetjes maar de onderdelen in Japan zijn niet zo duur. Heb ik een nagenoeg nieuw 2e chassis welke ik wel tot een S kan ombouwen ofzo :D

Back