M27 x 1, wat ga je daar mee maken?
Bij de verdeeltafel die Jeroen en ik hebben was de klem van de schaar K_T.
Ik heb afgelopen tijd naar meerdere oplossingen gezocht, maar niets wilde fijn werken.
Tot mijn laatste idee.
Messing op 27mm afdraaien en schroefdraad snijden en vervolgens uitdraaien zodat er een schroefdraadbusje ontstaat.
Dat snijden was wel even een dingetje want de snijplaat wilde er elke keer scheef opdraaien (maar het is mij ook een joekel van een snijplaat !!).
Maar het is mij uiteindelijk gelukt (de aanhouder wint).
Vervolgens uitdraaien op de gewenste grote (21mm).
Toen de moer uitdraaien op 25,5 en de tap erdoor, dat ging in één keer goed.
De moer verder bewerken en even kartelen en afsteken.
Het busje met M27 schroefdraad voorzien van schroefdraad voor een borgschroefje.
Monteren op de verdeeltafel en hopla klaar is de schaar blokkering.
Na elke bewerking de handel verplaatsen, moer even lossen, schaar verdraaien en de moer weer aandraaien.
Misschien dat het al bestond, maar daar was ik dan niet van op de hoogte.
Het werkt prima en misschien dat ik met deze oplossing meer mensen op een idee breng.
(M27 x 1 wat doe je ermee? Nou dit!!)
Fijne paasdagen en de groetjes,
Ruud.
Bij de verdeeltafel die Jeroen en ik hebben was de klem van de schaar K_T.
Ik heb afgelopen tijd naar meerdere oplossingen gezocht, maar niets wilde fijn werken.
Tot mijn laatste idee.
Messing op 27mm afdraaien en schroefdraad snijden en vervolgens uitdraaien zodat er een schroefdraadbusje ontstaat.
Dat snijden was wel even een dingetje want de snijplaat wilde er elke keer scheef opdraaien (maar het is mij ook een joekel van een snijplaat !!).
Maar het is mij uiteindelijk gelukt (de aanhouder wint).
Vervolgens uitdraaien op de gewenste grote (21mm).
Toen de moer uitdraaien op 25,5 en de tap erdoor, dat ging in één keer goed.
De moer verder bewerken en even kartelen en afsteken.
Het busje met M27 schroefdraad voorzien van schroefdraad voor een borgschroefje.
Monteren op de verdeeltafel en hopla klaar is de schaar blokkering.
Na elke bewerking de handel verplaatsen, moer even lossen, schaar verdraaien en de moer weer aandraaien.
Misschien dat het al bestond, maar daar was ik dan niet van op de hoogte.
Het werkt prima en misschien dat ik met deze oplossing meer mensen op een idee breng.
(M27 x 1 wat doe je ermee? Nou dit!!)
Fijne paasdagen en de groetjes,
Ruud.
Laatst bewerkt: