Man TGX26 540 6x4 flatbed en Aanhanger

Hoi Rolf, mijn filmkunsten zijn beperkt ook de middelen, slechts een mobieltje..maar zal mijn best doen...

Vanavond de stickers aangebracht en de Beier config afgemaakt...later deze week, wanneer de aanhanger bekabeld en aangesloten is, volgen de foto's.

even een cliffhanger...

Vanavond de goesting gevonden om de aanhanger te doen, de bekabeling is vrij netjes uitgevallen...ik maak vorderingen

De Beier en batterijen passen keurig tussen de chassisbalken en steken niet uit dus mooi uit zicht

IMG_20210420_225806.jpg

Eerder in dit verslag kreeg ik de opmerking dat de IR overbrenging vanwege het feit dat deze niet in het midden van de truck zat niet zou lukken.
Ik had al ervaring met dezelfde configuratie opgedaan met mijn eerste truck. ( zie verslag voor de liefhebbers: https://www.modelbouwforum.nl/threads/ombouw-grand-hauler-naar-bakwagen.266587/)

Ik had er dus vertrouwen in en zoals verwacht werkt het perfect.
Maximale uitslag van de triangel naar links en rechts...IR werkt perfect

IMG_20210420_225356.jpg

IMG_20210420_225416.jpg

Kleine impressie van het totaal plaatje... dus zijn nacht / kunstlichtfoto's dus zo snel mogelijk een daylight fotoshoot en aan mijn vrouwtje vragen om te filmen. De zender bedienen en filmen tegelijk gaat me niet lukken met twee handen

IMG_20210420_230307.jpg

Tot zover ...wordt vervolgd.

De laatste details afwerken zoals de lading verzinnen en maken en dan is dit project afgerond.

Al met al was dit een leuk project, meer ervaring opgedaan met Europese trucks en ik moet toegeven dat ze mijn voorkeur hebben.

Deze zal over een poosje in de verkoop gaan, zal plaats moeten maken voor mijn komend project, ik kan ze niet allemaal bewaren...meer daarover in het komende topic

Laatst bewerkt:
Effe een vraagje Leon, hoe gaat het achteruitrijden met jou aanhanger?
Ik heb soort gelijke aanhanger maar met mijn chauffeur kunst bakte ik daar niet veel van.
Heb je iets met de triangel gedaan?

Effe een vraagje Leon, hoe gaat het achteruitrijden met jou aanhanger?
Ik heb soort gelijke aanhanger maar met mijn chauffeur kunst bakte ik daar niet veel van.
Heb je iets met de triangel gedaan?

Achteruit rijden met deze combi is vooral gedoseerd sturen anders schaart de combi heel snel, twee draaipunten ipv één met een trailer dus kleine hoeken

Gisteren avond en vandaag verder gegaan met de lading...binnen schotjes van wijnkistjes, verf roerstaafjes van Karwei en diversen..

Alles met kettingen vast gezet

Dit project kan beschouwd worden als klaar ( behalve misschien nog een paar plekjes verf aanstippen )

Ik hoop dat ik jullie niet verveeld heb met dit project
IMG_20210425_162125.jpg
IMG_20210425_162138.jpg
IMG_20210425_162148.jpg
IMG_20210425_162245.jpg
IMG_20210425_162314.jpg
IMG_20210425_162356.jpg

Op naar het volgende project

En degene die ermee kunnen rijden zweren erbij!

Hallo Mark,

Ik kan redelijk goed met een 1:1 bakwagen met aanhanger rijden, ook wel achteruitrijden en als het lastig wordt dan de aanhanger even op de kop nemen, dit zie tegenwoordig nauwelijks meer.
Vroeger deden we dit vaker, omdat we toen nog geen stuurbekrachtiging hadden.
Maar ik rij toch liever met de Volvo FH 16 trekker met de Goldhofer dieplader. (1:1)

Wat wordt/ben ik al oud hé !
SMILEY OUDE MAN 1.png

Met mijn Volvo F 12 bakwagen met aanhanger 1:14 vind ik het toch best lastig met de afstandbediening.
Een stick bedienen is toch anders en lastiger, dan het stuur in de handen hebben.

Back