Manual / bouwverslag DJI flame wheel F550 + instellen Naza Controller + GPS upgrade + demo en uitleg

Beste Forum,

Heb weer een vraagje. Ik heb het starten van de motoren op intelligent mode gezet in de Naza assistent software. Is het dan normaal dat als ik de throttle stick volledig naar beneden breng, de motoren uitschakelen ?

Mvg

Kim
 
Vind het raar waarom je dan in intelligent mode de CSG moet gebruiken om de motoren te stoppen. In de uitleg van DJI staat dat enkel in de immediately mode de motoren stoppen bij throttle stick onder de 10%.

mvg

Kim
csc.jpg
 
Vraagje over de GPS kalibratie..
Failsafe staat ingesteld als zijnde 20 meter omhoog klimmen en terugkeren naar 'home', dus de plek waar je begonnen bent.
Nu ben ik net aan het vliegen geweest. Voorafgaand eerst de GPS gekalibreerd. Horizontaal en vertikaal om zijn as draaien.
Na een tijdje gevlogen te hebben, de failsafe maar eens uitgeprobeerd.
Hij klom keurig naar een meter of 20 hoogte, vloog terug naar zijn ''home'' positie, en begon daar heel langzaam te dalen tot hij weer op de grond stond en de motoren uit schakelden.
Werkt dus grandioos mooi! :D

Maar moet je nu elke keer dat je gaat vliegen de GPS op zo'n manier kalibreren? En ook als je van accu wisselt? Of is dat nu eenmaal klaar, en stelt hij de home positie volgende keer automatisch in op de plaats waar je staat als je de accu aankoppelt?
 
Ik vind het juist vervelend dat de motoren niet onmiddelijk stoppen als je de stick op 0 zet. Dit was vroeger mijn reflex als de (helicopter) ergens tegenaan ging vliegen bij laag hooveren.
Ik heb nu toch al vier propellers vernietigd.
Bob.
 
Even gedrag van motoren starten en stoppen op "immideately". zetten ipv intelligent.
Maar ook hier zijn weer voor en nadelen van, lees ze even goed voordat je een keus maakt!


Vraagje over de GPS kalibratie..
Failsafe staat ingesteld als zijnde 20 meter omhoog klimmen en terugkeren naar 'home', dus de plek waar je begonnen bent.
Nu ben ik net aan het vliegen geweest. Voorafgaand eerst de GPS gekalibreerd. Horizontaal en vertikaal om zijn as draaien.
Na een tijdje gevlogen te hebben, de failsafe maar eens uitgeprobeerd.
Hij klom keurig naar een meter of 20 hoogte, vloog terug naar zijn ''home'' positie, en begon daar heel langzaam te dalen tot hij weer op de grond stond en de motoren uit schakelden.
Werkt dus grandioos mooi! :D

Maar moet je nu elke keer dat je gaat vliegen de GPS op zo'n manier kalibreren? En ook als je van accu wisselt? Of is dat nu eenmaal klaar, en stelt hij de home positie volgende keer automatisch in op de plaats waar je staat als je de accu aankoppelt?

Niet lullig doen maar heb je de manual wel gelezen, of mijn bouwverslag ?, want daar staat ALLES in wat je nu vraagt.

Om toch nog even ontopic te blijven....

Calibreer de gps/compas als je iets nieuws op de copter hebt, (ander type accu, payload gimball, fpv zender, cam/ etc) of een ander COG hebt, of anderzijds iets anders hebt dan voorheen.

Calibratie is enkel dan opnieuw nodig.

Mvrg: emil
 
Beste forum,

Wat is eigenlijk het nut dat de motoren onder de 10% throttle uitschakelen ? Ik ben bang als beginneling, per ongeluk de throttle onder de 10% te brengen en de copter uit de lucht dondert. Ik dacht evt. dmv een switch een tweede throttle-curve te selecteren, zodat je tijdens het vliegen in open veld en op grote hoogte niet onder de 10% kan. Bij het landen kan je dan de switch afzetten en de motoren stoppen. Of houd deze methode bepaalde gevaren in die ik over het hoofd zie ?

Mcg

Kim
 
Ja, wat als je ergens tegenaan botst ?, op de kop ligt ?
Btw zit ook nog verschil tussen de lite en de v1 en v2... de v2 heeft software dat als je meer dan zoveel graden omvalt hij de motoren stop zet.
 
Met heli's doet men dat over het algemeen ook zo. Zeker als je een tweede throttle curve kan inschakelen lijkt me dat geen probleem. Zoals met de naza in atti modus merk je aan de stick niet echt wanneer die op z'n snelst daalt (overigens, wil je snel naar beneden dan kun je beter naar acro/manual schakelen en laten duiken ;) ). Zo zag ik hier op het forum ook een filmpje van iemand waarbij de motoren stopten en hij ze niet op tijd weer kon starten.

"Ja, wat als je ergens tegenaan botst ?, op de kop ligt ?" zo snel mogelijk de schakelaar omhalen :)
 
Dan moet je daar wel aan denken in the heat of the moment... Iemand die juist vanwege dit feit dus de "naza motoren stop" anders wil hebben, denk dus ook niet aan het feit dat je meteen het gas er weer op moet doen (imm mode) of een csg commando moet geven (intel. mode) dus denk je da tise dan wel denkt aan die schakelaar ??? NOPE!

hahahahaha
 
Ach, dat is allemaal wel aan te leren, kwestie van wat je gewend bent. Juist 'stick naar beneden' was iets dat ik met de cp-heli's moest afleren omdat je 'm dan nog sneller tegen de grond stuurt.
Als je een 3d multirotor gaat vliegen dan is dat net als met de heli's en wellicht handig als je gewend bent een schakelaar om te zetten.
 
hallo, vandaag ook aan het programmeren geraakt' is namelijk toch wat anders dan een kk boardje.
Ik heb de laatste software op mijn pc geinstalleerd nazam assistant 2.20
ikzelf bezit een naza m V1 met gps.

ik heb practisch alles ingesteld zoals hier in het topic aangegeven, echter zit ik nog met enkele probleempjes.

de gps calibratie lukt niet, ik heb alle mogelijke tips die hier staan geprobeerd maar ik geraak niet in de calibratie mode.

ook lukt de filesafe niet. Ik heb een futaba t9cp super zender met assan module en een assan 8kanaals ontvanger. de zender staat op ppm ingesteld.
zet ik de zender af dan gaat hij naar manual mode.

ik heb rechts een 3way schakelaar ingesteld op manual/atti/gps en links heb ik een 3way ingesteld op off/course lock/home lock.

in tegenstelling tot mijn kk beginnen hier ook alle motoren te draaien wanneer ik hem arm. zet ik op atti mode de gashendel dicht vallen de motoren uit...( ik denk dat de vorige discutie hierover gaat...

hulp indien mogelijk? natuurlijk moeilijk vanop afstand:)
groeten
 
de gps calibratie lukt niet, ik heb alle mogelijke tips die hier staan geprobeerd maar ik geraak niet in de calibratie mode.

Hoe vaak gooi je de schakelaar heen en weer ? Bij mijn lite gaat hij naar kalibratie als ik 7 keer heen en weer schakel en dan stop, bij de Naze N v2 noet ik 11 keer schakelen en dan stoppen voordat hij in kalibratie gaat.

ook lukt de filesafe niet. Ik heb een futaba t9cp super zender met assan module en een assan 8kanaals ontvanger. de zender staat op ppm ingesteld.
zet ik de zender af dan gaat hij naar manual mode.

Bij de spektrum moet je binden terwijl je throttle op 50 % staat en de schakelaar voor failsafe aan staat. Misschien moet je de failsafe ook eerst op een switch zetten en dan binden voor failsafe.


in tegenstelling tot mijn kk beginnen hier ook alle motoren te draaien wanneer ik hem arm. zet ik op atti mode de gashendel dicht vallen de motoren uit...( ik denk dat de vorige discutie hierover gaat...

Niks aan te doen, dit hoort zo :-)
 
oke check probleem 1 en 3 zijn normaal opgelost.
de file safe nog niet (en een knop return to home ook nog niet)

ik heb het hier in het draadje idd zien staan dus zender gas op+-40% zetten en aanzetten, dan de quad aanzetten, en dan neemt hij die 40% als file safe, maar ik kan nergens een knop instellen in de zender voor file safe... in de manual van de zender staat enkel op pcm...
 
gisteren gemaidend, vliegt zeer stabiel moet ik zeggen! echter voor de rest nog niets uitgeprobeerd, alles op manual, wel zeer wendbaar(mss wat expo instellen?)

hij staat op een hoger landingsgestel wat soms wel wat vervelend is tijdens landen, hij springt soms wat en dan valt hij om, maar als de motoren dan nog draaien op gasstick dicht...

ik denk dat ik met die failsave en return to home en altitude hold nog wat moet doen, maar dit krijg ik nog niet aan de praat. heb al een zoekertje geplaatst of er in de streek iemand is die me hiermee kan helpen, zelf uitzoeken is een mogelijkheid, maar uitgelegd zien is denk ik veiliger:)

als ik de software opstart krijg ik wel telkens een foutmelding:

Knipsel.JPG

op de zender staat ppm ontvanger(maar het is 2.4 assan) zet ik hem op pcm werkt hij niet. je zou dan denken, ik moet hem op in de software op ppm zetten, maar dan gaan de balkjes niet heen en weer met de stickcontrol. enkel bij traditionele ontvanger doet hij dit, maar dan staat die melding rechtsonder daar...
 
tijdens het dalen is mijn f550 erg onstabiel. hij wankelt de hele tijd totdat ik weer gas bij geef en dan is ie meteen weer stabiel.
heb ik nu een te hoge of te lage gain? heb zelf al paar andere instellingen geprobeerd maar kom er nog niet uit.

(huidige instelling)
Naamloos.png


Alvast bedankt
 
Hallo heren,
Ik zal me eerst voorstellen mijn naam is sukru ben 36 jaar ik vindt dit echt een super forum. Heb al diverse dji f550 flameweels gehad maar nooit zelf gebouwd. Nu heb ik er een compleet zelf gebouwd met behulp van jullie site. Nu loop ik alleen tegen een paar problemen op hopelijk kunnen jullie mij erbij helpen. Ik heb de naza v1 met de v-sen filght controller t-motor 650kv en opto 30a esc en 11 inch props als ik hem start en rustig laat draaien doet hij erg raar (happerend) en als ik wil stijgen lijkt net alsof hij gaat kantelen zouden jullie mij hierbij aub kunnen helpen. Alvast bedankt
 
Hoi vroeg me af of er hier ook mensen zijn die me kunnen helpen met het afstellen van de drone f 550 op de frsky taranis xlite .
Kom er niet helemaal uit
 
Back
Top