Manual / bouwverslag DJI flame wheel F550 + instellen Naza Controller + GPS upgrade + demo en uitleg

Kim,

als je om te starten de 2 sticks linksonder moet zetten dan staat 1 servo verkeerd in gesteld.

controleer in de setup software de stick bediening, wijzig de reactie desnoods.
 
Volgens het bouwverslag moet je toch zo de motoren starten, of zie ik het verkeerd ?

CSG/CSC Codes. Commands Stick Combinations

Manieren om een CSG/CSC te geven. Dit word gebruikt om de motoren te starten en of te stoppen in de verschillende methodes.


Vriendelijke groet

Kim
 
Kim de naza heeft een beveiling dus bij half trottle stijgt hij pas op en op half trottle in de lucht houd hij de hoogte vast.

en heb me niet verdiept in het afstellen van de voltage maar lijkt me.goed. ik heb osd dus let er niet op;-)
 
Even verbetering:
Naza V1 (eigenlijk de classic) doet dit enkel met de v2 software...
Classic Met de oude 1.8 ass software is het zowat gelijk aan de lite. (ook qua functies)
 
Beste forum,

Er is me nog iets niet duidelijk. Ik lees soms dat ze de failsafe inschakelen met de flight-mode schakelaar. Maar welke stand van de schakelaar is dat dan ? In de naza assistent schakelt deze van GPS naar Atti en vervolgens naar Manueel.

Welke van de drie is de failsafe ?

Mvg

Kim
 
Geen...
Sommigne pakken dan de "manual ervoor",, (pas na de gps calibratie!) (pas epa aan om dit te bereiken)
Of zetten een aparte mix en zetten die op en schakelaar.
 
Emil wat raad jij aan om deze in te stellen ? Via de flightmode schakelaar en dan stand manueel op failsafe brengen door met de zender de eindpunten te verzetten of met een aparte mix op een schakelaar. Met dit laatste heb ik eigenlijk totaal geen ervaring hoe je dit moet instellen op de T14SG.

Alvast bedankt voor de hulp

Kim
 
Lastig... Voor velen is manual gelijk aan een instant crash.. Hoewel ik denk dat het beter is OOK manual te moeten kunnen vliegen is Atti wel het MINSTE wat je moet kunnen.


Vanuit dat opzicht , zeg ik, leer manual vliegen wil je dit niet, dan gebruik hem maar voor failsafe. Want als je hem per ongeluk in manual zet, crash je toch ;) Zo heeft dat nog een functie...
 
Manual / bouwverslag DJI flame wheel F550 + instellen Naza Controller + GPS u...

Je kunt hem ook zo instellen dat je niet in manual komt met de 3 standen. Failsafe hou ik liever apart op een switch buiten dit schakelaartje om. In de failsafe kom ik met die switch vanuit elke modus

Kwestie van smaak en wat je gewend bent. Wel voor elk model hetzelfde... De autopiloot in jezelf wil eenvoud
 
Ok Emil. Ik begrijp wat je bedoelt. Voor de testvlucht ga ik pos 3 van de mode-switch op Atti zetten ipv Man, zodat ik deze niet per ongeluk op Man kan zetten. Ik kan deze dan nadien gemakkelijk terug op Man zetten. Ik wil zeker ook Manueel leren vliegen. Ik ga nu toch ook proberen een mixer in te stellen op een aparte swich voor de failsafe. Ik wil weten hoe dit functioneert. Dus vandaag een beetje uitproberen.

Mvg

Kim
 
Ik hou het simpel. Een 2 standenschakelaar waarmee ik kan schakelen tussen failsafe en gps. Ik zie echt geen reden om bewust te gaan vliegen in atti-mode. Een 3 standen schakelaar gebruik ik voor de home-lock en course-lock zonodig in te schakelen.
 
Gps mode is voor het stilhangen in de lucht voor opnames etc
Niet om te vliegen! Atti is de default modus voor de meesten
Manual voor gevorderden!!

Waarom? Fly aways bv of onvoorspelbaar gedrag wil je niet
 
Daarnaast moet je je gps calibreren (gps dans) door te schakelen tussen manual en gps, dus dat moet je eerst doen voordat je de manual er uit sloopt ;)
 
Beste Forumleden,

Bedankt voor jullie hulp. Heb momenteel de volgende instellingen gebruikt.
In de naza assistent software stand 3 van de mode switch op failsafe gezet. Dit om eerst nog wat te testen. Zal deze wss snel op manueel zetten, omdat ik dat zeker wil kunnen.
Vervolgens een mix gezet op een 2 positieschakelaar om te kunnen omswitchen naar failsafe.
Juist de eerste testvlucht gemaakt en ben uiterst tevreden. Heb alleen nog maar wat gehoverd, maar hij is superstabiel. Dus dat is al buitenverwachting goed.

Nogmaals dank,

Mvg

Kim
 
Mooi dat het gelukt is:
Veel plezier ermee

Vanmorgen de Naza V1 met V2 firmware getest en vooral de auto take off is ueber cool :)

Qua vlieggedrag geen verschil maar dat was te verwachten
 
Emiel, spijtig genoeg wat ver om tot bij jou te komen.
Daarom de vraag ofdat er iemand in de omgeving van 1730 Asse(Vlaams Brabant), wat ervaring heeft met de (fijn)instellingen van de DJI F450 Flame Wheel met Naza M Lite. Hij is volledig gebouw maar moet zijn eerste vlucht nog krijgen.
Dank bij voorbaat.
Bob.
 
Back
Top