Manual / bouwverslag DJI flame wheel F550 + instellen Naza Controller + GPS upgrade + demo en uitleg

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 16 mei 2012.

  1. dickgerritsen

    dickgerritsen

    Lid geworden:
    26 dec 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Munstergeleen
    Kim,

    als je om te starten de 2 sticks linksonder moet zetten dan staat 1 servo verkeerd in gesteld.

    controleer in de setup software de stick bediening, wijzig de reactie desnoods.
     
  2. KimG

    KimG

    Lid geworden:
    17 feb 2014
    Berichten:
    23
    Volgens het bouwverslag moet je toch zo de motoren starten, of zie ik het verkeerd ?

    CSG/CSC Codes. Commands Stick Combinations

    Manieren om een CSG/CSC te geven. Dit word gebruikt om de motoren te starten en of te stoppen in de verschillende methodes.
    [​IMG]

    Vriendelijke groet

    Kim
     
  3. dickgerritsen

    dickgerritsen

    Lid geworden:
    26 dec 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Munstergeleen
    Je hebt gelijk, sorry
     
  4. KimG

    KimG

    Lid geworden:
    17 feb 2014
    Berichten:
    23
    Geen probleem. Toch bedankt voor uw tijd.
     
  5. topix

    topix

    Lid geworden:
    9 sep 2013
    Berichten:
    2.012
    Locatie:
    zuid-oost Drenthe
    Kim de naza heeft een beveiling dus bij half trottle stijgt hij pas op en op half trottle in de lucht houd hij de hoogte vast.

    en heb me niet verdiept in het afstellen van de voltage maar lijkt me.goed. ik heb osd dus let er niet op;-)
     
  6. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    NB Alleen de Naza V1 en V2 stijgen pas op bij 50% of meer gas (autostart heet dat geloof ik)
    De lite doet dit niet
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Even verbetering:
    Naza V1 (eigenlijk de classic) doet dit enkel met de v2 software...
    Classic Met de oude 1.8 ass software is het zowat gelijk aan de lite. (ook qua functies)
     
  8. KimG

    KimG

    Lid geworden:
    17 feb 2014
    Berichten:
    23
    Dank u voor het snelle antwoord. Zullen morgen een testvluchtje proberen.

    Mvg

    Kim
     
  9. KimG

    KimG

    Lid geworden:
    17 feb 2014
    Berichten:
    23
    Beste forum,

    Er is me nog iets niet duidelijk. Ik lees soms dat ze de failsafe inschakelen met de flight-mode schakelaar. Maar welke stand van de schakelaar is dat dan ? In de naza assistent schakelt deze van GPS naar Atti en vervolgens naar Manueel.

    Welke van de drie is de failsafe ?

    Mvg

    Kim
     
  10. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Geen...
    Sommigne pakken dan de "manual ervoor",, (pas na de gps calibratie!) (pas epa aan om dit te bereiken)
    Of zetten een aparte mix en zetten die op en schakelaar.
     
  11. KimG

    KimG

    Lid geworden:
    17 feb 2014
    Berichten:
    23
    Emil wat raad jij aan om deze in te stellen ? Via de flightmode schakelaar en dan stand manueel op failsafe brengen door met de zender de eindpunten te verzetten of met een aparte mix op een schakelaar. Met dit laatste heb ik eigenlijk totaal geen ervaring hoe je dit moet instellen op de T14SG.

    Alvast bedankt voor de hulp

    Kim
     
  12. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Lastig... Voor velen is manual gelijk aan een instant crash.. Hoewel ik denk dat het beter is OOK manual te moeten kunnen vliegen is Atti wel het MINSTE wat je moet kunnen.


    Vanuit dat opzicht , zeg ik, leer manual vliegen wil je dit niet, dan gebruik hem maar voor failsafe. Want als je hem per ongeluk in manual zet, crash je toch ;) Zo heeft dat nog een functie...
     
  13. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Manual / bouwverslag DJI flame wheel F550 + instellen Naza Controller + GPS u...

    Je kunt hem ook zo instellen dat je niet in manual komt met de 3 standen. Failsafe hou ik liever apart op een switch buiten dit schakelaartje om. In de failsafe kom ik met die switch vanuit elke modus

    Kwestie van smaak en wat je gewend bent. Wel voor elk model hetzelfde... De autopiloot in jezelf wil eenvoud
     
  14. KimG

    KimG

    Lid geworden:
    17 feb 2014
    Berichten:
    23
    Ok Emil. Ik begrijp wat je bedoelt. Voor de testvlucht ga ik pos 3 van de mode-switch op Atti zetten ipv Man, zodat ik deze niet per ongeluk op Man kan zetten. Ik kan deze dan nadien gemakkelijk terug op Man zetten. Ik wil zeker ook Manueel leren vliegen. Ik ga nu toch ook proberen een mixer in te stellen op een aparte swich voor de failsafe. Ik wil weten hoe dit functioneert. Dus vandaag een beetje uitproberen.

    Mvg

    Kim
     
  15. dickgerritsen

    dickgerritsen

    Lid geworden:
    26 dec 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Munstergeleen
    Ik hou het simpel. Een 2 standenschakelaar waarmee ik kan schakelen tussen failsafe en gps. Ik zie echt geen reden om bewust te gaan vliegen in atti-mode. Een 3 standen schakelaar gebruik ik voor de home-lock en course-lock zonodig in te schakelen.
     
  16. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Gps mode is voor het stilhangen in de lucht voor opnames etc
    Niet om te vliegen! Atti is de default modus voor de meesten
    Manual voor gevorderden!!

    Waarom? Fly aways bv of onvoorspelbaar gedrag wil je niet
     
  17. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Daarnaast moet je je gps calibreren (gps dans) door te schakelen tussen manual en gps, dus dat moet je eerst doen voordat je de manual er uit sloopt ;)
     
  18. KimG

    KimG

    Lid geworden:
    17 feb 2014
    Berichten:
    23
    Beste Forumleden,

    Bedankt voor jullie hulp. Heb momenteel de volgende instellingen gebruikt.
    In de naza assistent software stand 3 van de mode switch op failsafe gezet. Dit om eerst nog wat te testen. Zal deze wss snel op manueel zetten, omdat ik dat zeker wil kunnen.
    Vervolgens een mix gezet op een 2 positieschakelaar om te kunnen omswitchen naar failsafe.
    Juist de eerste testvlucht gemaakt en ben uiterst tevreden. Heb alleen nog maar wat gehoverd, maar hij is superstabiel. Dus dat is al buitenverwachting goed.

    Nogmaals dank,

    Mvg

    Kim
     
  19. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Mooi dat het gelukt is:
    Veel plezier ermee

    Vanmorgen de Naza V1 met V2 firmware getest en vooral de auto take off is ueber cool :)

    Qua vlieggedrag geen verschil maar dat was te verwachten
     
  20. Opabob

    Opabob

    Lid geworden:
    10 okt 2010
    Berichten:
    166
    Locatie:
    1730 Asse Belgie
    Emiel, spijtig genoeg wat ver om tot bij jou te komen.
    Daarom de vraag ofdat er iemand in de omgeving van 1730 Asse(Vlaams Brabant), wat ervaring heeft met de (fijn)instellingen van de DJI F450 Flame Wheel met Naza M Lite. Hij is volledig gebouw maar moet zijn eerste vlucht nog krijgen.
    Dank bij voorbaat.
    Bob.
     

Deel Deze Pagina