Manual / bouwverslag DJI flame wheel F550 + instellen Naza Controller + GPS upgrade + demo en uitleg

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 16 mei 2012.

  1. xyzquad

    xyzquad

    Lid geworden:
    25 okt 2013
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Sittard
    Vreemd probleem? Kan HF module van de zender MX16 niet meer aan zetten? Zender geeft geen signaal meer. Gaat ook niet, als ik hem uit - aan zet? Accu spanning staat op 5,1V? Heb alle modellen gewist. Maar kan dus niet meer binden? Rode led blijft aan en wordt niet meer blauw. Nu al stuk? Wat heb ik fout gedaan? Kan het maar niet vinden in de manual. Zijn er stuursignalen gekoppeld? Kan ik alles resetten?
     
  2. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Toevallig hem op slot staan?, staat er een sleutel icoontje int scherm ?
    Reageren de knoppen wel >?

    Minimaal voor naza: 5 kanalen, leuk met mx16 hott is 7 kanalen. X1 en x2 voor remote gain.
    Dit naast de standaard 4 stuur kanalen, en dus het schakel kanaal voor flight modi.
     
  3. xyzquad

    xyzquad

    Lid geworden:
    25 okt 2013
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Sittard
    Yep alles reageert, niet op slot. Stond die na veel rommelen opeens wel, maar heb ik ervan af kunnen halen. Als ik bij het model probeer te binden, springt hij 2-3 tellen op blauw om te binden en dan weer op rood. Veel te kort om te binden?
     
  4. xyzquad

    xyzquad

    Lid geworden:
    25 okt 2013
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Sittard
    Ook als ik de zender aanzet, krijg ik meteen de melding [bind n/a OK] en niet de melding [HF aan/uit]. Ik heb de update versie 1.771 NL erop staan. Tot gisterenavond werkte alles nog? Vreemd
     
  5. xyzquad

    xyzquad

    Lid geworden:
    25 okt 2013
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Sittard
    Contact gehad met verkoper Staufenbiel GMBH. Zender moet retour, maandag ontvangen en eergisteren kort (1+2+2+1 min) in werking gehad.. Ze vermoeden toch hardware fout. Ik hoop toch niet dat deze MX16 zo gevoelig is dat hij bij het minste of geringste al het loodje legt? Toch een deukje in het vertrouwen. Meer ervaringen hier zo?
     
  6. dickgerritsen

    dickgerritsen

    Lid geworden:
    26 dec 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Munstergeleen
    Ik heb een graupner mx 12. Geen problemen tot nu toe.vraagt wel de nodige studie.

    xyzquad: ik woon nabij, heb je life enige hulp nodig, dan moet je maar even mailen.
     
  7. dickgerritsen

    dickgerritsen

    Lid geworden:
    26 dec 2012
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Munstergeleen
    Ik wil op m'n graupner mx 12 een kanaal gebruiken voor m'n gimbal. Echter alle 6 kanalen zijn nu in gebruik, tw: 4 voor de sticks, 1 voor home oock/courselock of uit, de laatste voor gps of manueel.

    Het gebruik van het laatste kanaal is volgens mij zonde, immers als ik de zender uitzet komt de naza automatisch in de failmode terecht. Heb dit uitgeprobeerd en werkt gewoon.

    Is het nou niet simpel mogelijk de gps (op de naza) in te schakelen via een eenvoudige schakeling.

    hopelijk tot reactie.

    Dick
     
  8. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Enigste wat ik kan bedenken is een servo tester.
    Maar dat word wel erg lomp

    En dan heb je ook nog eens het probleem dat je niet kan ingrijpen bij een gps storing.

    Vind het onverstandig om het op die manier te doen
     
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nee dat lijkt me ook geen goed idee.. dan neem je beter een andere zender... met meer kanalen... minimaal 8...
     
  10. Jacquesleon

    Jacquesleon

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Zuid Holland
    Vraagje

    Sinds kort heb ik een DJI lite met GPS F550 werkt perfect in A en M mode. Alleen lukt het niet met de GPS. In de assistent autopilot kan ik ook niet iets aanklikken bij ioc (blijft grijs). In de TX monitor zie ik wel bij X2 dat deze wel schakeld.
    Heb in dit draadje ook al gelezen dat er nog iemand problemen mee had.

    Doe ik zelf iets niet goed of is er iets fout met de controler of GPS.
     
  11. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Als de ioc optie grijs blijft, dan "ziet" hij de gps niet.
    Zorg ervoor dat alle remote gains uit zijn op je betreffende X kanaal. En da tje enkel de juiste X kanaal hebt voor ioc.

    (te controleren door te kijken of je wel naar GPS kan schakelen met de 3 standen schakelaar, en links onderin ook staat dat gps actief is, (atti + gps)of dat er enkel ATTI staat)Alles correct aangesloten ?, draadbreukje, crash gehad op je gps ?
     
  12. Jacquesleon

    Jacquesleon

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Zuid Holland
    Volgens mij schakel je toch van homelock naar courcelock naar of met X2 kanaal? Het schakelen van M naar A naar GPS met U. In de assistend zie ik deze ook blauw kleuren. En nee heb gelukkig nog geen crasch gehad.

    Misschien iemand anders nog een idee?
     
  13. MPX

    MPX

    Lid geworden:
    14 nov 2011
    Berichten:
    484
    Locatie:
    ZHZ
    Als je het vinkje van IOC niet kan aanvinken, staat X2 nu blijkbaar ingesteld op remote gain tuning, net zoals Emil zegt.
     
  14. xyzquad

    xyzquad

    Lid geworden:
    25 okt 2013
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Sittard
    Bedankt Dick, zender is nu terug naar de verkoper. Dus kan nu alleen voorlezen. Als het niet lukt straks, stuur ik een mail.
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2013
  15. xyzquad

    xyzquad

    Lid geworden:
    25 okt 2013
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Sittard
    Laatst bewerkt: 20 nov 2013
  16. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    [mod]Je kunt je voorgaande bericht ook aanpassen zodat er niet elke keer een nieuwe post wordt geplaatst. Gaarne even rekening mee houden.[/mod]
     
  17. Jacquesleon

    Jacquesleon

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Zuid Holland
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Gelukkig.... Das weer opgelost
     
  19. xyzquad

    xyzquad

    Lid geworden:
    25 okt 2013
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Sittard
    Eindelijk zender terug en... het/hij/zij DJI F550 (basic DJI set met de bijgeleverde 10" propellers en een 3S 3300 30C accu) heeft gevlogen.
    Nou ja gevlogen, ge-hooverd. Test zonder gps en alleen op een plek laten hangen en een beetje heen en weer. Nog niet super stabiel, maar denk dat ik de gains nog moet aanpassen. Wel erg leuk.

    Weet iemand welke gains er voor deze deze set (out of the box) geschikt is? De standaard van DJI?

    De NAZA Lite werkt dus via het Sumo kanaal met maar 1 servokabeltje van de MX16 HoTT. Bovenstaande link laat zien hoe dit moet en het werkt.

    Bedankt voor de goede instructie / antwoorden hier, anders was dit toch niet mogelijk geweest.

    Toch een vraag aan MX16 gebruikers: Als de zender is gebonden stopt het signaal binden, maar gaat een ander signaal piepen van de telemetrie (XMiii) . Terwijl die aangeeft een goede ontvangst te hebben.
    Als ik dan in het telemetrie menu op [WEERGAVE HF STATUS] klik vult de zender de onderste grafiek en stopt het piepsignaal?

    Ben ik iets vergeten? Reikwijdte test heb ik nog niet gedaan? Accu is vol? Nog nergens iets kunnen vinden.

    Hoor graag een reactie. Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2013
  20. KimG

    KimG

    Lid geworden:
    17 feb 2014
    Berichten:
    23
    Beste Forumleden,


    Heb onlangs een DJI F550 incl. Naza M V2 en Hero Gimball aangeschaft. De F550 steekt nu volledig in elkaar. Ook de zender is volledig ingesteld. Denk ik !
    Allereerst wil ik Psygho danken voor dit voortreffelijk bouwverslag. In alle eerlijkheid, ik denk dat het zonder dit verslag niet gelukt was. Ik vind de info van DJI die meegeleverd is echt onvoldoende om als leek deze in elkaar te zetten. Dus bij deze hartelijk dank.

    Maar ik heb nog enkele vraagjes :


    1) Hoe kan is best de voltage monitor in het Naza setup programma instellen voor een Lipo 4s ? Ik heb deze nu als volgt ingesteld.
    Lipo volledig opgeladen en aangesloten.
    Current Voltage geeft dan 16,7 Volt aan
    First level Protection : heb ik 16,7V -1V ingesteld = 15,7 Volt
    Second level protection : 15,4V - 1V ingesteld = 14,4 Volt

    Is dit een correcte instelling ?


    2) Is het normaal dat als ik de motoren start door 2 sticks in Linker onderhoek te zetten, pas vanaf half Throttle een verhoogd toerental krijg ? Als ik vervolgens de throttle stick naar beneden breng zakt het toerental niet meer onder half throttle. Is dit normaal ?

    hartelijk dank bij voorbaat,


    Kim
     

Deel Deze Pagina