Manual / bouwverslag DJI flame wheel F550 + instellen Naza Controller + GPS upgrade + demo en uitleg

Hij vliegt perfect

De quad helemaal getest.
Failsafe tip van Emil voor mijn combi F 550 Futaba FF9 en Assan ontvanger werkt:
- zender aan met ca 45% gas
- voor de veiligheid even geprobeerd op 1m hoogte
- zender uit en hij zakt langzaam naar de grond
- props gaan niet uit
- zender weer aan en de props gaan uit als het gas uit is.
Daarna moet ik de zender en de Hexa weer opnieuw aanzetten om te kunnen binden.
Nadeel: iedere keer dat ik mijn zender aan zet moet ik dat doen met 45% gas.
(Een keer getest zonder, stukje boven het gras zender uit en als een baksteen naar beneden).
Ach beter dan uit de lucht vallen bij zender storing
Dat ga ik nog proberen op te lossen door een failsafe in het U kanaal zie deze post [post21]

Direct landing en RTH ook werkend met een schakelaar.
D.m.v. een mix schakelaar op mijn zender in het U kanaal kan ik een failsafe nabootsen.
Mixer aan hexa gaat landen of RTH

Home lock en course lock is ook een leuke optie.
Home lock naar het startpunt van de hexa en binnen 10 m schakelt hij weer normaal.
Mooi als je de voorkant van de hexa niet meer herkend.
Apart als de voorkant naar je toe komt met de stick naar je toe.
Course lock, als hij links voor je hangt en je de stick naar je toe haalt dan gaat hij evenwijdig langs je.

Ik heb wel de indruk dat ik dat per keer moet schakelen.
Dus bij gewoon vliegen zet ik hem op Off en als ik e ver weg ben dan pas schakelen naar de gewenste stand.

Alles opgelost mede dankzij Emil en dit draadje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Motorstop

Heel hartelijk bedankt voor deze mooie bouwbeschrijving, heb hier heel aan gehad.:n00b:
Hoe stel ik op mijn zender de motorstop in. Ik heb een Graupner MX16 zender. Ik heb nl. mijn throttle gecentreerd staan en vind het een nadeel en ook wel gevaarlijk dat het toch vrij lang duurt voordat de motors van mijn quadcopter uitgeschakeld worden.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Groet,
Hans
 
Volgens mij:


Kies in de Naza bij cut off: Immediately, als dit je instelling is moet je de linkerstick zo'n 4 seconden omlaag houden en de motoren zullen uit blijven. Staan je trimmerschuiven wel in het midden?

succes,

Dick
 
Volgens mij:


Kies in de Naza bij cut off: Immediately, als dit je instelling is moet je de linkerstick zo'n 4 seconden omlaag houden en de motoren zullen uit blijven. Staan je trimmerschuiven wel in het midden?

succes,

Dick
Welke stick hangt af van je stick mode ;) Bij mij heb ik gas rechts (mode 3)
 
Motorstop

Bedankt Dick, dit bedoelde ik niet, want deze methode werkt bij mij. Ik zoek echter een methode om de motoren met een schakelaar direkt uit te zetten. Ik begreep uit Emil zijn verslag dat hij hiervoor een apparte schakelaar gebruikt op zijn MX16.
Groet,
Hans:n00b:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de RTH dus onder een schakelaar zitten die in het U kanaal een failsafe maakt omdat mijn ontvanger alleen failsafe op het gaskanaal kent.
Ik dacht als het ooit voor komt dat de zender uit valt er in ieder geval nog stroom voor een landing in de accu zit en misschien niet genoeg voor een langer durende RTH.
Gisteren een testje gedaan waarbij ik in de autopilot de failsafe van de Nasa op “landing” heb gezet i.p.v. RTH.
Dat kan best nog link zijn wat ik kan als ik de schakelaar omzet daarna niet meer terug ingrijpen.
De Naza blijft in failsafe dus in dit geval landing.
Ik kwam erachter dat hij al driftend land en niet in GPS Atti blijft en land.
Hij kan daardoor gevaarlijk afdrijven en op een vreemde plek terecht komen.
Ik dacht dat hij op GPS atti gewoon recht naar beneden zou gaan en landen.
Ook dacht ik dat als ik de zender weer aanzet onder het landen ik weer grip zou hebben op de hexa, helaas.
Edit: als ik de zender weer aan zet en de GPS Atti schakelaar schakel kan ik toch weer ingrijpen.
Als mijn extra failsafe module binnen is zet ik hem maar op RTH en hoop maar dat hij nooit op het laatst van de accu een zenderuitval krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Met veel aandacht heb ik deze topic gelezen, sinds enkele weken heb ik ook een phantom van dji in mijn bezit.
Echter heb ik een probleem met de calibratie van mijn zender mx16 hott.
elevator en aileron zendersticks beïnvloeden mekaar.
Mss dat via dit filmpje mijn probleem duidelijker word, en hoe ik dit kan verhelpen.

mvg patrick

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb je zeer waarschijnlijk een mix actief..
Kies het type vliegtuig. Dus even een model wissen en opnieuw kiezen als vliegtuig, dan moet het goed gaan...
 
Heb je wat Emil zei, een andere geheugenplaats kiezen en opnieuw beginnen gedaan.
Dus niets kopieëren maar met een schone geheugenplaats beginnen.
Dan weet je zeker dat er geen mixers actief zijn.
 
Probeer dit eens.
Je zou volgens mij eens als probeersel een ander vliegmodel in je zender kunnen selecteren en kijken wat de rechter stick dan doet in de assistent.
Als die normaal reageerd (zonder mix) dan is je quad model in de zender niet goed.
 
Probeer dit eens.
Je zou volgens mij eens als probeersel een ander vliegmodel in je zender kunnen selecteren en kijken wat de rechter stick dan doet in de assistent.
Als die normaal reageerd (zonder mix) dan is je quad model in de zender niet goed.

in helimode bedoel je? heb ik ook getest
Deze zender is pas nieuw geen andere modellen gebonden op deze zender
 
Nee ik bedoel een acro model maar als die er niet in zit dan lukt dat niet.'
Vreemd dat elk nieuw model dit doet.
Waar woon je misschien kan een ander mee kijken.
 
ik woon niet ver van je (zemst) heb je meer details over ontvanger en de aansluiting ?
mss kunnen we het geheel even ontleden en zo zien waar het mis gaat.

Greetz
vipe
 
Back
Top