Manual / bouwverslag DJI flame wheel F550 + instellen Naza Controller + GPS upgrade + demo en uitleg

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 16 mei 2012.

  1. pixel

    pixel

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    8
    Locatie:
    berg (belgie)
    Das vriendelijks se!
    Maar ik ga morgen na het werk langs bij albatros die mannen helpen mij der wel uit, als aan het aan de zender ligt krijg ik wel een andere in de plaats.
    Goede klanten doen ze alles voor :p

    mvg
     
  2. Viper_gts

    Viper_gts

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Mechelen
    Ken da ;) heb serge zijn kas ook al stevig gesponsord over de jaren heen ;)
    Is letterlijk achter de deur dus veel te gevaarlijk :)

    Greetz
    Nils

     
  3. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Lelystad
    Wat gebeurd er als je de voltage monitor hebt ingeschakeld? (Naza M lite)
    Gaat hij nou wel of niet automatisch landen.
    Is dat weer afhankelijk hoe de failsafe modus staat?
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Voltage monitor inschakelen, dan doet de low voltage led het. Dus strobo rood knipperen als de accu leeg is. zie ook led code uitleg. ook land hij automatisch als de lipo te leeg word. Zie ingevulde waardes bij VOLTAGE.

    Rth of landing is optie bij advanced failsafe en das optie voor gps. Dan kan je kiezen wat hij doet bij geen ontvangst of storing. landen of terug naar opgeslagen home point.
     
  5. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Lelystad
    Oke bedankt.

    In je beschrijving in het begin van dit draadje schrijf je bij de voltage monitor het volgende:

    4. Second level protection
    No load en los: Vul hier de gewenste waardes in, om bij loaded de gewenste spanning te hebben wanneer de tweede stap (automatisch landen) moet worden geactiveerd.

    Hij gaat dus automatisch landen als de second level bereikt is?

    Als dat zo is dan zou ik de protection niet aan zetten en alleen maar een pieper gebruiken, anders land de quad misschien op een ongewenste plek.
     
  6. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Je begrijpt de tekst ;)
     
  7. Jopie80

    Jopie80

    Lid geworden:
    11 sep 2013
    Berichten:
    11
    L.s.

    Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak is dat de rode led aan is op de PMU van mijn NAZA-M V2 ipv groen. Ik heb overal gezocht op internet maar ik kan het niet vinden. Ik heb natuurlijk wel een vermoeden dat er iets fout zit, maar ik weet niet wat. Het enige wat ik kan voorstellen dat het te maken heeft met het feit dat in de assistent software mijn throttle helemaal niet reageert op mijn stick. Heb alles al opnieuw aangesloten op zowel de NAZA als op mijn ontvanger, ben er nog steeds niet achter wat de oorzaak is.
    Alvast bedankt voor eventuele oplossingen.


    Hans Vogels (Jopie80)
     
  8. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Dat word even in de manual kijken van je naza V2, voor mogelijke oorzaken en eventuele oplossingen. Zal ergens iets niet goed zitten.. Zender kalibratie is de meest gebruikelijke foutmelding.
     
  9. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Lelystad
    Vreemd geval.
    Naza M Lite op een F 550.
    In de home lock stand als je de copter naar je toe haalt zou hij op ca. 10m vanaf het homepoint weer moeten omschakelen naar normale besturing.
    Dat gebeurd niet altijd en gaat soms in dezelfde stand over het home point heen.
    Is dat een algemeen probleem of een afwijking van deze copter?
     
  10. Jopie80

    Jopie80

    Lid geworden:
    11 sep 2013
    Berichten:
    11
    Ik heb de GPS aangesloten en wat schets mijn verbazing, het ledje licht nu groen op van de PMU. Dit is overigens niet in de handleiding te vinden en ook niet in Wiki. Maar goed, een probleem opgelost nu op naar het volgende, waarom zie ik mijn throttle stick movements niet in de assistent software. Ga nu nog maar eens een keer calibreren.


    Hans Vogels (Jopie80)
     
  11. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Lees even mijn verslag nog goed door, daar word bijna alles wel in gemeld.(led codes bijvoorbeeld, flight modi en behorende codes) Als je de sticks niet ziet moet je de methode aanpassen (sbus ppm of traditional) Zorg er ook voor dat je de USB DRIVER hebt geladen en dat je het juiste programma hebt.
     
  12. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Lelystad
    Ik heb de GPS/ kompas op mijn F550 zo opgelost.
    Minder kwetsbaar en kan ook onderste boven liggen.

    [​IMG]

    [​IMG]



    Vanmiddag getest en het gaat geweldig.
    Geen GPS of kompas hinder.
    Succes
     
  13. xyzquad

    xyzquad

    Lid geworden:
    25 okt 2013
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Sittard
    Ziet er netjes uit Ton. Stuk minder kwetsbaar. En nu na 3 weken, nog steeds geen hinder van batterij of andere elektronica? Is dit een aluminium of kunststof plaatje. Welke afmetingen en boutjes, als ik vragen mag. Wil ik ook wel gaan maken. Groet Wilbert
     
  14. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Lelystad
    Nog steeds geen storingen.
    Dun Alu plaatje van de Gamma.
    Afmeting naar behoefte/ te zien op foto.
    Zelfde boutje als van de arm.
     
  15. xyzquad

    xyzquad

    Lid geworden:
    25 okt 2013
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Sittard
    Bedankt, ga ik ook proberen.
     
  16. xyzquad

    xyzquad

    Lid geworden:
    25 okt 2013
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Sittard
    Beste Emil, volgende vraag ook bij Jimmy gepost. Had hier moeten staan? Over Graupner MX16 binden met GR16 en NAZA LITE. Ik zal de hele vraag maar niet herhalen. in het kort: heeft de ontvanger van Graupner GR16 een eigen accu (stroomvoorziening) nodig? Rode lampje van de ontvanger brandt wel maar geen binding te krijgen? Moet de accu van de zender 100% geladen zijn? Hoor het graag. Overigens de complimenten voor jouw verslag. Heb er veel aan gehad vandaag.
     
  17. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Nee, de ontvanger krijgt zijn spanning via de draden van de naza.
    (aanslkuitingen a e t u ) en als je via ppm of du bus heb via die ene draad,

    Rode lampje is idd spanning maar geen contact. Bij contact met de zender is hij groen.
    Lees even in de manual, of zoek even op youtube hoe je je ontvanger bind aan de zender.
     
  18. xyzquad

    xyzquad

    Lid geworden:
    25 okt 2013
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Sittard
    Oké alweer Emil, Bedankt. Ben er ook achter dat mijn zender en ontvanger (apart geleverd en niet in 1 doos) eerst ge-update moesten worden en dan gebonden. De motoren hebben nu gelopen.
    Volgens jouw verslag moet er eerst een upgrade van de NAZA LITE module gedaan worden, Maar is niet mogelijk omdat het een LITE versie is (volgens de verkoper) dus 1.00 is de laatste versie? Klopt dit? Er is dan ook geen 32 digits S/N nummer te vinden op de doos, die nodig is voor een upgrade.
    Ben verder bezig met het omschrijven van de Duitse Graupber MX16 manual in het Nederlands. Word-bestand dat je kunt aanpassen naar eigen behoefte.
    Wil ik wel hier ergens neerzetten of zo? Als dat mag (copyright?) Dan kan er op geschoten worden.
    Ben benieuwd naar de reacties.
     
  19. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Klopt, naza lite heeft nog geen update.

    Als ze idd beiden los geleverd worden, dan is het verstandig de boel te upgraden naar laatste versie. Overigens is dit meer van toepassing op telemetrie enzo. De normale bassis functies(stuur en kanalen functies)functies) , blijven prima werken overigens..

    Altijd welkom vertalingen, maar er is al een NL vertaling ZONDER tekeningen als goed is.. Vanuit Graupner zelf. Maar lijkt me niet dat je problemen krijgt als je vertaling hier neerplempt.
    Heb zelf al zoveel vertaald, zonder een probleem.
     
  20. xyzquad

    xyzquad

    Lid geworden:
    25 okt 2013
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Sittard
    Ben wel even mee bezig de NL versie van Graupner is niet te lezen voor een leek. Zal tegen de tijd wel vragen hoe ik dat hier moet plaatsen.
    Welke stuur en kanalen functies heb ik eigenlijk nodig om mee te beginnen en geen gekke dingen te doen. Dus wat zijn de minimale vereisten om veilig de lucht in te gaan? De MX16 kan zoveel. Te veel om mee te beginnen.
     

Deel Deze Pagina